1399-01-23 10:36
1024
0
68126
در گفتگو با یک روانشناس عنوان شد؛

دورهمی های خانوادگی از پیامدهای مثبت کرونا/خانواده ها روی مسائل معنوی تمرکز کنند

محمود آذرخش گفت: یکی از پیامدهای مثبت شیوع کرونا همنوایی ها دورهمی های خانوادگی و کمک به همنوع است.

به گزارش گلستان ما؛ محمود آذرخش امروز در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری در خصوص پیامدهای شیوع کرونا برخانواده ها، اظهار کرد: ما نمی توانیم اثرات مثبتی عنوان کنیم اما پیامدهایی مثبتی داشته است که این دورهم بودن خودش یکی از آن مزایا است.

وی ادامه داد: دورهم جمع شدن ها و ارتباط ها بیشتر شده، خانواده ها  شناخت بیشتری نسبت به ویژگی های فرزندانشان و خودشان کسب کردند، همدلی ها و همنوایی ها بیشتر شده است.

این مشاور خانواده همچنین بیان کرد: اظهار همدردی ها در کنار مشکلات سختی ها در خانوادها رشد پیدا کرده بخصوص در خانواده ها ی ما که جامعه اسلامی هست بیشتر دیده می شود. و در جوامع دیگر مانند چین هم گروه هایی برا کمک به هم تشکیل دادند.

بجای بحثهای بیهوده و نقاط منفی این بیماری ،روی نکات مثبتش تاکید کنند

آذرخش درباره اثرات مخرب کرونا تصریح کرد استرس های زیاد و فشار بیش از حد، نگرانی نسبت به آینده ،نگرانی نسبت بیماری ها  و اگر فرد علایمی را درخود یا در خانواده اش ببیند  دستپاچه می شود که ممکن است به شدت رفتاری  از خود نشان دهد.

وی به برخی فعالیت ها در دوران قرنطینه اشاره کرد و گفت: توصیه ها را در دو حوزه "رفتار والدین با همدیگر" و " فرزندان" می توان تقسیم کرد که برای بچه ها بحث آموزش و یادگیری شان در اولویت اول است و باید نظارت کافی برآن داشته باشند و در خصوص والدین هم خود کنترلی و مدیریت رفتار خود را ارزیابی کنند و آن را بالاتر ببرند و بجای بحثهای بیهوده و بررسی کردن نقاط منفی این بیماری ،روی نکات مثبتش مانند بهبودیافته ها تاکید کنند.

این روانشناس با بیان اینکه ارتقاء مسائل معنوی خودش تنش ها را کمتر می کند، تاکید کرد: افراد خانواده روی کارهای عقب افتاده خود تمرکز کنند  و سعی کنند با همفکری هم تمام کنند وهمواره فکر کنند که مسائل حل می شود.

افرادی که مهارت فرزندپروری پایینی دارند دچار مشکل می شوند

آذرخش در ادامه به برخی ناهنجاری ها در خانوادها اشاره کردوافزود: آمارها نشان داده که در تمام دنیا و اکثر کشورها  با توجه به قرنطینه و ارتباط بیشتر افراد باهم مسائل و مشکلاتشان بیشتر شده است.افرادی که ساعت ها خارج از منزل فعالیت می کردند الان مجبور بودند در خانه باشند تعاملاتشان بیشتر شده ست و اختلاف نظرها مشخص تر شده است اما این مسائل در آنهایی که مهارت های فرزندپروری شان پایین است و تحمل کمتری نسبت به مسائل پیرامون خودشان دارند اینها باعث می شود رفتار نامناسب را انتخاب کنند.

این مشاور خانواده با بیان اینکه تاب آوری و صبرهمه به یک اندازه نیست، گفت: مشکلات روانی در این دوران بیشتر در گروه های پرخطر جامعه است تا در افراد بهنجار جامعه  زیرا زمانی که استرس بالا می رود میزان دستپاچگی ،خشم و عصبانیت افزایش می یابد و اگرافراد بلد باشند چطور خشم خود را کنترل کنند مشکلات کمتر می شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.