1398-10-11 09:06
922
0
66875
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان :

روز پرستار روز افتخار انسان به انسانیّت است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت : پرستاری نه تنها یک هنر، بلکه یک قلب و نه فقط یک علم بلکه یک وجدان است ، روز پرستار، روز جاری شدن عاطفه ها، روز درخشیدن ایمان در قلب های مهربان و روز افتخار انسان به انسانیّت است.

به گزارش گلستان ما ؛ دکتر عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان صبح امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت روز پرستار ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها و روز پرستار را به تمام زحمت کشان این عرصه اظهار داشت : پرستاری نه تنها یک هنر، بلکه یک قلب و نه فقط یک علم بلکه یک وجدان است.

فاضل به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد که : " هر کس برای برآوردن نیاز بیماری بکوشد، چه آن را برآورده سازد و چه نسازد مانند روزی که از مادرش زاده شده از گناهانش پاک می شود."

وی تصریح کرد : خجسته زاد روز بانوی کربلا، اسوه صبر، استقامت و پاکی ها و پرستار قلب های شکسته، به نام روز پرستار نامگذاری شده است. به یقین نامگذاری این روز بزرگ به نام پرستار در تقویم سلامت کشورمان بیانگر جایگاه رفیع این حرفه مقدس می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان ساخت : به راستی که اهمیت حرفه پرستاری را می توان در این فرمایش مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) درک کرد که فرمود: "پرستار فرشته ی رحمت برای بیمار است، آن وقت که بیمار از همه جا دستش کوتاه است، در آن ساعاتی که حتی همسر، فرزندان و پدر و مادر بیمار هم بالای سرش نیستند، چشم امیدش بعد از خدا به پرستار است و این پرستار است که مثل ملائکه ی آسمانی، مثل فرشتگان رحمت، به دردها، مشکلات و نیازهای جسمی و عاطفی او پاسخ می دهد."

فاضل اضافه کرد :  روز پرستار، روز جاری عاطفه ها، روز درخشیدن ایمان در قلب های مهربان و روز افتخار انسان به انسانیّت است.

وی با بیان اینکه شما پرستاران عزیز این فرصت و موهبت را دارید که قلب، ذهن، روح و جسم بیماران، خانواده هایشان و خودتان را درمان نمائید ، تاکید کرد: آنها ممکن است نام شما را فراموش کنند، اما هرگز احساس و عاطفه ای را که ایجاد کرده اید فراموش نخواهند کرد .

دکتر فاضل در پایان گفت : اینجانب ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب کبری(س)، روز فرخنده پرستار را به تمامی پرستاران عزیز کشورمان مخصوصا اساتید، مربیان، پرستاران و دانشجویان رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گلستان تبریک عرض نموده و توفیقات روز افزون، سلامتی و عاقبت به خیری همگان را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.