1399-03-02 14:17
765
0
68743
امام جمعه کلاله در خطبه مکتوب نماز جمعه کلاله:

سران عرب به فلسطینی ها خیانت کردند/اسرائیل باید محو شود

امام جمعه کلاله: خداوند بزرگ از بیت المقدس به نام قصر بهشت نام برده است. امروز با خیانت سران خائن عرب و رابطه آشکار و پنهان با رژیم کودک‌کش صهیونیستی مردم مظلوم فلسطین تحت فشار شدید قرار دارند.

به گزارش گلستان ما، حجت الاسلام رضا کشیری در خطبه مکتوب این هفته نماز جمعه کلاله آورد: اعوذ بالله من شیطان رجیم بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا نبینا محمد صلی الله.

از سفارشات لقمان حکیم به فرزندش این است که پسرم فردای قیامت در برابر خداوند قرار گرفتی از چهار چیز از تو سوال می کند؛ برای سوال خداوند جوابی تهیه کن.

 ۱-جوانی را در چه راهی گذراندی؟ (اطاعت خداوند یا بطالت) 

۲- عمرت را در چه راهی مصرف کردی؟ امام صادق علیه السلام فرمودند: خداوند جوانی را که جوانی اش را در راه اطاعت و عبادت بگذراند دوست دارد.

۳-مالت را از کجا آوردی و در کجا مصرف کردی آیا حق الله و حق الناس را پرداخت کردی.

۴- از محبت محمد و آل محمد سوال می‌کند؛ اگر زبانا ادعا کنیم پیامبر و آل او را دوست داریم؛ باید در عمل نشان دهیم که واقعا از محبین اهل بیت هستیم و کاری را که خلاف محبت پیامبر و آل او انجام ندهیم.خود رسول خدا فرمودند: هرکسی با محبت و دوستی پیامبر آل او بمیرد با ایمان کامل از دنیا رفته است.

در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان هستیم و عید سعید فطر است؛ عید عبودیت و بندگی را به محضر همه روزه داران تبریک عرض می کنم.

اما چند مسئله را درباره پرداخت زکات فطریه از می‌کنم زکات فطریه واجب موکد است و شرط قبولی روزه ماه مبارک رمضان می باشد؛ خداوند در قرآن کریم سوره اعلی می فرماید: به راستى رستگار شد آن كس كه خود را (از پليدى‌ها) پاك گردانيد.
یعنی قبل از نماز عید فطر  زکات خود را پرداخت کنید.

نظر چند تن از مراجع عظام تقلید را به محضرتان عرض می کنم

مقام معظم رهبری مقدار زکات فطریه را به قیمت گندم ۱۰ هزار تومان و ۳ کیلو برنج یا قیمت آن اعلام کردند

مکارم شیرازی گندم ۱۰ هزار تومان و برنج سه کیلو ۳۰ هزار تومان 

نوری‌همدانی گندم ۱۰ هزار  تومان برنج ۵۰ هزار تومان

علوی‌گرگانی گندم ۱۰ هزار تومان و برنج ۵۰ هزار تومان

 بشیری گندم ۸ هزار تومان برنج ۵۰ هزار تومان

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا محمد(ص) اوصیکم بتقوی الله یا عباد الله

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان روز جهانی قدس است. فلسطین نام سرزمینی است با وسعت بیست و هفت هزار کیلومتر مربع و مانند پلی است که سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا را به هم وصل می کند.

این سرزمین الهام‌بخش سه دین بزرگ جهان، اسلام، مسیحیت و یهودیت است کخ اکثریت جمعیت آن را ۶ و نیم میلیون فلسطینی تشکیل می دهند که ۷۲ سال پیش با توطئه جهانخواران به ویژه استعمار انگلیس، ملت فلسطین آواره، کشته و یا تحت محاصره قرار گرفتند .

این سرزمین عروج رسول خدا به معراج است و مدفن پیامبران بزرگ الهی مانند ابراهیم، اسحاق، یعقوب، یوسف و غیره است.

خداوند بزرگ از بیت المقدس به نام قصر بهشت نام برده است. امروز با خیانت سران خائن عرب و رابطه آشکار و پنهان با رژیم کودک‌کش صهیونیستی مردم مظلوم فلسطین تحت فشار شدید قرار دارند.

امسال به خاطر ویروس کرونا از راهپیمایی محروم هستیم ولی دلمان با ملت مظلوم فلسطین است و هیچوقت این پاره تن جهان اسلام را فراموش نمی کنم و به فرموده امام راحل اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود.

نکته دیگر، در آستانه سوم خرداد سالگرد فتح خرمشهر عزیز هستیم یاد و خاطره حماسه سازان فتح خرمشهر گرامی باد. رزمندگان دلاور با مقاومت و ایثار جان، با کشتن هزاران بعثی کافر و هزاران اسیر از دشمن، خرمشهر عزیز را به دامن ایران اسلامی بازگرداندند.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.