1397-12-08 04:59
537
0
61492
اظهارات اخیر فرماندار گرگان تکذیب شد

رئیس گروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی گلستان : دامی و غیربهداشتی بودن سبوس نانوایی‌ها کذب است

اظهارات اخیر فرماندار گرگان در خصوص غیربهداشتی بودن سبوس های مورد استفاده در نانوایی های گرگان توسط رئیس گروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی گلستان رد شد .

به گزارش گلستان ما ؛ ابوالقاسم صفوی در جلسه کمیسیون خدمات شهری، فضای سبز و زیست شهری اظهار کرد: سبوس‌های مورد استفاده در نانوایی‌های گرگان 100 درصد غیربهداشتی و دامی است.

گفتنی است، این اظهار نظر فرماندار گرگان واکنش‌های متعددی را از سوی مردم و مسؤولان بهداشت استان در پی داشته است.

5002

در این رابطه ؛ سیدمحسن علوی‌نیا رئیس گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص اظهارات اخیر فرماندار گرگان درباره استفاده نانوایان گرگانی از سبوس‌های 100 درصد غیربهداشتی و دامی اظهار کرد: ما سبوس دامی در نانوایی‌ها نداریم و غیربهداشتی و دامی بودن سبوس‌های نانوایی‌ها در گرگان 100 درصد تکذیب می‌شود.

وی ادامه داد: سبوسی که در کارخانه‌های آرد استان تولید می‌شود سبوس انسانی اما مخصوص زیرچانه است و داخل خمیر نباید از آن استفاده شود.

رئیس گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: نانوایی‌های سنتی در سطح استان به هیچ عنوان نباید نان سبوس‌دار پخت کنند چون سبوس باید فرآوری شده باشد و سبوس فرآوری شده حدود 15 هزار تومان قیمت دارد و برای نانوایی‌ها از نظر اقتصادی صرف ندارد و نانوایی‌ها از سبوس‌های فرآوری شده استفاده نمی‌کنند.

علوی‌نیا بیان کرد: ما تمام انرژی خودمان در 10 ماه گذشته بر این گذاشتیم که هیچ واحد نانوایی نباید نان سبوس‌دار پخت کند و در سطح استان به واحدهای نظارتی تابعه تاکید کردیم با بازدیدهای مستمر متخلفان را به دادگاه معرفی کنید.

وی با تاکید بر اینکه سبوس باید داخل آرد باشد و با خود آرد سنگک عمل بیاید و پخت شود، گفت: در این عرصه نظارت بسیار بالایی داشتیم و تاکید کردیم تابلوهای نان سبوس‌دار جمع‌آوری شود و در گرگان بازرسان به شدت در حال نظارت بر عملکرد نانوایی‌ها هستند و دلیل سختگیری ما این است که سبوس جزء افزودنی‌های مجاز نیست.

رئیس گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: من خودم بیش از 20 مورد نانوایی را حداقل در سطح گرگان بازدید داشته و نظارت کردم و به هیچ عنوان در نانوایی‌های گرگان سبوس دامی یا غیربهداشتی وجود ندارد و سبوس‌های مورد استفاده سبوس زیرچانه است که مشکلی هم ندارد.

علوی‌نیا متذکر شد: ما حاضر هستیم تمام مستندات را در اختیار شما به عنوان خبرنگار و رسانه معتبر و رسمی قرار دهیم و حتی حاضریم با انتخاب شما به هر نانوایی‌ که مدنظر دارید سرزده سرکشی کنیم.

علوی‌نیا بیان کرد: بی‌انصافی است که این همه در حوزه آرد و نان و سبوس و نظارت‌ها زحمت کشیده شود و در نهایت یک مقام مسؤول اینگونه راجع به این همه زحمت اینگونه نظر دهد.

وی تاکید کرد: ممکن است از بین یک هزار نفر یک نفر هم تخلف کنند اما اینکه ادعا شود تمام سبوس‌های استفاده شده در نانوایی‌ها غیر بهداشتی و دامی است را قبول ندارم.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.