1398-10-06 16:29
1025
0
66799
ائمه جمعه گلستان؛

دفاع از شورای نگهبان دفاع از عقل، منطق و قانون است/ روز 9دی نمادِ راه برون رفت از فتنه

9دی نماد راه برون رفت از فتنه است و پرچمی است که به ما می گوید پیروزی شما تضمین شده است در صورتیکه بصیر و به موقع در صحنه باشید.

به گزارش گلستان ما، حجت الاسلام محمود ترابی با عنوان این مطلب در خطبه ها نماز جمعه این هفته افزود: وظیفه عمومی حضور در صف خیابان  برای حمایت است و این راه برون رفت از مشکلات و ناامید کردن دشمن ،بیان آینده ایجاد وحدت جدید ،بروزرسانی ویژگیهای انقلاب اسلامی است که ان شاالله همه به این مهم جامۀ عمل بپوشانیم .

وی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع ستاد برگزاری مراسم 1500 شهید استان هرمزگان تصریح کرد: دنیا به ویژه صهیونیست ها کارهایشان را با نماد ها پیش می برند و به گفته مقام معظم رهبری شهادت برترین نماد انقلاب اسلامی است.

ترابی گفت: نماد این حرکت عظیم که مقدمه انقلاب جهانی است و صف حق در دنیا را تشکیل می دهد شهات است.

وی در ادامه با اشاره به تلاش ها برای به فراموشی سپردن این نماد نیز اظهار کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند جریان حساب شده ای در حمایت این حرکت خبیثانه در کشور وجود دارد و سعی در حذف نام شهدا از خیابان ها و کوچه ها دارند.

امام جمعه گنبدکاووس با تاکید بر ایستادگی در مقابل این حرکت ها برای زنده نگه داشتن مسیر شهادت طلبی که یک دعوت نرم با مظلومیت و فداکاری اضافه کرد: برخی کارهای فرهنگی برای ترویج فرهنگ شهادت در حوزه تولیدات نوشت افزار انجام شده است  و یک معلم می تواند با اهدای این کالاها در تحکیم این تفکر کمک کند یا برعکس با استفاده ازسایر تولیدات که مقابل این فرهنگ باشد راه دل بستن به هرزگی ها را به دانش آموز یاد دهد.

وی خطاب به مدیرکل آموزش و پرورش تصریح کرد: در قیامت دانش آموزان ما به عنوان فرزندان معنوی با ما محشور خواهند شد و از حق آنها از ما پرسیده می شود که آیا آنچه که جریان بزرگ انقلاب اسلامی حکم می کند را انجام دادیم یا خیر؟! البته ما به نوبه خود از آموزش و پرورش قدردان هستیم اما انتظار ما این است تلاش ها بیشتر شود.

خطیب جمعه گنبدکاووس اذعان کرد: تلاش های دائمی برای توسعه آموزش و پروش و رشد برای فرزندانمان است که به ساختن انسان های فرهیخته ختم شود اما اگر در این مسیر با عدم نگاه و نیروی انقلابی همراه باشد به فقدان مدیران خوب پیش خواهیم رفت.

وی ضمن یادکردن از شهدای 12 دی اذعان کرد: این روز بسیار بزرگی است که جوانانی از گنبدکاووس از خودگذشتگی کرده اند و برای دفاع از مردم یک شهرستان دیگر رفته اند و اگر بنا باشد روزی به نام شهرستان گنبدکاووس باشد شایسته ترین روز است.

امام جمعه گنبدکاووس با عنوان اینکه این روز به نام شهرستان گالیکش ثبت شده است این نامگذاری را یک بی سلیقگی عنوان کرد چرا که شهدا برای شهر دیگر و حماسه را دیگران خلق کرده اند و نمی شود مصادره به نام شهر دیگری شود و گفت: البته به آن تاکیدی نداریم  که سوء برداشتی نشود.

حجت‌الاسلام ترابی ضمن تبریک در پیش بودن ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار بر جایگاه اجتماعی والای پرستاران در بین مردم اشاره کردو گفت که شغل پرستاری و سختی کار این عزیزان کمتر از جایگاه معلمی نیست.

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به مانور مشترک ایران، روسیه و چین در خلیج فارس ، آن را یک پیروزی بزرگ دانست و گفت: پیام این مانور تامین امنیت خیلج فارس به وسیله کشور های منطقه است نه کشور های دیگر .

