1401-06-28 11:03
3068
1
81587
یادداشت/ وحید حاج‌سعیدی

موضع‌تان را مشخص کنید!

این که شهردار اسبقی با  ۵ گلوله همسرش را به قتل برساند یا زنی برای دفاع از شرافتش خودش را از پنجره پائین پرتاب کند و ... جماعت دلواپس سکوت می کنند ولی در قبال حادثه مهسا امینی گریبان چاک می دهند، جای سوال است! 

به گزارش گلستان ما، این روزها که همه کارشناس قضایی و متخصص پزشکی شده اند و از روی عکس به تفسیر و تاویل اقدامات پزشکی و غیر پزشکی صورت گرفته و صورت نگرفته در خصوص پرونده خدابیامرز «مهسا امینی» پرداخته و نظرات کارشناسانه می دهند، رئیس جمهور خودش شخصا به خانواده امینی زنگ زد و پیگیر ماجرا شد. 

هر چند بدحجابی جرم درجه هشتم است و نیروی انتظامی وظیفه ای در قبال آموزش فرایض دینی و اجتماعی و هدایت بدحجابان ندارد و اگر ضرورت تعلیم و تعلم در این نیرو احساس شد باید به آموزش پرسنل خود پرداخته و اولویت های قانون اساسی و آیین‌ دادرسی کیفری درباره کرامت انسانی و حقوق متهم را بدیشان آموزش دهد. 

در ضمن با هیچ روش روانشناسانه و غیر روانشناسانه نمی توان در چند دقیقه یا چند ساعت زنان و دختران را ارشاد نموده و آرمان ها و عقاید شان را آچارکشی و تنظیم کرد!

بی تردید اشتباهات و قصور در قضیه مهسا امینی به طور خاص و کژ سلیقگی هایی در خصوص نحوه برخورد با مقوله بد حجابی به طور عام دیده می شود که باید اصلاحات اساسی در قبال چنین مقولاتی اتخاذ شود. اما نحوه حمایت و برخورد عده ای در مقولاتی از این دست جالب توجه است. این که شهردار اسبقی با  ۵ گلوله همسرش را به قتل برساند یا زنی برای دفاع از شرافتش خودش را از پنجره پائین پرتاب کند و ... جماعت دلواپس سکوت می کنند ولی در قبال حادثه مهسا امینی گریبان چاک می دهند، جای سوال است! 

برای این جماعت چه چیزی مهم است؟ آیا زن با زن فرق دارد؟ آیا خشونت علیه برخی زنان برایشان مهم است؟ اگر هم مسلک شان مرتکب قتل شود، مهم نیست و قتل با ۵ گلوله باید غیر عمد محسوب شود؟ خلاصه تکلیف شان را با خشونت علیه زنان مشخص کنند.

اینکه در همین هفته مامور جوان نیروی انتظامی با فرزند سه ماهه در برخورد با اراذل و اوباش در استان گلستان جان خود را از دست می دهد و هیچ سلبریتی ککش نمی گزد جای تعجب نیست! 

 13 هزار شهید نیروی انتظامی و امنیت این کشور، زنانی ناموس پرست این سرزمین و سایر شهروندانی که جان شان را پای غیرت شان دادند، نیازی به استوری ها و استاتوس های غمناک شما ندارند ولی قابل توجه دوستان محترمی که از روز فوت مهسا امینی تا امروز هر عکس مربوط و نا مربوط به حادثه را در حمایت از این مرحومه استوری کرده اند. شما وقتی «مهسا امینی» ها و سایر بانوان این سرزمين را که حجاب آزادتری دارند  می بینید، بوق نزنید، متلک نگویید، قیمت ندهید، امروز نیاز نیست این همه استوری حمایتی بگذارید و در رثای حقوق از دست رفته زنان نوحه سرایی کنید!

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.