1399-04-23 16:02
1158
0
69394
اعتراض خبرنگاران به باز بودن رستوران ملل ، اکبرجوجه و برخی باشگاه ها ؛

فوت 22 نفر بر اثر کرونا طی روز گذشته / گنبد آلوده ترین شهر / بستری 683 بیمار کرونایی در بیمارستانهای گلستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت : 115 نفر طی 24 ساعت گذشته بستری شدند که از این تعداد 44 بیمار در آی سی یو قرار داشته و طی 24 ساعت گذشته 22 مورد فوتی داشتیم .

به گزارش گلستان ما ؛ دکتر عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ظهر امروز دوشنبه 23 تیرماه در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد : 683 بیمار در بیمارستانهای استان به دلیل کرونا بستری هستند که 115 نفر طی 24 ساعت گذشته بستری شدند که از این تعداد 44 بیمار در آی سی یو قرار داشته و طی 24 ساعت گذشته 22 مورد فوتی داشتیم .

دکتر فاضل افزود : در بیمارستان 5 آذر 68 مریض و در بیمارستان صیاد شیرازی 77 بیمار بستری هستند و در حال حاضر گنبد آلوده ترین شهر استان می باشد و ما در این شهر مشکل کمبود تخت داریم ، دو بیمارستان آزادشهر و مینودشت به عنوان پشتیبان بیمارستانهای گنبد در نظر گرفته شده اند اما بیماران این شهرستان نمی پذیرند از گنبد خارج شوند حتی به قیمت اینکه در خانه بستری شوند.

وی تصریح کرد : 250 نفر از کادر درمان ما در این مقطع کرونا استعلاجی گرفتند که برخی ها بیماری زمینه ای داشتند و برخی نیز نزدیک زایمان بوده و برخی نیز شیمی درمانی می شدند .

فاضل با بیان اینکه بانک ها پروتکل های 21 گانه را رعایت کنند گفت : رئیس یکی از بانک های استان 20 روز پیش دو شعبه خودش را تعطیل کردو در اداره برق مینودشت 12 نفر درگیر بیماری کرونا شدند که منجر به بستری شدن 6 نفر شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان ساخت : متاسفانه به دلیل استفاده زیاد از دستگاه سی تی اسکن بیمارستان صیاد ، این دستگاه دو سه هفته ای خراب بود ، این دستگاه در حالت عادی تا 1300 سی تی اسکن را انجام می داد اما در ایام کرونا به 8500 سی تی اسکن رسید اما از امروز این دستگاه تعمیر و به چرخه بازگشت .

دکتر فاضل اضافه کرد : در خصوص بودجه ای که گفتند به مازندران و گیلان داده شد مبلغی که به گلستان داده شد حدود 35 میلیارد تومان بود که برای مقابله با کرونا اختصاص یافت ، همچنین مبلغ 40 میلیارد نیز به پرداخت مطالبات و معوقات پرستاران ، پرسنل و کادر درمان اختصاص یافت .

وی تاکید کرد : از ابتدای شروع بیماری کرونا بیش از 45 هزار نفر مشکوک به این بیماری به مراکز درمانی مراجعه کردند که از این تعداد 11500 نفر بستری شدند ، همچنین 34 هزار نفر غربالگری شدند و از این تعاد 12 هزار تست به تهران ارسال شد که 40 درصد ان مثبت در آمد ، همچنین 519 نفر تست ثبت کرونا فوت شدند و همین تعداد نیز بدون اینکه امکان دادن تست داشته باشند ، فوت کردند .

همچنین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در پاسخ به اعتراضات خبرنگاران در خصوص باز بودن رستوران ملل ، اکبرجوجه و برخی باشگاه ها گفت : وقتی اعلام می شود که فلان مکان بخاطر کرونا تعطیل است هیچ استثنایی در این زمینه نداریم که فلان رستوران یا فلان باشگاه باز باشد ، اتفاقا باشگاه ها پرخطرترین جاهایی هستند که احتمال بیماری کرونا وجود دارد ، چون اگر با ماسک ورزش کنند ، دی اکسید کربنبه بدن  باز می گردد و خطرش بیشتر است.

ناهید جعفری گفت : اگر باشگاهی میلیاردها تومان هم خرج بکند ولی روباز نباشد نمی تواند فعالیت کند و باید بسته شود .

انتهای پیام /

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.