1398-09-15 16:04
1201
0
66543
ائمه جمعه استان گلستان:

برخی کاندیداهای مسئله دار ثبت نام می‌کنند تا با رد صلاحیت خود خوراک دشمنان را فراهم کنند

امام جمعه کلاله گفت: برخی از کاندیداها که پرونده اختلاس و مشکلات اخلاقی دارند؛ اقدام به ثبت نام می‌کنند تا با رد صلاحیت خود خوراک دشمنان را فراهم کنند.

به گزارش گلستان ما، حجت الاسلام رضا کشیری در خطبه های این هفته نمازجمعه کلاله اظهار داشت: در اغتشاشات اخیر با آتش کشیده شدن قرآن، مساجد و به شهادت رسیدن نیروهای امنیتی، مشخص شد که برای برخی نوکری اجانب مهم است.

وی افزود: شهدای ما در هشت سال دفاع مقدس جان دادند؛ ولی دست به دست دشمن ندادند تا امروز جوانان ما با ورود به عرصه هسته ای و ساخت موشک های مختلف ثابت کنند که با اتکا به ظرفیت های داخلی می توان به پیشرفت های شگرفی دست یافت.

امام جمعه کلاله تاکید کرد: مردم باید به این نکته که انسان های مغرض و فرصت طلب از آنها پلی برای رسیدن به اهداف خود نسازند؛ توجه داشته باشند و نباید برای دنیای دیگران آخرت خود را خراب کنیم.

وی ادامه داد: برخی کاندیداها لیاقت مجلس را ندارند؛ آخوندی که با موگرینی سلفی بگیرد، آخوند ما نیست.

حجت الاسلام کشیری گفت: برخی از کاندیداها که پرونده اختلاس و مشکلات اخلاقی دارند؛ اقدام به ثبت نام می‌کنند تا با رد صلاحیت خود خوراک دشمنان را فراهم کنند.

وی با اشاره به خرابکاری در یکی از دانشگاههای کشور، تصریح کرد: باید با دانشجویانی که آلت دست دشمنان شدند و درصدد کشته سازی در دانشگاه بودند؛ برخورد جدی شود و باید متذکر شویم که ما چنین دانشجویانی را نمی‌خواهیم.

امام جمعه کلاله اظهار داشت: کسانی که طی بیست دقیقه و بدون در نظر گرفتن تبعات آن، برجام را تصویب می کنند، لیاقت چنین جایگاهی را ندارند.

حجت الاسلام کشیری با طرح این سوال که چرا بعد از چهل سال باید کار ملت به جایی برسد که کمک معیشتی بگیرند؛ گفت: برخی با اتکا به بیرون امنیت اقتصادی و فرهنگی کشور را متزلزل کردند.

دانشجویان در برابر زیاده‎خواهی استعمارگران ایستادگی می‌کنند

 آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‎های نمازجمعه گرگان با اشاره به برگزاری اجلاسیه سراسری نماز اظهار داشت: این اجلاسیه در پنجشنبه هفته آینده با حضور مسئولان کشوری در استان گلستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اغتشاشات پس از گرانی بنزین در کشور یادآور شد: در اغتشاشات اخیر یک اعتراض مردمی رقم خورد ولی افرادی که دست به تخریب و آتش زدن اموال عمومی و خصوصی زدند از معترضان نبودند، در این حادثه یکی از برنامه‌های دشمنان انفجار «عسلویه» بود که اگر این اتفاق می‌افتاد خسارت زیادی را متحمل می‌شدیم.

نورمفیدی اظهار کرد: انفجار بنادر و کشتی‌های حمل کالا، انفجار مراکز اصلی مخابرات، حمله به پادگان‌ها و پاسگاه‌ها، انفجار انبارها و پالایشگاه نفت و بنزین، ایجاد رعب و وحشت و ویران کردن خانه‌های مردم و از بین بردن مراکز تجاری و... از نقشه‌های دشمن در اغتشاشات اخیر بود.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه اعتراض مردمی یک روزه بود و تخریب اماکن عمومی و خصوصی از اقدامات معترضین نبوده است، بیان کرد: دشمن برای راه‌اندازی اغتشاشات اخیر نزدیک به دو سال برنامه‌ریزی کرده بود.

