1398-11-05 14:20
569
0
67281
کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد:

لبیک میلیونی مردم عراق به امام خامنه ای / نماز جمعه تاریخ ساز پرچم بیداری اسلامی را در منطقه برافراشت

کارشناس مسائل سیاسی گفت: مروری بر محورهای اصلی خطبه دوم خطاب به مردم عراق و تطبیق آن با شعارها و مطالبات مردم عراق و رهبران اصلی این تظاهرات میلیونی، بخوبی این حقیقت میدانی میلیونی را نشان می دهد و مردم عراق با این حماسه سیاسی خود به این خطبه تاریخ ساز ولی امر مسلمین جهان لبیک گفتند و  پرچم یک بیداری اسلامی را در منطقه برافراشتند.

به گزارش گلستان ما، حسن بیارجمندی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار گلستان ما گفت: تظاهرات میلیونی مردم بغداد که در رسانه های منطقه ای و بین المللی بازتاب گسترده ای داشت بنا بر نظر شاهدان داخلی و خارجی جزو بی سابقه ترین تظاهرات مردم عراق محسوب می شود.

وی افزود: جهت گیری اصلی و شعار های مردم عراق در این تظاهرات بخوبی نشان می دهد که نه تنها مردم عراق وارد مرحله جدیدی در مقابله با اشغالگری آمریکا شده‌اند بلکه همین تظاهرات می تواند الهام بخش برای دیگر مردم مسلمان کشورهای منطقه باشد.

بیارجمندی با اشاره به این که رویداد بین المللی هفته گذشته و بعد از اعلان حضور امام خامنه ای در نماز جمعه تهران از سوی بسیاری از تحلیل گران خارجی مطرح گردید. اذعان داشت: تحلیل گران یاد شده مطرح کردند که آخرین باری که رهبر انقلاب اسلامی در ایران به نماز جمعه تهران رفتند؛ شاهد بیداری اسلامی در منطقه بودیم و اکنون بعد از یک هفته و آن هم در روز جمعه آن تحلیل ها به حقیقت پیوسته است.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: رهبری هفته گذشته در بخش اصلی خطبه دوم نماز جمعه تاریخ ساز خود با توجه به این برهه حساس از تاریخ منطقه، سخنان مهمی را به زبان عربی خاصه و عمدتا به مردم عراق بیان نمودند و در همان مقطع زمانی با توجه به تمرکز عمده بر این کشور، توجه کارشناسان امر را به خود جلب نمود.

بیارجمندی ادامه داد: معظم له در این خطبه با اشاره به جنایت بزدلانه آمریکایی‌ها در ترور یک سردار بزرگ و شجاع ایرانی و یک مجاهد فداکار و با اخلاص عراقی به دستور رئیس‌جمهور تروریست آمریکا، گفتند: "برای چندمین بار خون فرزندان ایران و عراق در راه خدا بر زمین ریخته و با یکدیگر مخلوط شود." ایشان به ضربه متقابل و علی‌العجالة سپاه پاسداران اشاره و تاکید نمودند که : "تنیبه اصلی آنها اخراج از منطقه است."

وی افزود: مروری بر محورهای اصلی خطبه دوم خطاب به مردم عراق و تطبیق آن با شعارها و مطالبات مردم عراق و رهبران اصلی این تظاهرات میلیونی، بخوبی این حقیقت میدانی میلیونی را نشان می دهد و مردم عراق با این حماسه سیاسی خود به این خطبه تاریخ ساز ولی امر مسلمین جهان لبیک گفتند و  پرچم یک بیداری اسلامی را در منطقه برافراشتند.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان خاطرنشان کرد: بدون شک همچون مقطع ۲۰۱۱ علیه بیداری اسلامی توطئه های دیگری صورت خواهد گرفت؛ اما مردم منطقه هم یک تجربه تاریخی پیش روی خود دارند و هم یک ام القری مقتدر و دارای توان شکست دادن آمریکا و ایادی آن در منطقه بلکه جهان به اذن خداوند متعال. ان شاءالله

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.