1399-04-14 22:11
1676
0
69271
رییس دانشگاه گلستان در نشست خبری :

سایت شهید بهشتی دانشگاه گلستان پارک علم و فناوری می شود / نیامدنم در جلسه دهن کجی به نمایندگان نبود / نوروزی برای دانشگاه گلستان زحمت زیادی کشید /برگزاری بیش از ۱۳ هزار کلاس مجازی در نیمسال دوم

رییس دانشگاه گلستان با اشاره به اینکه نیامدنش در جلسه نمایندگان دهن کجی به آنها نبود گفت : نوروزی برای دانشگاه گلستان زحمت زیاد کشید ، اعتقاد دارم در پنج دقیقه نمی توانستم همه مشکلات دانشگاه را بگویم ، دوست داشتم در سرخنکلا میزبان نمایندگان بودیم.

به گزارش گلستان ما، فرهاد یغمایی رییس دانشگاه گلستان ظهر امروز شنبه ۱۴ تیرماه در جمع اصحاب رسانه گفت : دانشگاه گلستان از نظر جمعیت دانشجویی بزرگترین دانشگاه استان به شمار می رود که ۱۶۰ هیات علمی ، ۸۰ رشته تحصیلی و ۴۰۶۸ دانشجو را در خود جای داده است.

یغمایی با اشاره به فعالیت چهار دانشکده در این دانشگاه افزود : سه دانشکده در گرگان و یک دانشکده فنی و مهندسی نیز در شهرستان علی آباد کتول قرار دارد.

برگزاری بیش از ۱۳ هزار کلاس در ایام کرونا

یغمایی افزود : در ایام‌کرونا که دانشجویان نتوانستند کلاس بروند با رعایت استانداردهای لازم ۱۳۰۳۱ کلاس کنترل شده در نیمسال دوم برگزار شد .

از زحمات بابامحمدی تشکر می کنم

یغمایی بااشاره به روند تکمیل دانشگاه گلستان گفت : این طرح در سال ۹۵ توسط محققان دانشگاه فردوسی مشهد بازنگری قرار گرفت و مساحت آن در حال حاضر ۶۵ هکتار می باشد و جا دارد من از اعضای هیات موسس خصوصا حاج اقا بابامحمدی امام جمعه محترم سرخنکلاته تشکر کنم که طی این سالها به صورت منطقی و عقلانی و بدور از احساسات حامی ما بودند.

رییس دانشگاه گلستان اضافه کرد : همچنین باید از دکتر رنجبر که در زمان تاسیس این دانشگاه زحمت کشید تشکر کنم و باید اذعان کنم در زمان دکتر قربانی کاری صورت نگرفت و عمده وقت و انرژی ،آن زمان صرف جداسازی از دانشگاه منابع طبیعی و پس گرفتن ساختمان بود که من وقتی آمدم از این حاشیه ها پرهیز کردم و سعی کردم راه خودم را بروم و ایده من این بود که این ساختمان های قدیمی و پنجاه ساله بدرد ما نمی‌خورند و باید دنبال مکان جدیدی باشیم .

نمایندگان در راه اندازی دانشکده تعاون کمک‌کنند

یغمایی ادامه داد : مشکلاتی برای دانشکده تعاون ما پیش آمد که ؤرود مجمع نمایندگان می تواند خیلی به ما کمک کند ، همچنین ساخت ساختمان مرکزی سال ۸۸ شروع شد و بهمن ۹۷ به پایان رسید ، مسجد امام رضا (ع) نیز سال ۹۶ شروع و آذر ۹۸ افتتاح شد ، ساختمان دکتر هومن نیز در سال ۹۷ شروع و در سال ۹۸ به پایین رسید و این خیر ارجمند ۴۰۰ میلیون تومان برای تکمیل این ساختمان اهدا کرد و الباقی را از محل اعتبارات دانشگاه تامین کردیم.

وی تصریح کرد : دانشگاه گلستان به طور میانگین سالانه سه میلیارد تومان درآمد دارد و ما این درآمد را در بخش های عمرانی هزینه می کنیم ، تصفیه خانه ما را یکی از اعضای هیات علمی که شرکت داشت بنیان دارد انجام داده ، دانشکده علوم نیز ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۱۰ میلیارد دیگر اعتبار نیاز دارد تا در دهه فجر امسال به افتتاح می رسد .

این رییس دانشگاه در ادامه صحبت‌های خود بیان کرد : ساخت چمن مصنوعی ، ساخت سوله ورزشی که هم دانشگاه و هم مردم سرخنکلا منتفع شوند ، ساخت سلف سرویس فوق العاده مجهز و بی نظیر که ۳۵ درصد پیشرفت دارد همه از اقدامات عمرانی است که در حال انجام و یا به اتمام رسیده است.

خوابگاه ها زیر نظر بخش خصوصی اند

یغمایی در بخش دوم در پاسخ به سوالات خبرنگاران در جواب خبرنگار گلستان ما در خصوص اینکه چرا دانشجویان از آغاز ترم دوم با آغاز کرونا به شهرهای خود رفته اند اما باید هزینه خوابگاه را بدهند ، گفت : خوابگاه ها زیر نظر بخش خصوصی است و مثل خانه ایست که دانشجو بیرون اجاره کرده و با مالک توافق دارد و اجاره یکساله است و اگر لغو شود باید زودتر بگوید و شرایط کرونا هم جوری بود که ما هم نمی دانستیم که دانشگاه ها واقعا کی باز می شوند .

