1397-11-20 14:26
419
0
61070
در همایش متمرکز بانوان فجر فاطمی مطرح شد؛

ملت انقلابی پرخرو‌ش‌‌تر درراهپیمایی 22 بهمن شرکت خواهد کرد/ بانوان در مقابل فتنه های 40 ساله دشمن ایستاده اند

در همایش متمرکز بانوان فاطمی استان گلستان با تاکید بر نقش بینظیر بانوان در شکل گیری انقلاب و استمرار آن بیان شد: در کمال ناباروری دشمنان، ملت در چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی به مراتب پرخرو‌ش‌‌تر و گسترده‌تر از گذشته در راهپیمایی 22 بهمن شرکت خواهد کرد.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست؛ حجت‌الاسلام حسین ابراهیمیان در همایش متمرکز بانوان فجر فاطمی در گرگان اظهار کرد انقلاب اسلامی به اعتراف دوست و دشمن انقلاب اسلامی ایران یکی از موفق ترین انقلاب های تاریخ معاصر جهان است

وی با بیان اینکه انقلاب ما نیز مانند همه انقلاب‌های دیگر پس از پیروزی با بحران‌هایی روبرو بود، افزود: بحران داخلی، بحران تمامیت ارضی، بحران اقتصادی، بحران فرهنگی، بحران نرم و جنگ سایبری که خوشبختانه از همه این بحران‌ها توانستیم به سلامت عبور کنیم و انقلاب‌مان را به 40 سالگی برسانیم.

معاون فرهنگی دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان مازندران با اشاره به اینکه بسیاری از اندیشمندان غربی معتقدند همه انقلاب ها را در جهان پیش بینی کرده بودند اما انقلاب اسلامی برایشان قابل پیش بینی نبود، تصریح کرد: حتی یکی از کارشناسان کاخ سفید پرفسور جرج آیف درباره انقلاب اسلامی ایران می گوید: موفقیت انقلاب اسلامی همین بس که توانسته در برابر دو گفتمان رایج دنیا ( لیبرال دموکراسی غرب و سوسیال ماتریالیستی شرق) گفتمان سومی را با عنوان گفتمان «حکومت دینی بر مبنای مردم سالاری) به بشریت عرضه کند که به سرعت در حال پیشرفت است.

شعار بین المللی انقلاب اسلامی « پیروزی مستضعفان بر مستکبران»

ابراهیمیان بیان کرد: این تئوریسین غربی در تعبیری از آیت‌الله خمینی به عنوان مرجع جامعه اسلام می‌گوید که ایشان همانند یک طوفان بود که توانست از دل این طوفان اقیانوسی از آرامش و سکون را احساس کند.

وی افزود: در آستانه چهل سالگی قرار داریم و دشمنان می گفتند که شما هرگز این چهل سالگی را نخواهید دید لذا در کمال ناباروری دشمنان، ملت در چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی به مراتب پرخرو‌ش‌‌تر و گسترده‌تر از گذشته در راهپیمایی 22 بهمن شرکت خواهد کرد.

ابراهیمیان شعار بین المللی انقلاب اسلامی را« پیروزی مستضعفان بر مستکبران » خواند گفت: راهپیمایی 22 بهمن و خروش مردم برای جشن انقلاب اسلامی نشان خواهند داشت که چگونه پای انقلابشان ایستاده اند

وی تاکید کرد: ملت ایران بار دیگر مهر تاییدی بر نظام وآرمان های معمار کبیر انقلاب خواهند زد و امیدواریم انقلاب با دستان پربرکت امام‌خامنه‌ای به دست صاحب اصلی‌اش امام عصر (عج) برسد.

مدیریت جهادی راه حل مشکلات کشور

ابراهیمیان با اشاره به وظیفه مسوولان در چهل سالگی انقلاب گفت: امروز وظیفه مسئولان به مراتب سنگین تر است لذا در درجه اول باید با مدیریت جهادی و حرکت بسیجی مشکلات مردم را در سر لوحه کارشان قرار دهند به نظر می رسد مدیریت جهادی یکی از کمبودهای کشور است که مسئولان باید برآن تاکید داشته باشند

وی با بیان اینکه یک مدیریت برنامه‌ریزی شده و مجاهدانه با روحیه بسیجی برای کشور لازم است، ادامه داد: همان روحیه‌ای که وزرا و دولتمردان در صدر انقلاب اسلامی داشتند و هیچگاه خودشان را تافته جدابافته از مردم به حساب نیاوردند، در کنار آنها بودند، با دردهای یشان آشنا بودند و برای موفقیت‌های آنان و نظام تلاش شبانه‌روزی می‌کردند لذا اگر چنین روحیه‌ای در کشور تسری پیدا کند انقلاب اسلامی به موفقیت‌های بزرگ‌تری دست پیدا خواهند کرد.

