1398-12-07 10:14
615
0
67640
در سی و چهارمین جلسه قرارگاه سیل استان مطرح شد :

آخرین اقدامات کمک رسانی به سیلزدگان گلستانی از زبان استاندار / حق شناس : 80 درصد واحدهای مسکونی سیل زده به مرحله سقف رسیده اند

استاندار گلستان گفت : سقف 80 درصد از واحدهای مسکونی به پایان رسیده است ضمن اینکه تلاش داریم بازسازی 7707 واحد مسکونی سیل زده را تا پایان سال تمام کنیم.

به گزارش گلستان ما ؛ سی و چهارمین جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی استان با حضور معاونین و اعضای قرارگاه طبق معمول شامگاه سه شنبه 6 اسفندماه برگزار شد.

هادی حق شناس استاندار گلستان در این جلسه اظهار کرد : روند بازسازی ۷۷۰۷ واحد مسکونی سیلزده شروع شده و ۹۹ درصد واحد های مسکونی نیز پی کنی شده است .

حق شناس افزود :  حدود 80 درصد واحد های مسکونی به مرحله سقف رسیده اند و تلاش داریم هر چه سریعتر واحدهای مسکونی سیلزدگان را به آنها تحویل دهیم.

وی در خصوص گلایه های کشاورزان گفت :  خوشبختانه ۵۰ درصد اول مبالغ بلاعوض کشاورزان پرداخت شده و پس از ابلاغ ۵۰ درصد دوم توسط وزارت کشور این رقم نیز به آنها در اسرع وقت پرداخت خواهد شد.

استاندار گلستان خاطرنشان ساخت : تاکنون ۵۵ هزار تن سیمان رایگان برای بازسازی و بهسازی واحدهای مسکونی توزیع شده و ۲۰۲ میلیارد تومان بصورت بلاعوض در اختیار واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل قرار گرفته است.

استاندار گلستان با اشاره به همکاری بانک ها در جریان سیل یادآور شد: برای ۱۲۰ پرونده از مجموع ۷۷۰۷ پرونده نیازمند بازسازی, انعقاد قرارداد صورت نگرفته که طی ۱۰ روز آینده روند انعقاد قرارداد در بانک ها 100 درصد خواهد شد.

دکتر حق شناس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور گفت: این ویروس خطرناک تر آنفولانزای H1N1 نیست و تنها نیاز است همه مردم مسایل بهداشتی را رعایت کنند و از دست دادن و روبوسی پرهیز کنند.

وی ادامه داد: مردم به شایعاتی که پراکنده می شود توجه نکنند و مانع انتشار فضای ناامیدی و ترس در جامعه شوند و تلاش کنند اخبار را با منابع موثق دریافت کنند.

استاندار گلستان خاطر نشان کرد: خوشبختانه پرسنل پزشکی , پزشکان و پرستاران گلستان با جدیت مشغول به فعالیت هستند و امیدواریم با خود مراقبتی های مردم و همکاری رسانه ها و صداوسیما هرچه زودتر این بیماری از کشور دور شود.

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.