1401-01-31 12:29
2287
0
79637
در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گلستان مطرح شد؛

عملکرد کمتر از 50 درصدی بانک های عامل در اجرای مصوبات/ عملکرد صفر درصدی 17 نهاد و دستگاه اجرایی در ستاد تسهیل گلستان

گزارشات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گلستان نشان می دهد که بانک های عامل کمتر از 50 درصد مصوبات این ستاد را اجرا کردند و همچنین 17 دستگاه اجرایی عملکرد صفر درصدی را در اجرایی مصوبات این ستاد که به دنبال تسهیلگری و رونق تولید گلستان است را اجرایی کردند.

به گزارش گلستان ما-داود خاندوزی؛ گزارش عملکرد بانک های عامل در استان گلستان در  ستاد تسهیل مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

براساس گزارش ستاد تسهیل ۳۳۰ مصوبه به بانک های عامل استان ابلاغ شده که از این میزان بانک ها ۱۵۳ مصوبه را اجرایی کردند و ۱۷۷ مصوبه در  بانک های عامل اجرایی نشده است.

گرچه در  جلسه به اهتمام دستگاه های اجرایی به مصوبات ستاد تسهیل تاکید شد اما عملکرد ضعیف و کمتر از ۵۰ درصدی بانک های عامل استان نشان می دهد حداقل نیمی از مشکلات فعلان اقتصادی  به دلیل کارشکنی بانک ها باقی مانده است.

همچنین براساس گزارش ستاد تسهیل استان از مجموعه ۳۶ مصوبه این ستاد به تامین اجتماعی ۳۱ مصوبه و از ۱۲۶ مصوبه ستاد تسهیل به امور مالیاتی ۹۰ مصوبه اجرایی شده است.

همچنین در بین دستگاه های اجرایی از هشت مصوبه به آب و فاضلاب سه مصوبه و از ۲۲ مصوبه جهاد کشاورزی ۱۲ مصوبه اجرایی شده است.

همچنین هیچ یک از مصوبات ستاد تسهیل در خانه صنعت، معدن، دادستان استان، منابع طبیعی، راهداری، شهرداری فاضل آباد، اداره کل بازرسی، اتاق بازرگانی، مخابرات، بخشداری گرگان، اداره ثبت اسناد، دامپزشکی، بیمه نوین، راه و شهرسازی، سازمان همیاری شهرداری ها و شرکت ها، بنیاد مسکن، اداره پایانه ها و حمل و نقل و راهنمایی رانندگی اجرایی نشده است‌.

عدم اجرایی این مصوبات در حالی است که درخواست های ستاد تسهیل از این دستگاه های اجرایی  قالبا تنها یک مورد بوده است.

همچنین مدیریت واحدهای صنعتی، اطلاعات، صمت، شیلات، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعزیرات، دادستان مینودشت، استاندارد، بهداشت کردکوی، دارایی، شرکت فرآورده های نفتی، اوقاف  عملکرد ۱۰۰ درصدی در اجرایی این مصوبات داشتند.

این اقدامات در حالی است که کارگروه استانی ستاد تسهیل ۴۳۴ درخواست داشته که بیشترین آن  مربوط به امور مالیاتی، کشاورزی، بانک ملی ایران، تامین اجتماعی و بانک ملت است.

این گزارشات اقدامات دستگاه های اجرایی و بانک های عامل در بازده زمانی سال ۱۴۰۰ تا ۲۸ فروردین سالجاری ارزیابی شده است.

این عملکرد ضعیف باعث انتقاد معاون استاندار گلستان در ستاد تسهیل شد و درخواست کرد که اگر بنا است مصوبات این ستاد اجرایی نشود در کارگروه نیز مصوب نکنیم .

دهنوی همچنین به عملکرد کمتر از ۵۰ درصدی بانک های عامل و افزایش این شاخصه ها تاکید کرد.

نکته قابل تامل این است که با وجود آنکه در ۱۷ دستگاه اجرایی مصوبات ستاد تسهیل عملکرد صفر درصدی داشته و همچنین عملکرد بانک ها استان کمتر از ۵۰ درصد بوده استان گلستان در ارزیابی کشوری در رتبه هفتم قرار دارد.

این مسئله نشان وخامت توجه مسئولان کشور به مشکلات و دغدغه فعلان اقتصادی که این ستاد برای حل مشکلات آنها در نظر گرفته شده را نشان می دهد‌.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.