معاون فرهنگی دانشگاه‌ آزاد اسلامی  استان مازندران در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به نقش بانوان در انقلاب اسلامی ، یادآورشد: به تعبیر امام (ره) در طول تاریخ این انقلاب چه در قبل از انقلاب و در دوران ستمشاهی و چه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس و همه عرصه ها، نه تنها حضور زنان کمتر از مردان نبوده بلکه بانوان در دفاع از انقلاب پیشگام تر از مردان حضور داشتند و در دوران دفاع دفاع مقدس هم اگر مجاهدت این بانوان نبود هیچگاه مردان نمی توانستند این اندازه شکوه و افتخار بیافریند و امروزه هم دوشادوش مردان حضور دارند.

  رئیس بسیج اساتید گلستان: «استقلال» مهمترین ثمره انقلاب اسلامی 

در ادامه غلامرضا منتظری رئیس سازمان بسیج اساتید استان گلستان «استقلال» را مهمترین ثمره انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: جامعه اگر استقلال نداشته باشد وابسته است و چنین جامعه ای شکننده است و باید دست خود را مقابل ابرقدرت ها دراز کند لذا امام عزیز تبر تیز خود را بر زنجیر وابستگی سیاسی و فرهنگی ملت گذاشت و ما را از کشورهای قدرتمند مستکبر جدا کرد و روی پای خود ایستادیم.

وی افزود: امام خودباوری را به ملت ما آموخت و در پرتو این استقلال هویت و عزت ما حفظ شد، از استقلال ازادی متولد شد و جمهوری اسلامی بوجود آمد و  این مهم سنگ بنای نه شرقی و نه غربی ماست.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان گلستان به نقش بانوان در شکل گیری انقلاب اسلامی و استمرار آن اشاره وتصریح کرد: در دوره انقلاب اسلامی مادر به معنای واقعی را در سیما و کلام بانوان این سرزمین دیدیم و بانوان از روزهای آغازین شکل گیری انقلاب اسلامی پا به پای آقایان و در بخش های مقدم بر مردان حضور داشتند.

منتظری بیان کرد: قبل از انقلاب نگاه زمامداران و حکام کشور نسبت به بانوان نگاه نازلی بود و انقلاب اسلامی ایران به بانوان هویتی دوباره بخشید و زمینه رشد و شکوفایی قابلیت ها و استعدادهای فکری و فرهنگی، علمی، سیاسی و اجتماعی بانوان را فراهم کرد.

وی ابراز کرد: انقلاب برای بانوان زمینه های خوبی در عرصه های مختلف تصمیم گیری و مدیریت فراهم کرد و امروز در بخش های مختلف سیاسی و اجرایی کشور بانوان ما تا سطح وزیر راه پیدا می کنند.

بانوان به ناهنجاری ها و به تهاجم فرهنگی و نقشه‎های شوم دشمن نه بزرگی گفتند/اوج نقش آفرینی بانوان در دفاع مقدس بود

منتظری اذعان کرد: اوج شکوه نقش‎آفرینی بانوان را می‎توان در دوران دفاع مقدس به نظاره نشست که به ویژه در بخش پشتیبانی ستادهای جبهه و جنگ نقش مهمی داشتند. همین بانوان بودند که شهدا و رزمندگان و ایثارگران را در دامن پاک خود پرورش دادند.

وی با بیان اینکه در دوران انقلاب اسلامی بانوان به ناهنجاری ها و به تهاجم فرهنگی و نقشه‎های شوم دشمن نه بزرگی گفتند، تاکید کرد: دشمن در درجه اول در حوزه جنگ نرم در کنار جوانان، بانوان را نشانه گرفته بود زیرا معتقد هستند اگر مادر را از مسیر اصلی دین خارج کنند می‎تواند به اهداف خود برسند.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان گلستان در خاتمه گفت: بانوان ولایت مدار و با بصیرت ما هم در مقابل فتنه های دشمن ایستادند و هم در بصیرت بخشی و معرفت افزایی هنرآفرینی کردند و هم و در کرسی‎های علمی، فرهنگی، سیاسی و غیره توانستند نقش شایسته ای را ایفا کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.