1399-01-07 12:48
930
0
67938
به قلم حسن بیارجمندی؛

تحلیلی بر " اسناد جاسوسی ماورالطبیعی" سی‌آی‌اِی از ایران/ پروژه اطلاعاتی GRILL FLAME از دریچه ای دیگر

براساس اطلاعات متقن و آشکار انتشار یافته سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در سال ۲۰۱۶ ،جامعه اطلاعاتی آمریکا در همکاری و هماهنگی تنگاتنگی با هم از ظرفیت های ایجاد شده در یک واحد اطلاعات نظامی خود در سال ۱۹۷۵ _که آموزش های ویژه ای دیده بودند _ و در جریان فتح لانه جاسوسی آمریکا در ایران (۱۹۸۰) بهره برده است.

به گزارش گلستان ما، حسن بیارجمندی فعال رسانه ای گلستانی در یادداشتی تحلیلی نوشت: بهره گیری از ظرفیت ها و توانمندی های ماوراءالطبیعه (ورای جهان محسوس )در فعالیت های امنیتی از کسب اطلاعات ،اشراف اطلاعاتی در موارد خاص ، کشف ابعاد و زوایای پنهان پروژه ها و پرونده ها ، بازجویی های حرفه ای و شکستن لایه های غیرقابل نفوذ جاسوسان و حتی پیش بینی و پیشگیری از اقدامات ضد امنیتی سازمان های حریف و رقیب در عصر کنونی و با وجود جامعه تحت نفوذ نسبی فضای مجازی و سلطه اطلاعاتی هوش مصنوعی ،هنوز در سازمان اطلاعاتی جهان دارای جاذبه و مورد توجه و سرمایه گذاری ویژه و البته سری است.

براساس اطلاعات متقن و آشکار انتشار یافته سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در سال ۲۰۱۶ ،جامعه اطلاعاتی آمریکا در همکاری و هماهنگی تنگاتنگی با هم از ظرفیت های ایجاد شده در یک واحد اطلاعات نظامی خود در سال ۱۹۷۵ _که آموزش های ویژه ای دیده بودند _ و در جریان فتح لانه جاسوسی آمریکا در ایران (۱۹۸۰) بهره برده است.

در این انقلاب اطلاعاتی مردم پایه _که از آن به انقلاب دوم یاد می شود _ ؛دانشجویان پیرو خط امام نه تنها توانستند بخش اعظمی از اطلاعات معدودم شده را بازیافت کرده و حدود ۷۰ سند محرمانه که اثبات کننده دخالت های براندازانه دولت آمریکا و سازمان های اطلاعاتی آن علیه انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی است را افشا کند بلکه شبکه عظیم اطلاعاتی داخلی و منطقه ای آنان را متلاشی نمایند

در واقع این اسناد رسمی _ که سال 2016 در دسترس عموم قرار گرفته است _ جزو منحصر به فرد ترین اسناد از یک جنگ اطلاعاتی ۴۴۴ آمریکا با بهره گیری از ظرفیت های ماوراء الطبیعی در حوزه یاد شده است. چراکه معمولا سازمانهای اطلاعاتی با عنایت به در پیش گرفتن "سیاست ابهام " ، بسیار اندک در مورد این موضوعات اظهارنظر رسمی می کنند بالاخص اینکه بهره گیری از این روش استثنایی و با توجه به هزینه های سنگین احتمالی آن فقط در موارد خاص تجویز می گردد.

به همین دلیل بعد از مطالعات و اقدامات ۲۰ساله جامعه اطلاعاتی آمریکا یعنی از سال ۱۹۹۵ به بعد ؛ تجربه عینی ای و خیلی اثرگذار جهانی در دسترس نیست و شاید با خارج شدن دیگر اسناد آنان از طبقه بندی اطلاعاتی در دهه های آینده ابعادی از جنایت اطلاعاتی_نظامی آنان از جمله در سال گذشته و در عراق افشا شود.

