1398-01-03 12:34
381
0
62055
رییس منابع طبیعی و آبخیز داری کشور:

شیب تند زمین و قطع بی رویه درختان باعث تشدید خسارت سیل شد

رییس منابع طبیعی و آبخیز داری کشور گفت: فرسایش خاک، درختان از بین رفته در حاشیه رودخانه، شیب تند زمین باعث لغزش های مختلفی در سطح زمین و ایجاد خسارت به مردم شد.

به گزارش گلستان ما؛ خلیل آقایی در گفتگو با خبرنگار ما در گنبد اظهار کرد:  شدت بارشها در تخریبهایی که در حوزه منابع طبیعی و آبخیز داری صورت گرفته بی تاثیر نبوده است.

رییس منابع طبیعی و آبخیز داری کشور گفت: فرسایش خاک، درختان از بین رفته در حاشیه رودخانه  شیب تند زمین باعث لغزش های مختلفی در سطح زمین و ایجاد خسارت به مردم شد.

وی ادامه داد: باید اقدامات پیشگیرانه اصلی در این حوزه انجام شود و مشکلات به صورت ریشه ای حل شود که اصلاح پوشش گیاهی و مراتع طبیعی از مهمترین کارهاست.

اقایی در پاسخ به این سوال که از زمان سیل سال 80 تاکنون باید این مشکلات حل می شد گفت: کارهای خوبی در این مدت انجام شد اما میزان اعتبار به این حوزه نسبت به آنچه باید بشد بسیار کم است.

رییس منابع طبیعی و آبخیز داری کشور افزود: طبق برنامه ششم توسعه باید 2میلیون هکتار از اراضی تحت برنامه های حوزه های آبخیزداری انجام شود که این مقدار تاکنون به نیم میلیون هکتار رسیده است.

وی ادامه داد: اوج بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته شد در سال 97 بود که میزان آن 700میلیون تومان بوده و در سال 98 هم 1500میلیون تومان برای آن در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.