1398-11-28 08:42
2105
0
67546
صمدلویی و پایین محلی در مناظره انتخاباتی؛

گلستان حیاط خلوت تاجزاده و مرعشی است/ نماینده وارداتی محصول تصمیم آنهاست/ مردم به انحصار طلبی پدرژپتوهای تهرانی پایان دهند

صمدلویی و پایین محلی از فعالان سیاسی اجتماعی استان درمیزگرد انتخاباتی تاکید کردند: سوال اصلی مردم این است چطور افرادی که در تهران مسئولیت داشتند و درسختی ها کنار مردم استان نبودند امروز عنوان نامزد مجلس معرفی شدند

به گزارش گلستان ما؛ سلسله گفت و گوهای انتخاباتی با حضور حامد صمدلویی مدرس و پژوهشگر علوم سیاسی و همچنین حسین پایین محلی کارشناسی ارشد علوم سیاسی و پژوهشگر حوزه اجتماعی  در دفتر پایگاه خبری تحلیلی گلستان  ما برگزار شد.

در این گفتگو هریک از طرفین با بیان دیدگاههای خود در مباحث مطرح شده، از اقدام سایت گلستان ما در برگزاری این گونه نشستها استقبال کردند و آن را شاخصه یک پایگاه انقلابی همچون گلستان ما خواندند که در طول این سالها با بیطرفی و تنها با دغدغه ی انقلابی و مردمی به رسالت خود عمل کرد.

صمدلویی: نماینده قوی باید مدیریت بداند!

  صمدلویی مهمترین شاخص برای انتخاب نماینده اصلح را توان مدیریتی دانست و گفت:  علاوه بر شاخصهای اعتقادی وانقلابی که همگان برآن تاکید دارند به نظر من کسی که توان مدیریت ندارد نباید وارد میدان شود و تنها مدیری که در بحرانها امتحان خود را پس داده میتواند به عنوان نامزد اصلح باشد.

پایین محلی: نماینده باید انقلابی و عصاره فضائل ملت باشد/ نماینده سلفی بگیر در طراز انقلاب نیست

حسین پایین محلی بر شاخصه انقلابی بودن و در طراز انقلاب بودن بودن تاکید کرد و با اشاره بر رد صلاحیت 90 نفر از نمایندگان فعلی مجلس گفت: مطمعنا چنین مجلسی که نمایندگانش حتی صلاحیت حضور در مجلس را ندارند و یا دغدغه سلفی با موگرینی را دارند نمیتواند در طراز انقلاب باشد .

وی جنسیت ،قومیت و سن نماینده را از اصول فرعی خواند که با شاخصه انقلابی اعتبار پیدا می کند.

صمدلویی:  رقابت اصلی کرسی مجلس بین 40 نماینده در استان است

صمد لویی  در مورد ثبت نام 418 نامزد برای کسب 7کرسی مجلس در استان گفت: بنده این را نشان از شور انتخاباتی و مشارکت  حداکثری مردم برای تعیین سرنوشتشان میدانم و این اقدامی مثبت است هرچند اگر واقع بینانه نگاه کنیم برای 7کرسی مجلس نهایتا 40 نیروی فعال با هم رقابت دارند.

کسانی که یک شبه و با لابی گری وارد میدان شده اند قطعا مورد استقبال مردم قرار نخواهند گرفت و اصولا زایش های یک شبه کاندیداها جایی در بین مردم نخواهند داشت.

پایین محلی: تکثر کاندیداها نشان دهنده کاهش سرمایه اجتماعی

پایین محلی اما این تعداد ثبت نام را نشان از کاهش اعتماد اجتماعی خواند و گفت: اینکه از یک جریان چندین نفر کاندیدا شده اند و نتوانستند به توافق باهم برسند نشان ازکاهش سرمایه اجتماعی و شکاف بین آنها دارد.