دفاع از شورای نگهبان دفاع از عقل، منطق و قانون است

 

حجت‌الاسلام سید محمد دلبری ضمن توصیه خود و نمازگزاران جمعه شهرتان گالیکش گفت: مقدمات مشارکت حداکثری در انتخابات با رعایت حق‌الناس در بررسی صلاحیت‌ها کاندیدا است.

وی افزود: مرحله اول انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با ثبت‌نام داوطلبان و مرحله دوم هم با بررسی صلاحیت‌های کاندیدا در هیئت اجرایی به پایان رسید و حال نوبت سومین مرحله فرایند انتخابات مجلس شورای اسلامی تائید صلاحیت‌های کاندیدا توسط شورای محترم نگهبان است.

خطیب جمعه گالیکش گفت: به گفته وزیر کشور از مجموع 16 هزار و 33 نفری که به‌عنوان داوطلب برای انتخابات یازدهیم دوره مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند تاکنون 848 نفر انصراف داده‌اند و 15 هزار و 185 نفر نیز باقی‌مانده‌اند، درنتیجه صلاحیت 91.2 درصد این افراد در هیئت‌های اجرایی مورد تائید قرارگرفته است.

وی با اشاره به اینکه مشارکت حداکثری راهبرد مقابله با فشار حداکثری دشمنان است گفت: دشمنان طی 2 سال اخیر تمام توان خود را به کاربردند تا مردم را مقابل نظام قرار دهند، لذا تحریم‌های ظالمانی، گرانی‌های تصنعی، حملات امنیتی و روانی و تشدید محاصره اقتصادی مردم ایران اسلامی در این راه برنامه‌ریزی کردند.

حجت‌الاسلام دلبری افزود: با نگاهی به جورچین آشوبهای اخیر کشور درخواهیم یافت قرار است اغتشاشات را به انتخابات برسانند تا انتخابات در موعد خود در اسفندماه برگزار نشود و مردم و مستضعفان در انتخابات شرکت نکنند تا شاهد حضور حداکثری در انتخابات نباشیم؛ بنابراین دست به بازی‌های سیاسی زدند که برخی از آن‌ها ازاین‌قرار است: کمپین تحریم انتخابات، تشدید فشار به شورای نگهبان برای کوتاه آمدن در نظارت استصوابی، تخطئه شیطنت‌آمیز نظارت و نقش شورای نگهبان در انتخابات، عملیات ایذایی با نامه‌نگاری و جلسات و نشت‌های و ... از آن جمله است.

امام‌جمعه گالیکش تصریح کرد: انتخابات یک وظیفه الهی، شرعی و ملی است و مشارکت حداکثری را می‌طلبد در فضایی سالم و امن برگزار شود تا این عبادت شرعی و اجتماعی ادا شود.

خطیب جمعه گالیکش افزود: صلاحیت درصد بالایی از کاندیدا در هیئت‌های اجرایی تائید شده است؛ می‌طلبید این عزیزان ضمن اینکه دقت داشتند دقت بیشتری در این رابطه انجام می‌دادند و تنها به مراجع چهارگانه اکتفا نمی‌کردند و کاری می‌کردند که منجر به قانون انتخابات و در این مسیر باشد.

به گفته وی، اطلاعات اولیه کاندیدا در سیستم‌های کامپیوتری هم هست، می‌طلبید با توجه به جایگاه هیئت‌های اجرایی که نخبگان و معتمدین مردم هستند این عزیزان بخش اعظم کار که بر دوش شورای نگهبان هست را بردارند.

خطیب جمعه گالیکش گفت: رهبری انقلاب در درس خارج خود فرمودند کسانی که توانایی و استعداد دارند به انتخابات ورود کنند و ثبت‌نام کنند اما شاهد ثبت‌نام فله‌ای در انتخابات بودیم تا فشار بر شورای نگهبان را زیاد کنند.

وی با اشاره به اینکه دفاع از شورای نگهبان دفاع از عقل و منطق و قانون است گفت: تنها نباید به جنبه صلبی تائید صلاحیت کاندیدا بسنده کرد که وی سوابق سو قضایی و امنیتی ندارد؛ جنبه صلبی یک‌طرف قضیه است و در تائید صلاحیت هر فرد باید به جنبه ایجابی هم توجه شود که وجود صلاحیت اخلاقی، سیاسی، فکری و توانمندی نمایندگی را دارا باشد.

