1398-05-03 03:12
2504
1
64610
بررسی دستور مقام معظم رهبری در خصوص زیارت :

زیارت تابلو عملکرد نورمفیدی است

زیارت ، گلیداغ 400 کیلومتر آن طرفتر در مراوه تپه نیست ، فاصله این روستا با دفتر حاج آقای نورمفیدی حدود 10 کیلیومتر است و با ماشین ظرف ده دقیقه می توان از مرکز شهر گرگان به آنجا رفت .

به گزارش گلستان ما ؛ عملکرد هر شخصیتی را با نگاهی به کارکردها و نوع رفتار زیرمجموعه های او می توان ارزیابی کرد ، اگر واقعا امروز در استان گلستان با این همه شاخص منفی در زمین خواری ، ساخت و ساز غیر مجاز ، طلاق ، خودکشی ، خودسوزی ، خشونت ، قتل ، بی قانونی ، بدحجابی و ... مواجهیم علت چیست و این همه شاخص منفی از کجا نشات گرفته است ؟

روستای خوش آب و هوا و ییلاقی زیارت سال ١٣٨٥ به عنوان یکی از ۱۰ روستای دارای بافت با ارزش تاریخی در فهرست آثار ملی کشور با شماره ۵۰۳ ثبت شد ؛ روستایی که  فقط ۶ خانه داشت الان بیشتر از ۷ هزار واحد مسکونی غیرمجاز در جنگل و کوه و حریم رودخانه در آن ساخته شده و تمام بافت طبیعی تخریب شده است.

روز گذشته روستای زیارت گرگان شاهد حضور مدیرانی بود که دستور مقام معظم رهبری در خصوص رسیدگی به اوضاع اسفناک آن ، آنها را به اینجا کشاند تا بفهمیم بعد از سالها گزارش و مستندسازی و هشدار در خصوص ساخت و سازهای غیر مجاز در این روستای تاریخی و گردشگری ، بالاخره برخی مسئولین امر را وادار ساخت تا از نزدیک فاجعه ای که رخ داده را بررسی کنند.

6002

بدون شک زیارت با این وضعیت ناامیدکننده ای که دارد تابلو عملکرد آقای نورمفیدی است ، او بیش از چهل است که نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر گرگان است ، زمانی بود در دهه 60 که او ادعا می کرد دستخطی از امام دارد که به او اجازه داده از جنگل ها برای هزینه امور خاص نظیر حوزه علمیه برداشت کند .

دهه های بعدی نیز بحث جنگل و برداشت از آن و تاسیس شرکت ها و کارخانجات مرتبط با صنایع چوب تحت عناوینی چون "بنیاد نور" و "حوزه علمیه امام خمینی" باعث شد تا مردم استان باور کنند که امام جمعه شهرشان واقعا از جنگل برداشت بی رویه و منفعت طلبانه دارد هر چند در دهه 80 به این طرف گفته شده طرح های چوب منتسب به ایشان قطع شده و در اختیار برخی دیگر از نهادهاست.

نمایندگان ولی فقیه در شمال

اما دی ماه سال 95 بود که  نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان ، طبرسی نماینده ولی فقیه مازندران و قربانی نماینده وقت ولی فقیه در استان گیلان با نوشتن نامه ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با طرح تنفس جنگل و ممنوعیت برداشت ده ساله از جنگل های شمال "مخالفت" کردند و همین امر باعث شد تا همگان باور کنند وی یا اطرافیان و شرکتهای وابسته از جنگل نفعی دارند.

بدون شک کم کاری و قصور آقای نورمفیدی باعث شده تا کاظم پالیزدار دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور دو روز پیش پس از حضور در روستای زیارت، حجم گسترده تجاوز به طبیعت این منطقه را نتیجه بی تفاوتی مردم و مسؤولان دانست و گفت: مدیران این استان عزم جدی برای مبارزه با این تخلفات ندارند و شرایط به گونه‌ای است که انگار دل مردم و مسؤولان این استان به حال تخریب و سو استفاده فراوان از انفال و منابع طبیعی نمی سوزد.

