1399-03-01 00:11
766
0
68724
سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان خبر داد:

خرید بیش از 8 هزار و 600 تن کلزا در گلستان  

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان گفت: طی سال زراعی جاری بیش از 8600 تن دانه روغنی کلزا در قالب خرید تضمینی براساس دستورالعمل های ابلاغی از سوی دولت از کشاورزان زحمتکش گلستانی تا کنون خریداری شد.

به گزارش گلستان ما، صیادی گفت: تا کنون بیش از 2000 محموله خرید که از مزارع شهرستانهای استان برداشت شده، به مراکز خرید تضمینی تحویل گردید و قیمت پایه خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری 46 هزار و 602 ریال برای هر کیلوگرم اعلام شده است و تا کنون وجه کلیه اسناد ارسالی به بانک پرداخت شده است که این میزان بیش از 12 میلیارد ریال می باشد و این قیمت بر اساس پایه خرید با 2 درصد ناخالصی و 10 درصد رطوبت می باشد.

وی با بیان اینکه در فرآیند خرید دانه روغنی کلزا از استانداردهای ملی نمونه برداری، آزمون دانه های روغنی و اندازه گیری رطوبت استفاده می شود؛ افزود: حداکثر ناخالصی قابل قبول دانه آفتابگردان جهت خرید تضمینی 10 درصد و همچنین حداکثر رطوبت مجاز برای این دانه روغنی 20 درصد می باشد.

صیادی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی های اعلامی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان، انتظار می رود  در سال جاری حدود 106 هزار تن دانه روغنی کلزا از بیش از 59 هزار هکتار اراضی زیر کشت دانه روغنی کلزا در گلستان برداشت شود؛ از در نظر گرفتن تعداد 50 مرکز خرید کلزا در  سطح استان گلستان برای خرید تضمینی این محصول خبر داد.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی گلستان در پایان از کشاورزان خواست تا در صورت عدم ثبت مشخصات در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی در اسرع وقت نسبت به ثبت مشخصات در این سامانه و نسبت به افتتاح حساب در بانک کشاورزی اقدام نمایند .

لازم به ذکر است وجه قابل پرداخت پس از تحویل محموله و ثبت اطلاعات حساب در سامانه بانک عامل در کوتاه ترین زمان ممکن پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.