1399-03-11 15:39
2249
0
68839
نایب رئیس خانه مطبوعات گلستان نوشت :

وضعیت بغرنج خبرنگاران در استان گلستان / استاندار و دبیر مجمع نمایندگان دستور ویژه دهند

نایب رئیس خانه مطبوعات گلستان با اشاره به وضعیت بغرنج خبرنگاران استان گلستان نوشت : استاندار و دبیر مجمع نمایندگان استان پیگیری ویژه نمایند.

به گزارش گلستان ما ؛ در اولین سالگرد درگذشت سمیه عرب خبرنگار گلستانی که موجی از غم و اندوه بر جان بسیاری از اصحاب رسانه استان بر جای گذاشت ، متاسفانه شاهد وضعیت بغرنجی در جامعه رسانه ای استان هستیم .

اسماعیل البرزی خبرنگار غرب گلستان برای تهیه گزارش به خلیج گرگان می رود اما با اسلحه و شلیک تهدید می شود و بعد از چند وقت می شنویم که اداره محیط زیست بهشهر از او بخاطر تهیه‌ی گزارش شکایت می کند.

عبدالقیوم آق آتابای خبرنگار گنبدی نیز توسط یک‌گله دار مورد اصابت چند گلوله شکاری قرار می‌گیرد و امروز وضعیتی دارد که بسیار خطرناک است و هنوز نمی تواند روی ستون فقرات خود بایستد ، ستونی که برای خانواده اش اطمینان و امنیت بود و امروز موجبات دغدغه و نگرانی خانواده و دوستان را بخود آورده است.

امین کوهی خبرنگار باسابقه و تلاشگر سایت نیلکوه تنها رسانه شهرستان گالیکش با شکایت علی اصغر میرزایی فرماندار گالیکش تنها به بهانه اینکه بین نام و نام خانوادگی اش کلمه «خان» را اضافه کرد ، مورد پیگرد قانونی قرار می گیرد ، او ابتدا به پلیس امنیت عمومی احضار و در ادامه توسط بازپرس فراخوانده می شود.

فرماندار گالیکش با سواستفاده از قدرت خود به عنوان نماینده تام الاختیار دولت به همین هم بسنده نکرد و در جلسه ای به مناسبت هفته روابط عمومی خبرنگاران و از جمله مدیر سایت نیلکوه را باجگیر و دلال خواند و به خانواده او توهین کرد که از بقایای فلان سازمان می باشند.

از سوی دیگر علی اصغر قزلسفلو خبرنگار ایرنا و فعال رسانه ای آزادشهر نیز بعد از مطلبی که در خصوص سرقت علمی یکی از اساتید شرق گلستان نوشت مورد پیگرد قانونی قرار گرفت و دادگاه بدوی او را به چهار میلیون تومان جریمه محکوم کرد در حالیکه اصل مطلبی که وی نوشت (سرقت علمی) مورد تایید قرار گرفت اما گویا برای ادب کردن یک خبرنگار و ممانعت از پیگیری چنین سوژه هایی این مقدار جریمه لازم است.

حال و روز این روزهای رسانه های استان نیز مطلوب نیست اگر چه برخی بواسطه داشتن ارتباط دوستی و همسویی سیاسی با ارشاد استان توانسته‌اند وضعیت خود را تا حدودی حفظ کنند اما عادله کشمیری مدیری کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون نتوانسته در دفاع از حقوق قضایی خبرنگاران با اقتدار عمل کند و با توجه به اینکه او‌جزوی از بدنه همین دولت است بیشتر به نفع مدیران موضع می گیرد تا خبرنگاران.

نکته دیگر عدم وجود تشکل صنفی قوی در این حوزه است که متاسفانه خلأ آن به شدت احساس می شود ، خانه مطبوعات نتوانست مانند ماه‌های اول انسجام و مشارکت فعالانه خود را تداوم دهد ، مدیر کل ارشاد استان ناتوان از حل و فصل خانه مطبوعات قبلی ، توپ را به زمین اداره ثبت اسناد و خانه مطبوعات می اندازد و دادگستری استان نیز تاکنون در بی خیالی اداره ثبت استان و اداره ارشاد هیچ کاری برای خانه مطبوعات بعد از دو سال و نیم انجام نداد.

حال همه نگاه ها به مجمع جدید نمایندگان استان گلستان است که به حوزه رسانه توجه جدی نماید خصوصا دکتر منتظری مدیر کل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان که خبرنگاران و اصحاب رسانه طلایی ترین دوران کاری خود را در زمان وی می دانند.

از استاندار گلستان و اقای نوروزی دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان نیز انتظار دارم به دلیل اینکه رسانه ها بازوی توسعه انسان هستند توجه ویژه به این جامعه داشته باشند و دستور ویژه برای حل اختلافات موجود بین افرادی که در بالا ذکر شد و‌گرفتن رضایت شکات و تنبیه افراد متخلف بدهند.

نویسنده : جواد عموزاد

کارشناس ارشد علوم سیاسی و نایب رئیس خانه مطبوعات و رسانه های استان گلستان

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.