1399-03-15 13:02
1111
0
68881

نورمفیدی طرفدار رهبری شورایی بود یا فردی ؟

این روزها که تلویزیون ایران ماجرای انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای را به سمت رهبر انقلاب و جایگزین بنیانگذار انقلاب اسلامی نشان می دهد، سوالات زیادی در ذهن مردم استان گلستان شکل گرفته که نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان طرفدار کدام نظریه بود؛ رهبری فردی یا شورایی؟

به گزارش گلستان ما، این روزها که تلویزیون ایران ماجرای انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای را به سمت رهبر انقلاب و جایگزین بنیانگذار انقلاب اسلامی نشان می دهد، سوالات زیادی در ذهن مردم استان گلستان شکل گرفته که نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان طرفدار کدام نظریه بود؛ رهبری فردی یا شورایی ؟

البته قبل از وارد شدن به این بحث باید گفت که این یک موضوع علمایی و فقهی است و گرایش وی به هر یک از این دو نظریه نباید منشأ قضاوت‌های نادرست و مغرضانه نسبت به وی یا دیگر افرادی که در این انتخاب، دیدگاه های خاص خودشان را مطرح کردند قرار بگیرد.

آنگونه که ما از بزرگان و راویان ماجرای انتخاب رهبری در ۱۳ و ۱۴ خرداد سال ۶۸ شنیدیم تنها به تعداد انگشتان یک دست بودند که با رهبری شورایی موافق بودند و یک از آنها نیز آیت الله نورمفیدی بود، در این زمینه البته باید دیدگاه های ایشان را شنید شاید دلایل منطقی داشته باشند و شاید هم بگویند اصلا طرفدار این دیدگاه نبودند، دیدگاههایی که هیچوقت در خاطرات یا سخنرانی های ایشان شاید به مصالحی بیان نشد.

شاید خوب بود وی در یکی از کتب خاطرات خود به این موضوع اشاره جدی تر و شفاف تری می نمود و یا در یک سخنرانی جزییات جلسه انتخاب رهبری در سال ۶۸ را بیان می کرد تا جامعه گلستان نسبت به مواضع وی روشن تر شوند.

گذشته از فرضیه شورای رهبری یا رهبری فردی، امروز آیت الله خامنه ای بر هیچکدام از ‌مخالفان دلیل قابل قبولی برای مخالفت باقی نگذاشته و جایگاه ایران امروز به نقطه ای رسیده که در آمریکای لاتین عکس‌های امام و رهبری و قاسم سلیمانی را بالای سر می برند.

امروز به این افتخار و عظمت رسیده‌ایم که پنج کشتی ما در سواحل دریای کارآئیب در آمریکایی جنوبی پهلو می گیرند بدون اینکه کدخدا خسته از کرونا و اعتراضات داخلی بخواهند به آنها چپ نگاه کند.

اینها همه از ثمرات پشتیبانی از ولایت فقیه است و قطعا امروز همه به این نکته حتی خود آیت الله نورمفیدی اذعان دارند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.