1394-02-07 09:49
1660
0
13911
اختصاصی گلستان ما؛

مجلس در پیگیری حقوق معلمان جدی است / دنبال منابع پایدار برای پرداخت مطالبات هستيم / فرهنگیان مراقب باشند برخی فتنه گران از فرصت سوء استفاده نكنند

 عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شوراي اسلامي گفت:فرهنگیان مطمئن باشد نظام برای پرداخت مطالبات فرهنگیان جدی است و خدایی نکرده برخی فتنه گران آنها را دست آویز اقدامات خود قرار ندهند.

به گزارش گلستان ما؛ رضا صابری عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شوراي اسلامي با بیان اینکه در مجلس پیگیر مطالبات فرهنگیان هستیم ، افزود: در جلسات متعددی با مدیریت برنامه ریزی ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش تاکید داشتيم باید نسبت به شان معلم ها ارج لازم نهاده شود.

وي ادامه داد: در مجلس نهم به دنبال اجرای طرح رتبه بندی معلمان بودیم ولی دولت جدید به دلیل بار مالی با این طرح مخالفت کرد و این مخالفت باعث شد این وظیفه برعهده دولت گذاشته شود.

نماينده مردم راميان و آزادشهر در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه دولت اعلام کرده بود لایحه رتبه بندي را به مجلس ارائه خواهد کرد، افزود: در سال 94 متوجه شدیم دولت قصد ارائه چنین لایحه ای را به مجلس ندارد و جلساتی که با وزارت آموزش و پرورش داشتیم آنچه که بیان شد این بود كه دولت به وزارت آموزش و پرورش گفته با اختیاراتی که دارید بروید کار را انجام دهید و اگر نیاز به مجوز مجلس بود ما اقدام می کنیم.

نگران هستیم طرح رتبه بندي در حد یک وعده باقی بماند

وی تصريح كرد: مطمئن هستم این موضوع نیازمند به نظر مجلس است و نگران هستیم این موضوع در حد یک وعده باقی بماند و نگرانی معلمین بیشتر شود.

صابري در ادامه اذعان داشت: به دنبال این هستیم نسبت به مطالبات فرهنگیان راهکارهایی را پیدا کنیم که تضمین های لازم را داشته باشد.

وي در ادامه خاطرنشان كرد: در بخشی از قانون تنظیم مقررات دولت از محل مالیات ها مصوبه ای را گذاشتیم که وزارت آموزش و پرورش اگر پیگیری جدی را داشته باشد این محل می تواند سالانه 2هزار میلیارد به فرهنگیان کمک کند که عدد بسیار خوبی برای پرداخت مطالبات فرهنگیان است .

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شوراي اسلامي گفت: فرهنگیان مطمئن باشد نظام برای پرداخت مطالبات فرهنگیان جدی است و خدایی نکرده برخی فتنه گران آنها را دست آویز اقدامات خود قرار ندهند.

وی با تاكيد بر اينكه به دنبال منابع پایدار برای پرداخت مطالبات فرهنگيان هستيم، افزود: گروه های ضد نظام به دنبال استفاده از این فرصت ها هستند و تجربیات سالهاي گذشته نشان داده کارهایی که انجام می شود هیچ سنخیتی با شان معلمی ندارد ، آنها باید مراقبت نمایند و مطمئن باشند مجلس در پیگیری حقوق آنها جدی است.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.