1398-04-12 02:51
1346
0
64133
استاندار گلستان تاکید کرد؛

ضرورت لایروبی کانال‌های خزینی، چاپاقلی و احیای خلیج گرگان

استاندار گلستان گفت: لایروبی کانال‌های خزینی و چاپاقلی و احیای خلیج گرگان نیازی ضروری است که می‌تواند در آینده منابع کشاورزی استان نقش داشته باشد و در این مسیر تلاش جدی خواهد شد.

به گزارش  گلستان ما، هادی حق‌شناس در دیدار با شورایی اجرایی خانه احزاب استان، اظهار کرد: اگر جریانات سیاسی با هدف توسعه استان در میدان باشند ، اختلافی نخواهیم داشت و با همه و در بستر تعاملی همکاری خواهیم داشت.

وی با اشاره به انتخابات و نقش احزاب افزود: مبنای ما حضور حداکثری مردم در انتخابات است و از احزاب هم می‌خواهیم در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

استاندار گلستان تصریح کرد: همه جریانات سیاسی باید بتوانند حرف‌های خود را بزنند و فضای باز سیاسی باید برای همه احزاب و گروه‌های سیاسی وجود داشته باشد.

حق‌شناس با بیان اهمیت رسیدگی به مناطق سیل‌زده استان، خاطر نشان کرد: باید در مردم آسیب‌دیده از سیلاب، امید ایجاد کرد چرا که زندگی آنها را آب برده است و باید تلاش کنیم خسارات را به شدت کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه درآمد سالانه مردم گلستان 50 درصد درآمد سالانه مردم در کشور است، یادآور شد: باید تلاش کنیم ظرفیت‌هایی مانند بندرترکمن را که پیش از بسیاری از بنادر کشور وجود داشته، احیا کنیم چرا که می‌تواند بسیاری از تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

استاندار گلستان تصریح کرد: لایروبی کانال‌های خزینی و چاپاقلی و احیای خلیج گرگان نیازی ضروری است که می‌تواند در آینده منابع کشاورزی استان نقش داشته باشد و در این مسیر تلاش جدی خواهد شد.

حق‌شناس توسعه را امری تدریجی، زمان‌بَر و در تمام ابعاد دانست و گفت: باید از طریق ایجاد بازارچه مرزی، منافع مشترک با کشور ترکمنستان را تعریف کنیم و در این راه دولت گام نخست را که ایجاد منطقه آزاد اینچه‌برون است برداشته و امیدواریم با توجه به توجیه اقتصادی آن در گلستان شاهد مصوبه مجلس شورای اسلامی نیز باشیم.

رئیس خانه احزاب استان گلستان هم در این جلسه با بیان اینکه در گلستان 35 حزب دارای مجوز در حال فعالیت هستند، گفت: خوشبختانه ظرفیت فعالیت‌های حزبی و مدنی در گلستان فراهم است و خانه احزاب در واقع راهی برای همدلی، مودت و دوستی است.

مهدی بهزادیان با اشاره به اینکه رقابت امری اجتناب ناپذیر است، تصریح کرد: خانه احزاب در واقع ظرفیتی برای گسترش حضور شهروندان در صحنه‌های مختلف دفاع از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبری است.

وی با اشاره به گپ تاریخی گلستان در شاخص های مختلف توسعه، افزود: انتظار نهادهای مدنی و احزاب استان توجه به توسعه استان به عنوان یک اولویت اساسی است و در این مسیر توجه به مسائل سیل، منابع مصوب شده در سفر ریاست جمهوری و استفاده از شایستگان استان ضروری است.

رئیس خانه احزاب استان، انتخابات را بهار احزاب دانست و یادآور شد: احزاب در کنار دیگر ارکان اجرایی انتخابات همکاری لازم را خواهد تا بتوانیم انتخاباتی باشکوه و با مشارکت حداکثری را تجربه کنیم.

گفتنی است خانه احزاب استان گلستان در شهریور 97 تشکیل شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.