1398-06-08 07:44
635
0
65208
رئیس پارک علم وفناوری گلستان خبرداد؛

آغاز سومین دوره مسابقات رباتیک دانش‌آموزی کشور در گرگان/ حمایت ویژه از ایده های حوزه گردشگری

 رئیس پارک علم وفناوری گلستان از آغاز سومین دوره مسابقات رباتیک دانش‌آموزی کشوردر گرگان خبرداد و گفت: از ساخت ربات‌هایی با کارآرایی مناسب  بویژه در بخش گردشگری در این پارک حمایت می‌شود.

به گزارش گلستان ما؛ مهدی غفاری امروز در آئین افتتاحیه سومین دوره مسابقات رباتیک دانش‌آموزی کشور در گرگان،اظهار کرد: برگزاری چنین مسابقاتی بین دانش‌آموزان، باعث ایجاد حس انگیزه و رقابت و همچنین آشنایی آنها با علم روز می‌شود و چه بسا از بین همین دانش‌آموزان روزی شاهد شکوفایی استعدادهای بی‌نظیر و اختراعات مهمی باشیم.

وی افزود: ترویج دانش و فناوری‌های نوین، افزایش پشتکار، توانمندسازی دانش‌آموزان برای انجام کارهای گروهی، تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس و همچنین ارتقاء انگیزه علمی برای دانش‌آموزان را از دیگر مزایای برگزاری چنین مسابقاتی است.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان در ادامه با اشاره به نقش کلیدی والدین در کشف استعداد‌های فرزندان، تصریح کرد: والدین دانش‌آموزان نقش مهمی در شناسایی استعداد‌های بالقوه آنها داشته و می‌توانند با انتخاب مسیر درست، آینده روشنی برای فرزندان خود ترسیم نمایند.

9019

وی با اشاره به حمایت‌های مختلف پارک علم و فناوری گلستان از دانش‌آموزان در حوزه‌های مختلف علمی، تصریح کرد: دانش‌آموزان می‌توانند در صورت طراحی ربات‌هایی با قابلیت‌های ویژه، با ارائه طرح خود جهت ساخت نمونه پیشرفته‌تر آن، از حمایت‌های مالی و سخت‌افزاری پارک علم و فناوری گلستان بهره‌مند گردند.

غفاری در پایان با اشاره به یکی از معضلات فرهنگی که در حال حاضر گریبان‌گیر استان گلستان است، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌های استان ما در بخش میراث فرهنگی، رشد علف‌های هرز بر روی برج قابوس گنبد است که برای از بین بردن آن و جلوگیری از تخریب این بنا به دنبال ساخت رباتی هستیم که بتواند این برج جهانی را از گزند علف‌های روییده برهاند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان می‌توانند در صورت ارائه ایده برای ساخت رباتی با چنین قابلیتی، از حمایت‌های مالی پارک علم و فناوری گلستان بهره‌مند گردند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.