1394-04-14 10:19
1675
3
17155
حسینقلی قوانلو:

حل کردن مشکل پتروشیمی گلستان به دلیل اینکه دولت در آن نقشی ندارد سخت است / هیات مدیره پتروشیمی باید پیگیر مطالبات سهامداران باشد

مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت : موضوع پتروشیمی سخت حل می شود چون دولت در آن نقش و سهام ندارد و چون شرکت کاملا خصوصی است و  تحت قانون تجارت اداره می شود لذا سهامداران در مجمع عمومی باید پیگیر مطالبات خود شوند.

به گزارش گلستان ما ؛ حسینقلی قوانلو مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان صبح امروز 14 تیرماه در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: موضوع پتروشیمی در سفر آقای نعمت زاده هم مطرح شد و یکی از دلایلی که می گوییم ایدرو باید در بحث فولاد باشد نیز به این موضوع بر می گردد.

قوانلو گفت : موضوع پتروشیمی سخت حل می شود چون دولت در آن نقش و سهام ندارد و در واقع ما حق نداریم به عنوان نماینده دولت دخالت کنیم چون شرکت کاملا خصوصی است و  تحت قانون تجارت اداره می شود لذا سهامداران در مجمع عمومی باید پیگیر مطالبات خود شوند.

این مقام مسئول تصریح کرد: با این حال چون موضوع پتروشیمی گلستان مشکل ملی و استانی است جلسات زیادی برای چاره جویی آن برگزار شده و رایزنی هایی نیز با نمایندگان و مدیران بانک ها صورت گرفته است.

وی افزود: رئیس جمهورنیز در یک جلسه ای گفت وظیفه ما ایجاد زیربنا بود که انجام شد و تامین گاز پتروشیمی که در ادامه صورت خواهد گرفت اما ما فراتر از این پیش رفتیم و جلسات مختلفی برگزار کردیم .

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان خاطرنشان کرد:اخیرا رویکرد هیات مدیره پتروشیمی گلستان تغییر کرده و باید پتروشیمی را یک شرکت منظم و اینکاره با سهام مدیریتی در دست بگیرد و پیش ببرد .

قوانلو گفت: هیات مدیره باید مشکل بانک و تامین سرمایه را حل کند  و در این راستا با دو سه شرکت بزرگ مثل غدیر و پتروشیمی رایزنی شده و امیدواریم به یک نتیجه برسند و ما هم کمک خواهیم کرد ولی بخش زیادی را باید هیات مدیره دنبال کند.

وی تاکید کرد: در مورد پروژه فولاد گلستان چون 50 درصد سهم ایدرو و دولت هست ، لذا دولت موظف است فولاد را پیگیری کند اما پتروشیمی چون مردمی است دولت نقش کمتری در آن دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در خصوص سنگ اندازی محیط زیست در پروژه های صنعتی استان گفت: نگران محیط زیست نیستیم ، فولاد را در جهان در جنگل ها می زنند ولی ما می خواهیم در بیابان بزنیم و مشکلی نیست فقط آشوراده هست که ما با در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی آن را انجام می دهیم و ای نکته را بگویم که ما در آنجا ساخت وساز و هتل چند طبقه نداریم بلکه  ایجاد کومه و آلاچیق و ورزش های آبی را برای جذب گدشگر در برنامه داریم.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

محمد

مبلغی که بابت خرید سهام پتروشیمی دادیم اگر در بانک سرمایه گذاری میکردیم تا حالا سه چهار برابر شده بود.چندین سال قبل که نماینده عالی دولت یعنی آقای شاعری نیا استاندار وقت مردم را تشویق کرد به خرید سهام پتروشیمی در شرف تاسیس. ولی حالا میگویند دولت نقشی ندارد و احتمالا آقای کامیاب همه کاره هستند و هیات مدیره و بازرس و مدیر عامل هم فرمالیته است .مشخص نیست دستگاههای نظارتی هم نقش دارند یا خیر. و هر کاری که بعضی ها می خواهند با سرمایه مردم انجام بدهند و میدهند.......

0
0
پاسخ
1394-04-14 15:46
محمد

خرید سهام توسط مردم در ابتدا به تشویق نماینده عالی دولت در استان یعنی اقای شاعری نیا که استاندار وقت بودند انجام شد ولی حالا دولت خود را کنار کشیده و می گوید که نقشی ندارد.و اینطور است که گویا بعضی ها همه کاره پتروشیمی هستند و هر تصمیمی که بخواهند میگیرند و باسرمایه مردم کارهایی می کنند .دستگاههای نظارتی هم که کاری نمی کنند که خصوصی است ..دلم به حال خودم و مردم خوش خیال می سوزد...

0
0
پاسخ
1394-04-14 21:33
اکبر

وقتی در راس قدرت میرسند حساب نفت را میکنند و نمیدانند که یک ملت هشتاد میلیونی در نظر است به خود و دور و برشان نظر میکنند که همه با جیبهای پر وشکم گنده و از هر طرف بر حسابشان افزون میشود با چشمان باز اما با مغز بسته با حساب پول خودشان باورشان میشود که همه دارند و باید شرکتی را تاسیس کنند اما نمیدانند که با بوجود اوردن تبرمهای متوالی تمام اموالمان را با ظلم و ستم به یغما میبرند که جای خود دارد دزدی طلاق و فساد و ناهنجاریهای اجتماعی را هم به ما تحمیل میکنند کسانی که باعث شروع شدند ایا این چنین افرادی بودند که باعث شده اندبه زانوی غم بنشینیم

0
0
پاسخ
1394-11-08 08:27

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.