نورمفیدی با بیان اینکه یکی از نقشه‌های اغتشاشگران به آتش کشیدن انبار نفت سیرجان بود که اگر این اتفاق عملی می‌شد شاید یک هزار  نفر در آتش می‌سوختند، خاطرنشان کرد: برخی مطرح می‌کنند چه کسی دنبال برخورد با معترضان است، یعنی با چنین جریانی باید دست رو دست می‌گذاشتیم، اگر نیروهای امنیتی ما نبودند کشور چه شرایطی پیدا می‌کرد؟

وی با بیان اینکه در اغتشاشات اخیر 12 شهید تقدیم امنیت کشور شدند، اذعان کرد: دشمن درصدد بود ایران را به سوریه تبدیل کند، در ابتدا ماجرای سوریه یک اعتراض بود ولی دشمنان بر موج اعتراض سوار شدند و چنین وضعی را برای سوریه به وجود آوردند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره پاسخ مقام معظم رهبری به نامه دبیر شورای امنیت ملی گفت: با درایت رهبر معظم انقلاب و ورود نیروهای امنیتی و مسؤولان جلوی این فاجعه گرفته شد، متأسفانه در این فاجعه تعدادی از نیروهای نظامی و امنیتی شهید و جانباز شدند، همچنین در این میان برخی از مردم و افراد بی‌گناه نیز کشته شدند، در چنین شرایطی  چه کسی حاضر است بیان کند که در برابر اغتشاشگران و عوامل به آتش کشیدن اموال عمومی سکوت پیشه کنیم؟، این چه منطقی است که برخی مطرح می‌کنند؟

نورمفیدی تأکید کرد: کدام ایرانی دلسوز و ولایتمدار حاضر است کشورش به وضع سوریه دچار شود، باید خداوند را شکر کنیم که یک حادثه بزرگ از سر ملت ایران رفع شد و با حضور گسترده مردم آب پاکی بر سر دشمنان و عوامل آنها ریخته شد.

وی با اشاره به  10 ربیع‌الثانی سالروز وفات حضرت معصومه( س) متذکر شد: به برکت وجود حضرت معصومه(س) ، قم به مرکزی برای نشر علوم آل محمد( ص) تبدیل شد و بزرگان و شخصیت‌هایی مثل آیت‌الله حائری و  مراجع ثالث صدر، بروجردی و امام خمینی (ره) در این حوزه‌های علمیه درخشیدند.

امام جمعه گرگان با گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو تصریح کرد: جنبش دانشجویی در ایران با مبارزه با استکبار عجین شده و 3 دانشجو به علت ایستادگی در برابر سلطه استکبار به شهادت رسیدند.

آرمان‌خواهی پدیده جنبش دانشجویی/ گالیکش از بسیاری از امکانات برخوردار نیستند

حجت الاسلام سید محمد دلبری ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوا الهی ترک گناهان و محرمات به هجرت‌های تمدن ساز انسان ۲۵۰ ساله اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری کتابی در این رابطه نوشته‌اند و از سال ۱۰ تا ۲۶۰ هجری قمری این ۲۵۰ ساله را راجع به هر یک از معصومین علیهم‌السلام توصیف و وقایع آن زمان را شرح داده‌اند.

وی با اشاره به چرایی و ضرورت هجرت گفت: چرا باید انسان هجرت کند؟ مگر نمی‌شود تحت حکومت طاغوت بود؟ انسانی که تحت حکومت طاغوت است مثل انسانی است که از خود هیچگونه اختیاری ندارد.

خطیب جمعه گالیکش گفت: مسلمان زیستن از جمله توصیه‌های پیامبر گرامی اسلام بزرگان دین است. مسلمان زندگی کنید، یعنی تمام قدرت‌ها استعدادها و ... انسان دربست در اختیار خدا باشد، کسی که در اختیار حکومت طاغوت است بخشی از اینها را صرف حکومت طاغوت می‌کند و نمی‌تواند صددرصد بنده خوب خدا باشد.

حجت‌الاسلام دلبری آرمان‌خواهی را پدیده جنبش دانشجویی عنوان کرد و گفت: شنبه ۱۶ آذرماه مصادف با روز دانشجو است. کشتار دانشجویان معترض به حضور آمریکائیان در دانشگاه تهران در سال ۱۳۳۲ هجری شمسی است که به نام روز دانشجو نامگذاری شده است.

