1399-01-09 16:44
720
0
67958
رئیس دانشگاه منابع طبیعی گرگان در گفت وگو با گلستان ما؛

لازمه جهش اقتصادی، تسهیل روند تولید / راه اندازی بزرگترین «مرکز نوآوری و کارآفرینی» گلستان در سال جاری

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت:هرچقدر سهم دانش در فعالیت های کشاورزی استان افزایش پیدا کند ما شاهد توامان رونق تولید و جهش تولید خواهیم بود.

به گزارش گلستان ما؛ علی نجفی نژاد رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان صبح امروز شنبه ۹ فروردین ماه در گفتگو اختصاصی با خبرنگار  این پایگاه خبری، اظهار کرد:  «جهش تولید» در ادامه نامگذاری سالهای گذشته در حوزه اقتصادی این است که اقتصاد یک مسئله کلیدی و مهم که در یک جامعه محسوب می شودکه بخش مهم آن تولید است.

وی افزود: اقتصادمولد و پویا زمانی شکل می گیرد که تولید در آن جریان داشته باشد، اگر تولید نباشد اشتغال و گردش مالی هم  وجود ندارد بنابراین بحث تولید مسئله کلیدی و اساسی در اقتصاد یک جامعه محسوب می شود.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان لازمه جهش اقتصادی را تسهیل روند تولید(اخذ مجوز و ..) و اعتماد به جوانان برشمرد و تصریح کرد: اگربخواهیم در کشور ما تحول اقتصادی شکل بگیرد این تحول نقطه عطف آن تولید است و اگر در آن بخش کارهای تولیدی شرایط و ساماندهی مناسب داشته باشد این به سایر بخش ها هم  سرایت می کند.

نجفی نژاد با بیان اینکه تجربه جهانی نشان می دهد؛ فعالیت های تولیدی پایدار بودند که بخش تحقیق و توسعه علمی قویتری داشتند یا تولیدشان یک تولید علمی بوده است، تاکید کرد:  محصولات دانش بنیان قدرت رقابت بیشتری را دارند و هم از ارزش افزوده بالاتری برخوردار هستند.تولیدات دانش بنیان متکی بردانش بومی تولید شده در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور، تولید پایدار و اقتصاد مناسبی را فراهم می کند که همان مفهوم «اقتصاد مقاومتی» که مقام معظم رهبری بارها به آن اشاره کردند تجلی پیدا می کند.

وی با اشاره به دانشگاه های استان گلستان، اذعان کرد: اساتید خبره و صاحب نظ  ودانشجویان خلاقی و منابع تحقیقاتی مناسبی در استان وجود دارد که هرچقدر پیوند بیشتری بین دانشگاه ها و جامعه و صنعت بودجود آید، هم افزایی بیشتری اتفاق می افتد و می تواند نقش خودش را در اقتصاد ایفا کند .

نجفی نژاد با بیان اینکه جامعه دانش بنیان بدون اتکا به مراکز تحقیقاتی دانشگاه ها نمی تواند رشد کند، بیان کرد: خوشبختانه ارتباط خوبی  بین دانشگاه ها و مراکز تولیدی و دستگاه های اجرایی وجود داردالبته هنوز با ایده آل ها فاصله داریم  هرچقدر همگرایی  و همبستگی بیشتر شود نقش خودش را در جامعه نشان می دهد.

وی به چرخه کارآفرینی اشاره کرد و گفت: دانشگاه ها به تولید علم می پردازند و با اتصال به مراکز رشد و پارک علم و فن آوری دانش تولید شده را به محصول تبدیل می کند و به چرخه اضافه می کنند که بعنوان اکوسیستم کارآفرینی و دانش بنیان تجلی پیدا می کند بنابراین این ارتباطات باید ادامه پیدا کند تا شاهد رشد بیشتری در تولیدات باشیم.

نجفی نژاد با اشاره به اقتصاد کشاورزی در گلستان بیان کرد: هرچقدر سهم دانش در فعالیت های کشاورزی استان افزایش پیدا کند ما شاهد توامان رونق تولید و جهش تولید خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در خاتمه از راه اندازی بزرگترین «مرکز نوآوری و کارآفرینی» گلستان در سال جاری خبرداد و گفت: این مرکز با فعالیت در راستای رسالتی که دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی استان در بخش کشاورزی و تولید دانش این حوزه دارد، قراراست در راستای تحقق شعار سال، فعالیت های تجاری خوبی را انجام دهند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.