صمدلویی درباره انتخاب کاندیداها از سوی جریانات سیاسی گفت: جریانات اصلاحات و اصولگرا از تهران دستور میگیرند  و اساس اصولگراها بیشترسعی دارند با شیخویت  گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنند و تصمیمات بر اساس محافل داخلی و اقلیتهاست و اصلاح طلبان هم که مدعی دموکراسی هستند تصمیمات خود را براین اساس اتخاذ می کنند.

صمدلویی: گلستان حیاط خلوت تاجزاده و مرعشی است/ نماینده وارداتی محصول تصمیم آنهاست

وی توضیح داد: جریان اصلاحات در استان گلستان طبق نظر مرعشی و تاجزاده تصمیم میگیرد و گلستان حیاط خلوت این دونفر است.

پایین محلی هم جریان اصولگرای استان را متاثر از تصمیمات پدر ژپتوهای تهرانی خواند و توضیح داد:باید مردم استان به انحصاردهی پنهان این افراد پایان دهند و این را مطالبه کنند چطور افرادی که در تهران مسئولیت داشتند و درسختی ها کنار مردم  نبودند امروز از سوی این افراد به  عنوان نامزد معرفی شدند در حالی که  حتی برنامه ای هم ارا ئه ندادند.

صمدلویی: شورای نگهبان کاملا به قانون عمل کرد

صمدلویی در رابطه با عملکرد شورای نگهبان و هیئتهای اجرایی گفت:  شورای نگهبان از 6حقوقدان کاربلد  معرفی شده از سوی رییس دستگاه قضا و منخب مجلس اند و 6 فقیه عادل  که انتخاب ولی فقیه است  از اینروکسی نمیتواند ادعا کند در مسائل حقوقی از آنان بیشتر می داند و اتفاقا تصمیمات این نهاد بر اساس قانون است و گاهی اوقات خود اعضا به قانونهای موجود انتقاد دارند که باید قانون اصلاح شود.

هیئتهای  اجرایی استان نیز به نظر غیر از ضعف در اطلاع رسانی در سایر موارد انتخاباتی طبق مر قانون عمل کرده است.

پایین محلی: هیئت نظارت و شورای نگهبان به مثابه دوبال هستند/ تخریب آنها تخریب ساختار نظام است

پایین محلی هم با توجه به ترکیب اعضای شورای نگهبان گفت: امکان ندارد عملکرد این شورا جناحی باشدو هرگونه تخریب آن  به مثابه در تخریب ساختار کل نظام  است . و ی هیئتهای اجرایی را  بال دیگر نظام دانست  که در کنار شورای نگهبان می تواند به وظیفه خود عمل کند و تخریب آن هم در واقع تخریب ساختارنظام است.

صمدلویی درباره دلیل حضور مردم در انتخابات گفت:انگیزه پیشرفت در مردم و مسئولین ما وجود دارد و انتخابات مظهر قدرت مندی و استقلال کشور است که همین امر دلیل اصلی دشمنی استکبار با ملت ایران است وامروز بحث دفاع از موجودیت هر ایرانی مطرح است که  با حضور خود در صحنه باید از آن دفاع کرد.

پایین محلی هم حضور مردم  در انتخابات را  دفاع در مقابل امپریالیسم خواند که با انتخاب درست میتواند به آن دست یافت و نگاه قومیتی و حزبی در انتخابها را در واقع نوعی تجزیه ایران دانست .

صمدلویی در مورد کمپینهای شفافیت مالی در مورد کاندیداها که این روزها بازار داغی دارد گفت: این حرکت به عنوان حرکت و مطالبه مردمی دارای ارزش است اما تا زمانی که به صورت قانونی تصویب نشود نمیتواند کارساز باشد چراکه راههای دور زدن از این میثاق نامه ها وجود دارد.

پایین محلی هم آن را نشان دهنده افزایش سطح آگاهی مردمی  مردمی خواند و گفت: باید مردم از کاندیداها سوال کنند و بخواهند که هزینه تبلیغات خود را چگونه تامین می کنند و این حرکت مثبتی است که باید توسط رسانه ها پیگیری شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.