امام‌جمعه گالیکش تأکید کرد: با کلیدواژه مشارکت حداکثری، سالم و امن بودن یک‌بار دیگر مردم کشورمان پوزه استکبار را در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به خاک مذلت خواهند مالند و مفتضحشان خواهند کرد.

حجت‌الاسلام دلبری با اشاره به اینکه بی‌دولت سازی یک پروژه مشترک برای تضعیف جبهه مقاومت است گفت: حوادثی که در عراق و لبنان شاهد بودیم در آن جبهه استکبار به دنبال آن بودند این کشورهای را بی‌دولت کنند تا دیگر کشورهای منطقه را نیز بی‌دولت کنند.

وی افزود: در کشور ما هم استیضاح رئیس دولت در سال 96 وضعیت بی‌ثباتی ارز که قیمت ارز چند برابر شد و 18 میلیارد دلار از بابت دلار 4 هزار 200 تومانی کشور متضرر شد، مرحله دوم با توجه به بی‌ثباتی اقتصاد و بازار و تحریم دارایی ملت، گرانی، تورم، رکود و تعطیلی بیش از 60 درصد واحدهای تولیدی مطرح شد و مورد سوم در گرانی بدون مقدمه بنزین و آشوبهای اخیر بود که طرح استیضاح در بین تعداد از سیاسیون و نمایندگان با تحریک رسانه‌ها مطرح شد.

امام‌جمعه گالیکش تصریح کرد: هدف غرب از بی‌دولت کردن کشورهای حوزه مقاومت آن است تا این کشورها را بی‌ثبات کند و امنیت را از آن‌ها بردارد و این التهابات را به دیگر کشورهای منطقه سرایت دهد.

حجت‌الاسلام دلبری با اشاره به اینکه اگر دولت استعفا کند آیا مشکلات کشور ما حل خواهد شد گفت: خیر بلکه مشکلاتی که در کشورهای منطقه عراق سوریه و لبنان شاهد هستیم در ایران هم خواهیم دید؛ رهبری از سران سه قوه حمایت کردند من و شما هم باید حمایت کنیم و اگر اعتراضی هم هست باید از مجرای قانونی خود مطالبه گری شود.

به گفته خطیب جمعه گالیکش بحث استیضاح رئیس‌جمهور را انقلابیون مطرح نمی‌کنند و این موضوع را عناصر تندرو که دستشان خالی است و اهداف انتخابی دارند مطرح می‌کنند.

 آمریکای پلید ‌در حال فتنه انگیزی و تفرقه بین کشورهای اسلامی است

ی ایجاد شکاف و نفاق بین مسلمانان جهان بودند و هم‌اکنون هم حکومت عربستان همین راهبرد را دنبال می‌کنند.

امام جمعه موقت گرگان به ضرورت پرهیز از نفاق و شکاف در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: باید مواظب تحرکات افرادی که در لباس دوست قصد ضربه زدن به اسلام و نظام را دارند، باشیم.

حجت‎الاسلام برقرار اظهار کرد: جامعه اسلامی باید در همه حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی مستقل و وابسته به توان داخلی باشد تا بتواند الگوی مناسبی برای سایر جوامع شود.

وی با بیان اینکه جامعه اسلامی پیرو قرآن باید سربلندتر از سایر جوامع باشد، افزود: صبر و استقامت برای تحقق آرمان‌های انقلاب و اسلام عنصری تاثیرگذار است، همان طور که حضرت زینب (س) توانست با صبوری و استقامت آموزه‌های عاشورا و امام حسین (ع) را زنده نگه دارد مسلمانان هم می‌توانند با تکیه بر صبر و استقامت به همه اهداف ترسیم شده برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دست یابند.

برقرار گفت: زیباترین شکل ثبت و بندگی در راه خدا توسط حضرت زینب (س) در صحرای کربلا به نمایش درآمد و این موضوع می تواند الگوی مناسبی برای همه مسلمانان جهان باشد.

امام جمعه موقت گرگان افزود: امروز در دنیا مکتب اباعبدالله الحسین(ع) روز به روز افزایش پیدا می‌کند و همواره امام حسین(ع) به حضرت زینب(س) توصیه می کند که شما اسیر شوید ولی ذلیل نشوید و عزت خود را حفظ کنید.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.