 این پروژه بدنبال ناکامی وزارت خارجه آمریکا در اعمال فشارسیاسی و حتی تهدید اقتصادی برای آزادی کارکنان آمریکایی در تهران در دستور کار جدی قرار گرفته است 

و در جریان پیگیری های یاد شده و اطلاع از وضعیت سلامت جسمی و بعدها موقعیت مکانی آنها و همچنین اخذ مشورت تخصصی از این واحد صورت می گیرد تا طراحی عملیات پنجه عقاب (Operation Eagle Claw) یا مصطلح به طبس در ایران و اجرای آن از سوی نیروهای دلتا بدون هیچ عیب و نقص صورت پذیرد و پیروزی نصیب دولت کارتر گردد و ازینرو نماینده ویژه ستاد مشترک ارتش آمریکا یک روز قبل از عملیات یاد شده ضمن تماس ،آخرین هماهنگی ها و درخواست های احتیاطی خود را مطرح می کند.

اما به گفته سرهنگ جیمز کایل فرمانده هوایی عملیات، بطور خاص اشتباه در پیش بینی وضعیت آب و هوا به شکست نیروهای شیطانی انس و جن آمریکا منتهی می گردد.

امام خمینی(ره) نیز طی پیامی معنی دار به قدرتی فرا قدرت مادی و ماوراء الطبیعه شیطان بزرگ آمریکا اشاره می کنند:«آیا جز این بود که یک دست غیبی در کار است؟ چه کسی هلی‌کوپترهای آقای کارتر را ساقط کرد؟ ما ساقط کردیم؟ شن‌ها ساقط کردند. شن‌ها مأمور خدا بودند، باد مأمور خداست.» و این خود حقیقت این آیه قرآنی را نشان می دهد : " وَ أَنَّا لَمَسْنَا السَّماءَ فَوَجَدْناها مُلِئَتْ حَرَساً شَدِیداً وَ شُهُباً وَ أَنَّا کُنَّا نَقْعُدُ مِنْها مَقاعِدَ لِلسَّمْعِ فَمَنْ یَسْتَمِعِ الْآنَ یَجِدْ لَهُ شِهاباً رَصَداً"

این برنامه ۲۰میلیون دلاری تحت اطلاعات ارتش آمریکا ۲۰سال توسط اعضای جامعه اطلاعاتی و همچنین فرماندهان عالی پنتاگون تحت نظارت و پشتیبانی بوده است و هر آژانس ذیربط و عضو جامعه اطلاعاتی از آن بهره برده است.

بعد از آزادی جاسوسان آمریکایی در سال ۱۹۸۱ این پروژه تحت کدهای دیگر برای ۱۴سال تحت مطالعه تکمیلی و حتی عملیاتی بوده است. اطلاعات جاسوسان آزاده شده با ۲۰۲ گزارش بدست آمده از واحد یاد شده مقایسه شده است و برخلاف نظریه ابتدایی یکی از افسران ستاد مشترک و براساس ارزیابی افسران ناظر ارتش آمریکا؛ ۴۵ درصد گزارش ها حاوی اطلاعات دقیق بودند. اطلاعاتی که از طریق کانال ها و عوامل عادی نمی توانستند بدست آورند!

بطور کلی میزان موفقیت این پروژه در متناسب و مقرون بودن جمع آوری اطلاعات از سایر شیوه های معمول ارزیابی می شود.

 نتیجه گیری

اما بعدها در سال ۱۹۹۵ با عنایت به ارزیابی های برون مرزی سی‌آی‌اِی اعلام می شود که این پروژه نتوانسته است اطلاعات عمیق ، خاص و ارزشمندی در فرآیندهای یاد شده آن تولید کند و لذا کد آن خاموش می گردد !و هرگز از سرگرفته نشده است!!! این اطلاعات انحرافی بنظر می رسد در همان چارچوب سیاست ابهام و روال معمول برای خارج کردن اسناد طبقه بندی شده مکتوب و اعلان عمومی می گردد. 

در حالی که براساس بعض مستندات، سازمان سیا تعدادی از پرونده هایی که به نتایج مورد انتظار دست پیدا کرده است را یا از طبقه بندی خارج نکرده و یا اینکه معدودم نموده است و امروز بعد از ۴۵سال جامعه اطلاعاتی آمریکا با سازمان های دیگر کشورهای همسو ، همکاری های تنگاتنگی در این خصوص دارند و در جنگهای اطلاعاتی چند سال اخیر خود از جمله با روسیه و اقدامات متقابل سازمان های اطلاعاتی و امنیتی فدرال روسیه ، نشانه هایی از بکارگیری چنین شیوه هایی مشاهده می شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.