1399-03-11 21:31
2751
0
68840
با حضور جمعی از مسئولان؛

سرپرست جدید جهاد دانشگاهی گلستان معارفه شد+ تصاویر

- سرپرست جدید جهاد دانشگاهی گلستان ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولان، معارفه شد.

به گزارش گلستان ما؛ آیین تودیع و معارفه رئیس جهادی دانشگاهی گلستان امروز با حضور احمد شریفی زاده، معاون هماهنگی و امور مجلس جهادانشگاهی جمعی از مسئوولان برگزار شد.

احمد شریفی زاده در این مراسم اظهارکرد: شروع فعالیت جهاد دانشگاهی از انقلاب فرهنگی شروع شد و اکنون بعد از گذشت ۴۰ سال به درخت تناوری تبدیل شده است.

وی افزود: این نهاد هفت هزار نیرو، ۲۳ مرکز رشد، دو پارک علم و فناوری داشته و و در سه حوزه فرهنگ، علم و فناوری و اشتغال حضور فعال دارد.

شریفی زاده ادامه داد: جهاد دانشگاهی در بسیاری از حوزه مانند پزشکی و فناوری ورود پیدا کرده و البته تنها به این رشته ها خلاصه نشده و در زمینه علوم انسانی و علوم پایه هم راه یافته است.

وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی گلستان هم در سال های اخیر اقدام درخوری انجام داده که می توان به حمایت از گیاهان دارویی و پرورش آن در زمین ۱۰ هکتاری اشاره کرد.

شریفی زاده با بیان این که عمری از انقلاب گذشته و فراز و فرودهای بسیاری را تجربه کرده ایم، گفت: در این بین، کارآمدی است که به ما مشروعیت می دهد و جهاد دانشگاهی هم در این زمینه کمک کننده خواهد بود.

وی اضافه کرد: آمادگی همکاری در حوزه های مختلف مهندسی، پزشکی و علوم پایه هستیم و توان خوبی هم در این زمینه داریم.

شریفی زاده گفت: جهاد دانشگاهی توانسته است که توسعه آموزش های کوتاه مدت نقش مهمی در ایجاد اشتغال جوانان در سطح کشور داشته باشد.

سرپرست جدید جهاد دانشگاهی گلستان، اظهارکرد: باید ظرفیت جهاد دانشگاهی به دستگاه های مختلف معرفی شده تا با ارتباط تنگاتنگ با دیگر آنها، نیازهای استان براساس این ظرفیت ها برطرف شود.

استفاده از ظرفیت های جهاد دانشگاهی برای حل مشکلات درون استان

سرپرست جدید جهاددانشگاهی گلستان نیز در این مراسم گفت: به دنبال این هستیم با همکاری دستگاه‌های استان، از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که در سطح ملی در اختیار جهاددانشگاهی قرار دارد، برای حل مشکلات درون استان استفاده کنیم.

سیدعزیز موسوی به تشریح برخی از فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های علمی، اشتغال، فرهنگی و کارآفرینی در استان پرداخت و افزود: در حال حاضر در استان در حوزه پژوهش موضوعات احداث دهکده گیاهان دارویی، مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی، نمایندگی بانک خون بند ناف رویان، بازرگانی گیاهان دارویی و آزمایشگاه آب، خاک و گیاه، در حوزه آموزش دوره‌های کوتاه‌مدت آموزشی را با ۷۰۰ رشته مصوب مهارتی در دو مرکز گرگان و گنبدکاووس و همچنین مرکز علمی کاربردی و در حوزه فرهنگی هم خبرگزاری‌های ایسنا، ایکنا و مرکز افکارسنجی ایسپا، مرکز سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان (ستفا) و مرکز نوآوری و شکوفایی (منش) را دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به بهره‌برداری از بخشی از ساختمان جهاددانشگاهی گلستان در دوره مدیریت قبل ، خاطرنشان کرد: در این دوره به دنبال تکمیل ساختمان خواهیم بود تا بتوانیم مرکز درمانی را در حوزه سرطان در این ساختمان ایجاد کنیم.

موسوی به همکاری جهاددانشگاهی استان با برخی از دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: در این دوره هم همکاری‌ها با قوت بیشتر ادامه خواهد داشت.

سرپرست جدید جهاددانشگاهی گلستان بیان کرد: به‌منظور کمک در کنترل شیوع ویروس کرونا، جهاد دانشگاهی اقدام به تهیه و یا تولید محلول‌های ضدعفونی، ماسک، گان بیمارستانی و... کرد.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم در این دوره با خواست خداوند و تلاش همکاران، مأموریت‌هایی که برای این مجموعه تعریف‌شده را به‌درستی به سرانجام برسانیم.

رضا ثقفی، رئیس سابق جهاد دانشگاهی هم در ابتدای جلسه گفت که تعهده، اخلاق و کار کیفی مبنای کار ما در زمان ریاست بوده است.

گفتنی است در این مراسم «ضا ثقفی» رئیس سابق جهاددانشگاهی گلستان تودیع و «سیدعزیز موسوی» به سمت سرپرست این نهاد معرفی شد.

عکس: امیرحسین پیری

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.