1399-03-06 18:09
1141
0
68783
سرپرست غله و خدمات بازرگانی گلستان خبر داد؛

آغاز خرید تضمینی گندم در گلستان 

منصور صیادی گفت: در سال زراعی جاری اولین محموله گندم در قالب خرید تضمینی براساس دستورالعمل های ابلاغی از سوی دولت از کشاورزان زحمتکش گلستانی خریداری شد.

به گزارش گلستان ما، منصور صیادی در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: اولین محموله برداشت گندم از مزارع آق قلا به مرکز خرید تضمینی سیلوی گرگان تحویل داده شد

وی افزود: قیمت پایه خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری 25 هزار ریال برای هر کیلوگرم اعلام شده است و این قیمت بر اساس پایه خرید با 4 درصد افت مفید و 1 درصد افت غیرمفید می باشد.

سرپرست غله و خدمات بازرگانی استان گلستان با بیان اینکه در فرآیند خرید گندم از استانداردهای ملی نمونه برداری و اندازه گیری افت استفاده می شود؛ تصریح کرد: حداکثر افت قابل قبول گندم جهت خرید تضمینی 8 درصد و همچنین حداکثر 5 درصد جهت افت غیرمفید رطوبت می باشد.

صیادی با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی های اعلامی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان انتظار می رود  در سال جاری بیش از یک میلیون و دویست هزار تن گندم از بیش از 355 هزار هکتار اراضی زیر کشت گندم در گلستان برداشت شود؛ گفت: 100 مرکز خرید گندم در  سطح استان گلستان برای خرید تضمینی این محصول در نظر گرفته شده است .

وی اظهار کرد: استان گلستان از استان‌های پیشرو در امر تولید و خرید تضمینی گندم است و رتبه برتر خرید این محصول را در کشور به خود اختصاص می دهد و همچنین با توجه به اینکه خرید تضمینی از طریق سامانه سیفا و استعلام از سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی صورت می گیرد از کشاورزان خواست تا در صورت عدم ثبت مشخصات در سامانه پهنه بندی در اسرع وقت نسبت به ثبت مشخصات در این سامانه اقدام نمایند .

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی گلستان در پایان خاطر نشان کرد: قبل از فرا رسیدن فصل خرید نسبت به افتتاح حساب در بانک کشاورزی به کلیه کشاورزان از طریق مقتضی اطلاع رسانی شده و لازم به ذکر است وجه قابل پرداخت پس از تحویل محموله و ثبت اطلاعات حساب در سامانه بانک عامل در کوتاه ترین زمان ممکن پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.