1398-01-03 12:28
497
0
62056
مدیرکل کمیته امداد استان گلستان خبر داد:

کمک یک میلیارد تومانی کمیته امداد به مددجویان سیل‌زده گلستانی

رئیس کمیته امداد با توجه به خسارات وارده بارش و سیل اخیر به مددجویان گلستانی در روزهای پایانی سال، یک میلیارد تومان اعتیار برای کمک به خانوارهای سیل‌زده تحت حمایت این نهاد اختصاص داد.

به گزارش گلستان ما؛ اسکندر اسکندری، مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با توجه به کمک یک میلیارد تومانی کمیته امداد به سیل‌زدگان گلستانی گفت: کمیته امداد برای کاهش آلام 2000 خانوار مددجوی سیل‌زده گلستانی در عید نوروز، امروز برای خانوارهای یک‌نفره،300 هزار تومان، دونفره 400 هزار تومان، سه‌نفره 500 هزار تومان، چهارنفره،600 هزار تومان و 5 نفر به بالا 700 هزار تومان واریز خواهد کرد.

اسکندری با اشاره به اینکه کمیته امداد در کنار مددجویان خواهد بود و خسارت وارده را جبران می‌کند افزود: با توجه به سامانه بارشی، طوفان و سرریز شدن چند سد استان به‌ویژه در شهرستان‌های گنبد، گمیشان، بندر ترکمن، آزادشهر و آق‌قلا در روزهای پایانی سال، استان گلستان در معرض سیل و آب‌گرفتگی قرار گرفت که مددجویان تحت حمایت کمیته امداد دچار خسارات ساختمانی و اسباب‌اثاثیه شدند.

وی با توجه به اینکه تمامی مددجویان گلستانی بیمه حوادث، عمر و اثاثیه هستند افزود: بیمه منازل مسکونی مددجویان شهری 35 میلیون تومان و منازل روستایی 25 میلیون تومان و بیمه اثاثیه شهر و روستا 15 میلیون تومان و بیمه ناشی از حوادث برای سرپرست‌های خانوار 15 میلیون تومان و هر فرد از اعضای خانواده چهار میلیون تومان است.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان عنوان کرد: از ساعات اولیه این حادثه امدادگران استان وارد عمل شدند و 2000 خانوار حادثه‌دیده را شناسایی کردند و با توجه به اینکه تمامی منازل مسکونی و اثاثیه این خانوارها از سوی کمیته امداد بیمه حوادث است، گروه تعیین خسارت شرکت بیمه‌گذار از امروز فعالیت خود را از شهرستان گنبدکاووس آغاز تا خسارات وارده در اسرع وقت از طریق بیمه به خانوارها واریز شود.

وی یادآور شد: در سیل اخیر پنج شهرستان گنبدکاووس، آق‌قلا، گمیشان، بندر ترکمن و آزادشهر و بیش از 50 روستا در معرض سیل ویرانگر و آب‌گرفتگی قرار گرفتند

لازم به ذکر است، پایگاه‌های کمیته امداد استان گلستان برای جمع‌آوری کمک به سیل‌زدگان در سراسر استان مستقرشده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.