اما چند نکته اصلی :

**نکته اصلی اینست که آیا ایشان قدرت اول در استان هستند یا خیر ؟

**مگر نه اینکه ایشان نماینده رهبر و حکومت اسلامی در استان هستند ، مگر نه اینکه ایشان پدر معنوی استان هستند !

**مگر نه اینکه در انتصاب تمامی استانداران و مسئولان مهم اجرایی استان ،  بیت و دفتر ایشان نقش اساسی داشته اند !

**مگر نه اینکه تمامی مدیران کل استان گلستان وقت و بی وقت در دفتر ایشان برای ابراز ارادت و اینکه آماده جان نثاری و اجرای اوامر ملوکانه ایشان هستند !

پس چرا زیارت به این روز افتاده است !

151121092642 ziarat 512x288 fars nocredit

مردم عادی که قطعا توان خرید زمین و ساخت ویلا در زیارت را ندارند ، آنهایی که رفتند آنجا ویلا ساختند اکثرا یا مدیران هستند یا سرمایه گذاران که نورمفیدی و دفتر ایشان همه را می شناسند .

زیارت گلیداغ 400 کیلومتر آن طرفتر در مراوه تپه نیست ، فاصله این روستا با دفتر حاج آقای نورمفیدی حدود 10 کیلیومتر است و با ماشین ظرف ده دقیقه می توان از مرکز شهر گرگان به آنجا رفت .

** واقعا حاج اقای نورمفیدی نمی دانست در این روستا چه خبر است ؟

** واقعا به ایشان گزارشی مبنی بر ساخت و سازهای غیر مجاز از طرف نهادهای نظارتی و امنیتی داده نشد ؟ 

** پس چرا ایشان دستوری برای برخورد با این معضلات ندادند ؟

** مکانیسم نظارتی ایشان به عنوان نماینده ولی فقیه در استان چه بود و در این زمینه چه کرد ؟

** چرا گوش مدیران آب ، برق ، گاز ، منابع طبیعی و راهداری را نکشیدند که چرا به ارباب زر و زور و تزویر خدمات  آب و برق و گاز و صدور پروانه و راه دادید؟ الان امکاناتی که در زیارت است در داخل شهر نیست !

** چرا یک بار در نماز جمعه گرگان اسامی متخلفان و دستگاههای کم کار را با تندی و عتاب و خطاب نام نبردید که برخی مدیران حساب کار دستشان بیاید ؟

همه اینها سوالاتی است که مردم در ذهن دارند !

وضعیت تخریب منابع طبیعی روستای زیارت گرگان وخیم است

البته گفته شده که خود ایشان هم در روستای زیارت ویلایی دارند که چندین بار توسط یک روحانی شجاع و تعدادی دیگر از عناصر عدالتخواه از آن فیلم و عکس تهیه شده و خیلی هم ها دلیل اینکه ایشان ورود جدی به این موضوع ندارند را ناشی از همین نکته می دانند .

نکته آخر :

فقط این نکته را بگوییم که زیارت تابلو عملکرد نورمفیدی است ، اگر امروز به این وضع اسفناک افتاده یا به قول معاون وزیر راه و شهرسازی چیزی جز شرمندگی باقی نگذاشته ، بپذیریم که ایشان هم کم کاری کردند ، ایشان از ظرفیت نظارتی و قدرت فراوان خود برای برخورد با مدیران مقصر و زیاده خواهان استفاده نکردند ، اگر این اتفاق می افتاد قطعا امروز زیارت اینگونه نبود .

156498885

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

امیر

با سلام این حرکت کار بسیار درستی است ولی به شرطی که خود این جریان باعث ایجاد فساد جدیدی نشوداما مسئله این است که استان گلستان به لحاظ زمین خواری و تخریب جنگل نسبت به استان مازندران در رتبه های بسیار پایین تری است و عجیب است که نام این استان به این شکل سر زبان ها افتاده اما مازندران که تقریباً 80 درصد جنگل هایش تخریف شده اصلا مورد تحقیق و تفحص قرار نگرفته استاین سیاست متضاد و دو گانه نمی تواند منجر به حفظ منابع طبیعی شود چرا که دولت و مسئولان در این مواقع باید ابتدا ویلاهای شخصی و غیرمجاز خود را تخریب کنند و یاد ضرب الامثلی می افتیم که چاقو دسته خودش رو نخواهد برید

0
0
پاسخ
1398-05-03 06:47

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.