1399-05-11 09:01
865
0
69676
استاندار خبر داد :

خشک شدن 10 هزار هکتار از خلیج گرگان / خطر ریزگرد در کمین گلستان / اعتبار 900 میلیارد تومانی برای احیای خلیج گرگان

هادی حق شناس گفت : استاندار گلستان با اشاره به خشک شدن ۱۰ هزار هکتار از خلیج گرگان تصریح کرد: در صورتی که اقدامی برای احیای خلیج گرگان صورت نگیرد به سرنوشت دریاچه ارومیه منجر خواهد شد.

به گزارش گلستان ما ؛ هادی حق شناس استاندار گلستان از خلیج در حال مرگ گرگان بازدید کرد ، حق شناس در این بازدید به خیرنگاران گفت : پیرو بازدید دولت از خلیج گرگان و جلسه‌ای که سال جاری با حضور دکتر جهانگیری برگزار شد، مبلغ ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع سازمان بنادر، محیط زیست، جهادکشاورزی و وزارت نیرو مصوب شد.

حق شناس افزود : قرار شد تا طی ۵ سال برای نجات خلیج گرگان اقدامات اجرایی انجام شود.

وی تصریح کرد : در حال حاضر منتظر ابلاغ این اعتبار از سوی دولت هستیم تا جهت نجات خلیج گرگان اقدامات لازم را به عمل آوریم.

استاندار گلستان با اشاره به راهکارهای اجرایی برای نجات خلیج گرگان اظهار کرد: بر اساس طرح مطالعات اقیانوس شناسی ایران، مهمترین راهکار برای نجات خلیج گرگان لایروبی کانال های خوزینی و چپاقلی می باشد.

وی افزود: همچنین لایروبی رودخانه های منتهی به خلیج گرگان و تامین حق آبه های رودخانه های منتهی به این خلیج از دیگر راهکارهای اجرایی برای نجات خلیج گرگان خواهد بود.

حق شناس اضافه کرد : آژیر خطر مبنی بر خشک شدن خلیج گرگان به دولت اعلام شده و منتظر اقدام عملی برای آن هستیم.

استاندار گلستان با اشاره به خشک شدن ۱۰ هزار هکتار از خلیج گرگان تصریح کرد: در صورتی که اقدامی برای احیای خلیج گرگان صورت نگیرد به سرنوشت دریاچه ارومیه منجر خواهد شد و شهرهای اطراف این خلیج را ریزگردها تحت تاثیر قرار خواهند داد.

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.