1398-08-13 19:04
3097
0
66174
یکی از اقوام زائرگمشده تشریح کرد:

جزئیات جدید از پیدا شدن زائر گلستانی اربعین/ زائر گمشده ایرانی در بازداشتگاه سامرا بود

یکی از مرتبطین با پرونده گم شدن زائر گلستانی اربعین گفت: با توجه به اغتشاشات قبل از اربعین در کشور عراق و نظر به اینکه هیچ گونه اوراق هویتی همراه ایشان نبوده توسط پلیس سامرا دستگیر و به بازداشت گاه منتقل شده بود.

مهزیار ساورچمنی یکی از مرتبطین با پرونده گم شدن زائر گلستانی اربعین در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد:  زائر اهل بیت امیر محمد نوچمنی بعد از ۲۴ روز مفقودی پیدا شده و در تدارک برگشت به کشور عزیزمان ایران می باشد بر خود لازم می دانم جهت اطلاع افکار عمومی از نحوه مفقودی و بازگشت امیر محمد ارایه نمایم.

وی افزود: بعد از مفقودی اسناد و مدارک هویتی امیرمحمد در صحن مطهر امام علی علیه السلام  متاسفانه  عدم هماهنگی کاروان ۴۰ نفره دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گلستان باعث این جدایی می شود.

نوچمنی ادامه داد: امیر محمد بدون هیچ گونه اسناد هویتی( گذرنامه، کارت بانکی، موبایل،کوله و ...) بصورت پیاده رهسپار کربلا  و سامرا می گردد.

وی ادامه داد: با توجه به اغتشاشات قبل از اربعین در کشور عراق و نظر به اینکه هیچ گونه اوراق هویتی همراه ایشان نبوده توسط پلیس سامرا دستگیر شده و به بازداشت گاه منتقل می‌شود.

ساورچمنی گفت: خوشبختانه پس از پایان  یافتن مراسم اربعین و فروکش کردن تب اغتشاشات در عراق  و با پیگیری های مستمر کنسولگری نجف، ستاد شمسا حج و زیارت، بعثه مقام رهبری و سربازان گمنام امام زمان،به کربلا منتقل شده و به آغوش گرم خانواده باز گشته اند.

وی در پایان اعلام کرد: همینک نیز در تدارک برگشت به نجف ( با توجه به اینکه کنسولگری کربلا بدلیل به آتش کشیده شدن تعطیل می باشد) جهت تهیه گذرنامه و انشاالله  بازگشت به  کشور می باشند.

اخبار بعدی جهت مراسم استقبال از زائران کربلا و عتبات متعاقبا  اعلام می گردد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.