1398-01-17 15:05
410
0
62392
سرپرست استانداری گلستان:

خراسان رضوی استانِ معین گلستان شد/نگران ظرفیت بسیار پایین خروج آب رودخانه قره سو هستیم/ به ماشین آلات سنگین نیازمندیم

سرپرست استانداری گلستان گفت: وزیر کشور استان خراسان رضوی را به عنوان استان معین برای کمک به حل مشکلات سیل در گلستان تعیین کرد.

یه گزارش گلستان ما؛ میرمحمد غراوی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا دو روز آینده امکانات لجستیکی از خراسان رضوی به گلستان می آید و استاندار این استان نیز برای ارتباط و هماهنگی بیشتر به گلستان سفر می کند.

وی افزود:  بیشترین نگرانی در شرایط فعلی مربوط به وضعیت رودخانه قره‌سو است، زیرا ظرفیت خروج آب از این رودخانه بسیار پایین و به حدود 30 مترمکعب در ثانیه رسیده، هرچند کارهای مهندسی جدیدی برای افزایش خروج آب از این رودخانه تعریف شده است.

سرپرست استانداری گلستان تصریح کرد: در طول نوار ساحلی 92 کیلومتری گلستان، ‌همه مصب رودخانه ها رسوب گرفته و نیازمند لایروبی است.

غراوی با اشاره به  کلنگ‌زنی ساخت نخستین واحد مسکونی شهری تخریب شده در سیلاب در شهرستان آق قلا، اذعان کرد: تمام خانه های آسیب دیده در شهرستان های آق قلا وگمیشان و روستاهای اطراف که دچار آب گرفتگی شده اند پس از بازدید تیم کارشناسی و تایید آنها قابل استفاده است و در غیر این صورت واحد مسکونی مذکور تخریب و با همکاری بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان بازسازی می شود.

وی بیان کرد: پمپاژ آب و تخلیه گل و لای از سطح معابر و منازل با استفاده از پمپهای قدرتمند توسط پرسنل شهرداری های استان و شهرداری تهران در حال انجام است.

سرپرست استانداری گلستان تاکید کرد: ما در حال حاضر نیازمند ماشین آلات سنگین همچون لودر ، بولدوزر ، بیل مکانیکی و کمپرسی هستیم که مقرر شد در اولین فرصت از سوی خراسان رضوی اعزام شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.