1398-10-23 20:20
1268
0
67104
طی مراسمی انجام شد؛

معرفی مدیر کل جدید زندان های استان گلستان/ آزادی بیش از 500 زندانی در دو هفته اخیر

با حکم رئیس سازمان زندان های کشور ، علی اصغر رنجبر به سمت مدیر کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان گلستان منصوب شد.

به گزارش گلستان ما، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان در این مراسم  با اشاره به تلاش دستگاه قضایی بر کاهش جمعیت کیفری زندان ها گفت: با اجرای بخشنامه جدید رئیس قوه قضاییه، در دو هفته اخیر 522 نفر از زندان های استان آزاد شدند.

وی با تاکید بر هماهنگی لحظه ای دادگستری و اداره زندان های استان افزود: باید بخشی از تلاش همکاران ما در دادگستری و اداره کل زندان های استان بر کاهش تعداد زندانیان کمتر از 10 روز متمرکز شود .

هاشمیان افزود: حضور پررنگ تر قضات در زندان ، فعال کردن بیشتر شعب شورای حل اختلاف در زندان های گرگان و گنبدکاووس  از دیگر مواردیست که باید بر آن تمرکز شود .

این مقام ارشد قضایی استان بر استفاده بیشتر از ظرفیت خیران برای کاهش جمعیت کیفری استان هم تاکید کرد و گفت: علاوه بر کمک به آزادی زندانیان ، حضور خیران در فعالیت انجمن حمایت از خانواده های زندانیان می تواند از آسیب های اجتماعی که این خانواده ها را تهدید می کند ، بکاهد.

نوروزی ، مدیر کل بازرسی و ارزیابی سازمان زندان های کشور هم در این مراسم از تلاش ها و اقدامات انجام شده در استان برای کاهش 10 درصدی جمعیت کیفری استان قدردانی کرد .

علی اصغر رنجبر، مدیر کل جدید اداره کل زندان های استان هم در این جلسه از برنامه های خود برای ایجاد زیرساخت های استفاده بیشتر از مراقبت های الکترونیکی گفت و افزود: با راه اندازی دو مرکز در گرگان و گنبدکاووس می توانیم تا 300 نفر از زندانیان کمتر از 5 سال را با استفاده از پابندهای الکترونیک ، خارج از زندان تحت مراقبت قرار دهیم.

اشتغال مولد، بهره مندی از ظرفیت شورای حل اختلاف ، استفاده از خیران ، تکمیل اردوگاه نیمه تمام  زندان استان و ایجاد کانون اصلاح و تربیت از دیگر مواردی بود که مدیر کل جدید در  برنامه های کاری خود اعلام کرد.

در مراسم امروز از خدمات سه ساله علیرضا رضوانی مدیر کل سابق زندان های استان قدردانی و علی اصغر رنجبر که تا پیش از این رئیس اداره قضایی اداره کل زندان های استان بود به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.