1398-08-26 15:29
967
0
66315
یادداشت مدیر مسئول :

سر صندوقهای رای فریاد بزنیم نه کف خیابان ها

تجمعات روز گذشته در برخی شهرهای کشور در اعتراض به افزایش قیمت بنزین بار دیگر نشان داد که یک "انتخاب" چقدر می تواند در فرایند اداره یک کشور تاثیر گذار بوده و کشوری را امن یا ناامن کند.

پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما ؛ یادداشت مدیر مسئول : تجمعات روز گذشته در برخی شهرهای کشور در اعتراض به افزایش قیمت بنزین بار دیگر نشان داد که یک "انتخاب" چقدر می تواند در فرایند اداره یک کشور تاثیر گذار بوده و کشوری را امن یا ناامن کند.

 

سخنان امروز رهبر معظم انقلاب در خصوص اینکه این تصمیم سران سه قوه است و من هم به آن احترام می گذارم موید اینست که روند دمکراسی خواهی در ایران در حال تثبیت شدن است و نفر اول کشور( هم به لحاظ قدرت اجرایی و هم معنوی) در حالی که همه ما می دانیم قلبا با مستضعفین و متاثرین اصلی این طرح همراه می باشد اما پایبند به رای اکثریت می باشد.

 

اکثریت 24 میلیونی که در خرداد 96 علیرغم چهار سال عملکرد ضعیف ، حسن روحانی را دوباره به ریاست جمهوری کشور انتخاب کردند و طبق قانون اساسی این قدرت و اختیار به او داده شده تا بر اساس سیاستهای خود برای اداره امور کشور برنامه ریزی و عمل نماید .

 

اما آیا مردم حق اعتراض به سیاستهای دولت را ندارند ؟ طبق قانون اساسی حق اعتراض و تجمع جزو وظایفی است که دولت بایستی برای مردم ایجاد کند اما این اعتراضات باید مدنی و در چهارچوب قانون باشد و به تخریب ، عربده کشی و تبر کشی ، اضرار به اموال بیت المال و مردم منجر نشده و موجب رعب و ترس و وحشت عمومی نشود.

 

اما یک اصل مهمتر اینست که پیشگیری بهتر از درمان است ، آیا بهتر نیست قبل از اینکه به خیابانها بیاییم و فریاد اعتراض سر دهیم هنگام انتخابات و پای صندوق های رای تصمیم بهتری بگیریم و عاقلانه رای دهیم ، به قول یکی از دوستان که انتخاب چهارساله داشته باشیم نه یک روزه !

 

بجای اینکه در ستاد فلانی با آهنگ های پاپ و شعارهای دروغ نظیر آزادی ذوق و شوق کنیم و بعد چهار سال گرفتاری بکشیم بهتر نیست منطقی و عاقلانه و بدور از هیاهو فردی را انتخاب کنیم که چهار سال خیال ما راحت باشد و در این چهار سال ذوق و شوق داشته باشیم نه ایام انتخابات !  

 

همه می دانیم که ما هنگام انتخابات تصمیماتی می گیریم که ناشی از قوه عاقله نبوده و به انتخابهایی قومیتی و یا جناحی رای می دهیم و خیلی ها نیز بر اساس رفع تکلیف و اینکه باری از روی دوش شان برداشته شود رای می دهند لذا در ادوار های مختلف انتخابات مجلس و ریاست جهوری ،  افرادی روی کار آمدند که درد معیشت مردم و ایجاد رفاه برای خانواده های ضعیف را نداشتند .

 

حال این روزها شاهد آتش زدن لاستیک ، سردادن شعار ، بستن معابر ، تبرکشی و ... به بهانه افزایش قیمت بنزین هستیم که به نظر روشهای درستی نیست و طی این سالها نه در کشور ما بلکه سایر کشورها ، بیشتر به یک تقابل بی حاصل تبدیل شده و خوبست که همه ما به یک بیداری سیاسی برسیم و در آستانه انتخابات مجلس به گروههایی که با هوچی گری و غوغاسالاری رای مردم را می دزدند و بعد به آن خیانت می کنند رای ندهیم و آنها را از عرصه مدیریت کشور خارج کنیم .

 

** جواد عموزادخلیلی کارشناس ارشد علوم سیاسی

 

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.