1399-01-14 16:18
1189
0
68025
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان مطرح کرد؛

کاهش شیب شیوع و مرگ ناشی از کرونا در گلستان/ مرگ 230 گلستانی بر اثر کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از کاهش شیوع ویروس کرونا و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19 در این استان خبر داد.

به گزارش گلستان ما، عبدالرضا فاضل عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان ضمن تقدیر از مردم استان در رعایت موارد طرح فاصله گذاری اجتماعی و عدم حضور در روز 13 فروردین در تفرجگاه‌ها، اظهار کرد: خوشبختانه در استان گلستان شاهد کاهش شیوع بیماری کرونا و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19 در استان هستیم و اثرات اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی اوایل هفته آینده نمایان خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تنها نزدیک به 400 بیمار بستری در بیمارستان‌های استان حضور دارند و در برخی از بیمارستان‌ها به هیچ عنوان بیمار حتی مشکوک به کرونا نداریم که جای خوشحالی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: در مقطعی در بیمارستان صیاد شیرازی استان حدود 350 بیمار بستری داشتیم و امروز تعداد بستری‌های ما در این بیمارستان به یک چهارم رسیده و هیچگاه اورژانس بیمارستان پنج آذر را به این خلوتی نبوده است.

فاضل بیان کرد: خوشبختانه مردم به این آگاهی رسیده‌اند که اصراری بر مراجعه بی‌مورد و اصرار بر بستری نداشته باشند و پزشکان نیز با افزایش آگاهی علمی و تخصصی به سمت درمان‌های سرپایی پیش رفتند و شرایط مناسبی در حال شکل گرفتن است.

وی گفت: از ابتدای اسفندماه سال گذشته تا امروز حدود 5 هزار و 400 بیمار در 16 بیمارستان‌ استان بستری شدند که از این تعداد یک هزار و 300 نمونه آزمایش گرفته و ارسال شده که 230 مورد مرگ ناشی از کرونا را در استان گلستان داشته‌ایم و موارد مشکوک در استان گلستان داریم که هنوز پاسخ آزمایش آنها برای ما ارسال نشده که نمی‌توانیم اثبات کنیم مرگ آنها ناشی از بیماری کرونا بوده یا خیر.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : فارس

    نظرات

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

    پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.