1399-01-07 10:45
672
0
67931
حجت الاسلام والمسلمین طاهری در گفت و گو با گلستان ما :

ایجاد سراهای نوآوری جهت جهش تولید در استان / اگر دولتی ها پای کار باشند دانشگاه آزاد آماده همکاری است/ یک جلسه یک ساعته موانع 20 ساله تولید را رفع می کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان گفت : در دانشگاه آزاد نگاه جدیدی برای فعالیت های خلاقانه و ایجاد سراهای نوآوری و فناوری برای افزایش تولید ایجاد و یک سرا در استان آغاز بکار کرده و با درخواست همکاران سراهای دیگر هم فعال خواهند شد.

به گزارش گلستان ما؛ حجت الاسلام والمسلمین سید علی طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان در خصوص شعار سال جدید  و زمینه تحقق آن در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری تحلیلی اظهار کرد: در نکته اول به نظر می رسد تشابه معنی دوشعار سال گذشته و امسال «رونق تولید» و« جهش تولید»  این است، آن توقعی که  مقام معظم رهبری در تولید داشتن اتفاق نیفتاده است که ایشان نامگذاری مجددی انجام دادند و این خود یک تذکر به مسئولین اجرایی و مجلسی است که عمرش رو به پایان است که چرا دراین جهت گام مهمی برنداشته اند.

وی ادامه داد: در نکته دوم هم باید دید چه عواملی باعث شده که ماشاهد رونق تولید نبودیم و اگر بخواهیم جهش اتفاق بفتد، آن عوامل را به حداقل برسانیم ، یکی از آن عوامل که مانع بوده برخی از دستگاه های دولتی و برخی افراد منصوب به دولت بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان با تاکید برپالایش دولتی ها، تصریح کرد: اگردولت خود را پالایش نکند و کسانی  را که مرتبط با دولت هستند  ومی توانند از این رانت استفاده کنند، را کنار نگذارد و با آنها برخورد قانونی  نکند بقیه هم یا دلسرد می شوند و یا یاد می گیرند سواستفاده کنند.

وی روابط دست وپا گیر و بروکراسی اداری درمقابل تولید کنندگان را مسئله دیگر مانع رونق تولید بیان کرد و گفت:  برخی از افراد کوته بین در دستگاه های اجرایی هستند که  به واسطه حسادتی که به سرمایه گذار دارند و نمی توانند توان مالی و سرمایه ای اورا ببینند کارشکنی می کنند، شناسایی آنهاهم از طرف دستگاه های اجرایی ضروری است اگرچه دستگاه های قضایی هم در این زمینه مسئولیت دارند و اگر گزارشات مستندی به آنان برسد بایستی ورود کنند که امیدواریم شاهد ورود خوبی برای حمایت از سرمایه گذارو دلگرمی سرمایه گذاران باشیم.

طاهری به وضعیت سرمایه گذاری در استان نیز اشاره و بیان کرد:  یک مسئله این است سرمایه گذاردر استان همواره نگران حوادثی مثل سیل و .. است و با این ترس سرمایه خود را به استان نمی آورد اما شناسایی گلستانی های توانمند مالی در کشور نیز می تواند راهکار دیگری باشد چرا که هم استانی های زیادی داریم که در استان های دیگری در خارج از کشور کار می کنند.اگر این افراد ببیند که مسئولین صادقانه پای کار آمدند و حمایت می کنند قطعا رغبت بیشتری دارد که در استان خودش سرمایه گذاری کند.

وی با بیان اینکه نمایندگان جدید به سمت حمایت از تولیدکنندگان استان بروند، اضافه کرد: در داخل استان ما روحیه سرمایه گذاری با سرمایه گذار نیست و اگر پای درد و دل آنان در استان بنشینید گاهی یک مسئله جزئی اداری ماه ها آنها را معطل می کند  و این مسائل پنهانی نیست. اگر مسئولان اقتصادی و نمایندگان بنشینند با تولید کنندگان جلسه یکساعته بگذارند میتوانند موانع 20 ساله را شناسایی کنند وبعد همت مسئولان استانی و نمایندگان لازم است که این موانع برطرف شود وبه تمام کلمه تحقق «جهش تولید» را شاهد باشیم.

طاهری در حوزه دانشگاه هم بیان کرد: یک بخش کارهایی که خود دانشگاه می تواند انجام دهد حمایت از شرکت های دانش بنیان است که در دانشگاه آزاد نگاه جدیدی  برای فعالیت های خلاقانه و ایجاد سراهای نوآوری و فناوری  برای افزایش تولید ایجاد شده است ، یک سرا در استان آغاز بکار کرده است و با درخواست همکاران سراهای دیگر هم فعال خواهند شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه های دولتی هم در حوزه حمایت از تولید ورود کنند، متذکرشد:  یکی از وظایف دانشگاه کسب علم برای حل مشکل است و شرکت های دانش بنیان هم با همین هدف ایجاد شد  و همکاری این دو تولید و فعالیت جدید را برپایه علمی پیگیری می کند. اما ارتباط  دانشگاه های  دولتی ها با پارک های علم و فناوری در استان ما کمرنگ است و این باید بیشتر شود و شاهد باشیم دانشگاه ها به وظایف شان عمل کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گلستان با بیان اینکه اساتید این دانشگاه اعلام آمادگی کردند که  بتوانند در حوزه تولید همکاری داشته باشند، بیان کرد: اساتید و دانشجویان این دانشگاه می توانند از نظر علمی به تولید کنندگان کمک کرده و توان علمی را در تحقق جهش تولید در استان محقق کنند.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.