1398-06-20 03:33
775
0
65386
به قلم حسن بیارجمندی؛

جاسوس روس ها در کنار ترامپ یا جاسوس آمریکایی ها در کنار پوتین / آیا ملانیا ترامپ پرستوی روس هاست !

پیشینه عمده جنگ اطلاعاتی و جاسوس بازی بین ایالات متحده آمریکا و فدراسیون روسیه به دهه پنجاه تا نود باز می گردد و پرونده های متعدد و پرحاشیه و حتی سر به مهری در دوره زمانی یاد شده وجود دارد که ذکر همه آنها در این وجیزه نمی گنجد.

به گزارش گلستان ما، پیشینه عمده جنگ اطلاعاتی و جاسوس بازی بین ایالات متحده آمریکا و فدراسیون روسیه به دهه پنجاه تا نود باز می گردد و پرونده های متعدد و پرحاشیه و حتی سر به مهری در دوره زمانی یاد شده وجود دارد که ذکر همه آنها در این وجیزه نمی گنجد.

شاید یکی از مهمترین و راز آلود ترین این پرونده ها که هنوز ابهامات فراوانی پیرامون آن مطرح و بدان پاسخ داده نشده است؛ پرونده گربی باشد.

میخائیل گورباچف واپسین رهبر اتحاد شوروی که اصلاحات اقتصادی و سیاسی آمریکایی او منجر به تغییر و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی بدون جنگ شد و همین عامل علاوه بر خودمانی تر بودن او با سران کشورهای غربی که به همین دلیل "گربی" معروف شده بود منجر به گمانه زنی هایی در مورد هویت اصلی و ارتباط مستقیم او آمریکا و یا تحت نفوذ غیر مستقیم بودن او شده بود و همچنان نیز مطرح می باشد.بالاخص اینکه او مراحل رشد و ارتقا در ساختار پیچیده شوروی را آنی و خیلی سریع طی نمود.

اما چرا در تمام این سالها روس ها هیچ واکنش رسمی نسبت به این موضوع بخرج نداده اند !؟شاید بتوان گفت به این دلیل که آنها تحت راهبرد تخلف ناپذیر اقدام متقابل و منحصر به فرد اسلاوی، منتظر وقوع یک پروژه مشابه علیه آمریکایی ها با همان سطح ،عمق ،نفوذ و آثار ویرانگر هستند ! تا در یک شرایط متوازنی آن را از بایگانی و طبقه بندی خارج کنند!

بعضی تحلیل گران ، ملانیا کناوس (ترامپ) مانکن یوگسلاوی الاصل را به دلیل شباهت های به آنا چاپمن یا همان آنیا کوشچنکو ،در راستای همین پروژه بزرگ و نفوذ به کاخ سفید و در نتیجه تغییر محاسبات جهانی ایالات متحده تحلیل می کنند .

آنا چاپمن یا آنیا کوشچنکو اهل وولگوگراد روسیه و فارغ التحصیل دانشگاه مسکو در رشته اقتصاد ، فعالیت های اطلاعاتی خود در خارج از روسیه را بطور پوششی در انگلیس و شهر لندن آغاز کرد.

ازدواج تشکیلاتی او با الکس چاپمن( پدر الکس یکی از اعضای با نفوذ و رده بالای KGB بود.) پوشش مناسبی برای سفر به آمریکا پس از جدایی او از الکس در سال ۲۰۰۶ شد و بخاطر ویژگی های فردی و مهارتی توانست نه تنها استتار قابل باوری در عرصه تجارت ایجاد کند بلکه با کسب ثروت بظاهر مشروع؛ یکی از پیچیده ترین شبکه های جاسوسی(شبکه ۱۰نفره) را در ایالات متحده رهبری کند.

بعد از کشف و بازداشت اعضای این شبکه فاش شد که آنا در روسیه به عنوان مدل در مجله‌های تصویری پورن فعالیت می‌کرده است و در واقع به روش پرستو ها و یا گنجشک های سرخ افراد مشهور و ذی نفوذ را شکار و تخلیه اطلاعاتی می نموده است؛ ادوارد اسنودن(افشاگر اسرار محرمانه آمریکا) یکی از این چهره ها بوده است که با پناهندگی به روسیه در تحولات اطلاعاتی و امنیتی این کشور نقش بسزایی ایفا نمود.بعدها از این پروژه بعنوان یک اقدام متقابل روس ها در برابر آمریکایی ها یاد کردند

ملانیا کناوس اهل نوو مستو واقع در جنوب شرقی اسلوونی ( یوگسلاوی سابق) در سرنوشتی مشابه پس از ترک تحصیل از دانشگاه لیوبلیانا ، سر از خانه‌های مد پاریس فرانسه در آورد و در سال ۱۹۹۶ به نیویورک نقل مکان کرد ! عکس وی بر صفحه اول مجلاتی مشهور چاپ و وارد عرصه مدلینگ نمود و براساس توانی های فردی خاص !(تسلط بر ۶ زبان صربی-کرواتی، انگلیسی، فرانسوی،ایتالیایی، آلمانی و اسلونیایی ) با اشخاص نامداری همچون دونالد ترامپ ارتباط موثری برقرار نمود که نمی توان باور کرد که بطور تصادفی با حمایت روس ها به ریاست جمهوری آمریکا رسیده است! و تمام تصمیمات گربی ترامپ که اتفاقا بطور عمده بنفع روسیه و پوتین است در تمام این سالها تنها به دیوانگی و خودشیفتگی مفرط او باز می گردد! تنها پوششی که قابل باور تر بنظر می رسد .

?? حالا رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند که این کشور یک جاسوس ارشد خود را پس از ۱۰ سال و علی رغم نفوذ در رده های بالای دولتی روسیه در سال ۲۰۱۷ از ترس آن که پوشش این جاسوس از طرف مقامات دولتی( دونالد ترامپ) لو برود! از روسیه خارج کرده‌اند!

جالب اینکه نیویورک‌تایمز در همین ارتباط نوشته است که این جاسوس خارج از حلقه نزدیک ولادیمیر پوتین بوده اما به صورت مرتب به آقای پوتین دسترسی داشته تا این حد که می‌‌توانسته از مدارک روی میز رئیس جمهور روسیه عکس بگیرد و بقولی طعم آدامس پوتین را حس کند !

ماه های آینده و شاید سالهای آینده مشخص خواهد کرد که جاسوس آمریکایی ها به کرملین نفوذ کرده و خود را در کنار پوتین جای داده است یا روس ها به کاخ سفید نفوذ کرده اند و پرستوی خود را در کنار ترامپ جای داده اند و در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های جهانی آمریکا نقش آفرینی نموده اند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.