1398-09-10 15:23
2141
0
66492
در گفت و گو با گلستان ما مطرح شد :

انتقاد یک کشاورز خسارت دیده از سیل از تاخیر پراخت خسارت / بانک ها به ما فشار می آورند

کشاورز خسارت دیده از سیل روستای تخشی محله گرگان می گوید : شش ماه از پایان سیل گذشته و من یکسال است که هیچ دریافتی از زمینم نداشته ام ، زمینم قارچی شده و برق چاهم سوخته و هنوز خسارت سیل پرداخت نشده است.

به گزارش گلستان ما ؛ سیل ابتدای سال در استان گلستان علاوه بر خسارتهای زیرساختی بخش راه ، مسکن و ابنیه، به اراضی کشاورزی استان نیز ضربات زیادی وارد کرد بطوریکه بنا به گفته آمنه جمشیدی معاون برنامه‎ریزی و اقتصادی جهاد کشاورزی استان گلستان در مجموع بر اثر سیلاب یک هزار و 920 میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان گلستان خسارت وارد شد.

 

اراضی حوالی گرگانرود و قره سو در اثر طغیان این دو رودخانه آسیب زیادی دیدند و "حیدرقلی تاجیک" یکی از کشاورزان روستای تخشی محله است که حدود 8 هکتار از اراضی  گندم وی ،  زیر آب رفت.

 

 

تاجیک 6 ماه بعد از پایان سیل هنوز نگران وضعیت خود است و می گوید : کشاورزم و نان خانواده ام را از طریق کشاورزی در می آورم اما متاسفانه سیل به زندگی ام صدمات زیادی زد و  هنوز خسارتهای سیل را به ما پرداخت نکرده اند .

 

وی افزود : همه 8 هکتار زمین من در حوالی روستای خمبرآباد کنار رودخانه قره سو کشت گندم بود که از بین رفت و کارشناسان هم آمدند و صورتجلسه کردند ، زمین من آخرین زمینی بود که آب از آن خارج شد و چون می خواستند خط انتقال انجام دهند ، کارشناسان آب و خاک گفتند عکس و مستندات تهیه و برای ما بفرست و من هم عکس رنگی گرفتم و ارسال کردم.

 

 

تاجیک اضافه کرد : ایرادی که به پرونده من گرفتند این بود که شما هشت هکتار زمین دارید ولی پروانه کم است که در ادامه با اصلاح پرونده و تهیه قولنامه این ایراد را برطرف کردیم و الان پرونده تکمیل است اما نمی دانم چرا خسارتهای ما پرداخت نیم شود و می گویند پرونده هنوز از وزارت کشور نیامده است .

 

این کشاورز خسارت دیده بیان داشت : استاندار گلستان مهرماه می گفت که تا پایان همان ماه خسارتهای کشاورزان را پرداخت می کنیم اما الان وارد آذرماه شدیم هنوز خبری نیست و حتی دکتر حق شناس استاندار گلستان از شبکه خبر به صورت مستقیم از مشهد می گفت تا یکی دوهفته دیگر همه خسارتها را می دهیم و مشکل ما با سازمان هوا و فضا حل شده و دیگر مشکلی نداریم .

 

 

تاجیک گفت : اراضی کشاورزی من نابود شده ، کشت گندمم که کلا نابود شد ، کشت دوم هم نتوانستم انجام دهم چون زمین به شدت قارچی شده بود ، برق چاه من هم سوخت ، من هفته ای یکی دو بار پیگیری می کنم از طریق استانداری و مدیریت بحران و جهادکشاورزی اما هنوز خبری نشده است .

 

وی از بانکها نیز گلایه کرد و گفت : قرار بود بانکها با کشاورزان سیل زده همکاری کنند و تا سه سال به آنها فشارنیاورند ولی متاسفانه هم بانک ها برای معوقات و هم چک  هر روز زنگ می زنند ، بانک سینا چکم را برگشت زد ، یکی باید به داد ما برسد.

 

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.