به گفته وی، جنبش دانشجویی به‌عنوان یک جنبش ضد استکباری و آمریکایی است. چهارماه پس از کودتای ننگین ۲۸ مرداد ریچارد نیکسون معاون وقت رییس جمهور آمریکا برای تقویت حکومت سرکوبگر پهلوی به ایران آمد و این سفر با اعتراض‌های بسیاری روبرو شد که نتیجه آن به شهادت رسیدن سه تن از دانشجویان انقلابی بود.

امام جمعه گالیکش گفت: دانشجو واژه مقدس و مبارکی است که وقتی آن را می شنویم این کلمات به ذهن ما می‌رسد، تحرک دانشجویی، مهمترین فعالان کشور، نشاط و تلاش دانشجویی، تصمیم‌سازی و گفتمان سازی و اینکه افق‌های ترسیم شده دانشجوی مسلمان، ولایی، انقلابی و آرمان‌خواه است.

خطیب جمعه گالیکش تصریح کرد: شاید برخی به مناسبت روز دانشجو به‌دنبال ایجاد مشکلاتی در کشور باشند، غافل از اینکه دانشجویان ما انقلابی، ولایی، با بصیرت و با رهبری هستند و با مشت محکم بر دهان همه آن‌ها می‌کوبند.

وی با اشاره به جنگ شناختی که در آن باورها هدف دشمن قرار می‌گیرند بیان داشت: یکی از جنگها جنگ شناختی است که در رابطه با مفهوم این جنگ باید آن را بعد یا نسل پنجم جنگ‌ها نام برد.

حجت‌الاسلام دلبری افزود: این جنگ روی ذهن، تفکر و فهم افراد کار می‌کند تا نگرش آن‌ها را تغییر دهند. اولین گام این جنگ ایجاد شبهه و شک در افراد است که به مرور زمان تبدیل به تغییر و کردار افراد می‌شود.

امام جمعه گالیکش گفت: شاید بسیاری از والدین این را بگویند فرزند ما با ورود به دانشگاه دارای رفتار و نگرش‌های متفاوتی شده است، یا اینکه دوستی سالهای طولانی عمر خود را در جبهه و ... بوده و پس از مدتی آن را می‌بینید که تغییر کرده و دفاع از مردم مظلوم فلسطین و ... را تخطئه می کند، به مسئله نبوت و امامت، حج، اعتکاف و ... خدشه وارد می‌کنند. ذهنشان پر شده از سوالاتی که باید به جواب‌ها برسند، این وضعیتی هست که امروزه بین بسیاری از مردم و جوانان مشاهده می‌کنیم.

به گفته خطیب جمعه گالیکش، اولین هدف و نقطه در جنگ شناختی نقطه مرکزی نظام اسلام ناب محمدی که همان اسلام، امامت و ولایت است هدف قرار می‌گیرد. در گام دوم به ساختار نظام از راه هجمه به نهادها، مجموعه‌ها و دستگاه‌هایی که برآمده از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است حمله می‌کنند مانند شورای نگهبان، ائمه جمعه، سپاه پاسداران و ائمه جمعه و ... ، در گام سوم کارکرد نظام را از راه تحریف، بزرگ‌نمایی، کوچک‌نمایی ایجاد شک و شبهه زیر سوال می‌برند، هدف اصلی آن‌ها براندازی نظام و تضعیف ولایت فقیه است.

وی افزود: برای این کار از ابزاری استفاده می‌کنند. طرح‌ریزی و برنامه‌ریزی برای شبهه افکنی، تحریف حقایق و وقایع، فریب‌کاری رسانه‌ای، عملیات روانی برای دستکاری شناخت جامعه نسبت به واقعیت‌ها از جمله ابزاری است که آن‌ها استفاده می‌کنند.

امام جمعه گالیکش گفت: در هفته جهانی معلولین قرار داریم بسیار خوب است مسئولین به فکر رفع مشکلات آن‌ها باشند و بهترین خدمت را برای آن‌ها داشته باشند.

وی با اشاره به معرفی فرماندار جدید گالیکش گفت: از همه مسئولین می‌خواهیم با فرماندار جدید همکاری خوبی داشته باشند، فرماندار جدید هم بدون در نظر گرفتن مسائل حزبی و جناحی و ... فقط و فقط به فکر وحدت بین مردم و مسئولین و خدمت به این مردم انقلابی و ولایی گالیکش باشد.

به گفته وی، گالیکش شهرستان محروم است و از بسیاری از امکانات برخوردار نیستند. حق این مردم خوب نیست که اینقدر محرومیت در ابعاد مختلف داشته باشند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.