وی ادامه داد : در هر صورت ما با مالک خوابگاه ها وارد مذاکره شدیم و اصرار کردیم قیمت تمام شده را بگیرند و مقرر شد ۶۰ درصد اجاره ها پرداخت شود و به نظرم توافق خوبی بود .

بداخلاقی هایی علیه دانشگاه گلستان شد

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار گلستان ما در خصوص وضعیت جدایی ساختمان های دانشگاه گلستان از منابع طبیعی افزود : از اول که من ریاست را گرفتم دو دانشگاه خیلی درگیر بودند و بداخلاقی هایی هم علیه دانشگاه گلستان صورت گرفت و تعهداتی که باید انجام میشد، نشد و داخل استان و حتی وزارت کسی به این موضوع ورود نکرد لذا تصمیم گرفتیم بی توجه به این ساختمان، خودمان اینجا ساختمان بسازیم.

از سنگدوینی تشکر می کنم

یغمایی گفت : نمایندگان استان خیلی می توانند به ما کمک کنند ، من وقتی این مجمع نمایندگان را می بینم که با هم یکدل و یک صدا همه جا می روند کیف می کند و لذت می برم ، سنگدوینی در دیدارش با نوبخت معاون رییس جمهور از بودجه برای دانشگاه گلستان گفته بود در حالیکه ما هیچ دیداری با هم نداشتیم و من او را تحسین کردم ، ما تصمیم گرفتیم منت آن فضای قدیمی و پنجاه ساله را نکشیم ، خودمان آستین بالا زدیم و اینجا را می سازیم .

حرف نوروزی درست بود

رییس دانشگاه جامع گلستان در پاسخ به سومین سوال خبرنگار گلستان ما در خصوص حواشی جلسه اخیر روسای دانشگاه های استان با مجمع نمایندگان که به انتقاد شدید رحمت الله نوروزی دبیر مجمع از وی منجر شد گفت : تصور نکنید اقای نوروزی پیشرفت کار و زیرساختها را در اینجا ندیده ، ایشان در مورد عقب افتادگی دانشکده علی اباد گفتند و حرفشان هم درست بود ، ردیف بودجه دانشکده علی آباد را نوروزی ایجاد کرد و این ظرفیت بالای نماینده را نشان می دهد ضمن اینکه این ردیف هزینه ای بوده و من نمی توانستم برای ساخت وساز هزینه کنم وگرنه باید به مراجع نظارتی جواب می دادم.

نجفی نژاد باید نیامدنم را به نمایندگان اطلاع میداد

وی تاکید کرد : در مورد جلسه اخیر باید بگویم که رییس دانشگاه منابع طبیعی مرا دعوت کرد ، دعوتی که دستور جلسه نداشت و من دیدم که نهاد نمایندگی همه دانشگاه ها هستند الا دانشگاه گلستان لذا به دکتر نجفی نژاد پیامک زدم و گفتم چرا نهاد ما نیست ، ایشان روز شنبه روز جلسه به ما گفتند که نهاد شما هم دعوت هست اما ما تصمیم داشتیم جداگانه با مجمع نمایندگان بنشینیم چون معتقدم ظرف پنج دقیقه نمی توانستم مشکلات دانشگاه را بیان کنم و خود نجفی نژاد هم نتوانست نتیجه ای از این جلسه بگیرد و به نظرم اینجوری جلسه گذاشتن اشتباه بود .

طاهری تنها نماینده ای بود که مرا پیش وزیر برد

وی ادامه داد : پس از این جلسه سوتفاهمی پیش آمد و من به نمایندگان زنگ زدم از جمله اقای نوروزی و قضیه را گفتم و اصلا بحث دهن کجی به نمایندگان نبود ، نمایندگان فعلی ظرفیت استان هستندو من وقتی اینها را با هم می بینم لذت می برم ، ابتدای روی کار آمدنم ، دکتر طاهری تنها نماینده ای بود که دست مرا گرفت و پیش دکتر فرهادی وزیر وقت علوم برد و من مشکلات دانشگاه را بیان کردم ، امری که در ادوار بعدی محقق نشد ، الان هم اگر مجمع نمایندگان وقتی از وزیر بگیرند قطعا من با وزیر صحبت می کنم و مشکلات دانشگاه را خواهم گفت و من از این حق خواهی و پیگیری نمایندگان خوشم می آید .

یغمایی بیان کرد : البته دکتر نجفی نژاد باید به نمایندگان می گفت که من به جلسه نمی آیم چون من به او اعلام کرده بودم و اگر می گفت چنین دلخوری پیش نمی آمد . رییس دانشگاه گلستان خاطرنشان کرد : همین امروز وزارتخانه پیام داد که سایت شهید بهشتی که سالها محل مناقشه بین دانشگاه گلستان و منابع طبیعی بود به پارک علم و فناوری واگذار شود و من از این طرح استقبال می کنم و خیلی خوشحالم چون پارک باید داخل شهر باشد .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.