1400-09-29 09:06
2086
0
77639
انتظار مردم گلستان از رئیس جمهور در حوزه گردشگری ؛

ساماندهی سواحل و توجه به زیرساخت های گردشگری گلستان/ رونق بازارچه های صنایع دستی

در آستانه سفر رئیس جمهور یکی از انتظارات مردم از دولت توجه به زیرساخت های گردشگری و ساماندهی سواحل است.

به گزارش گلستان ما؛ با توجه به مواهب و ظرفیت های بی شمار طبیعی، تاریخی و فرهنگی استان گلستان همه کارشناسان معتقد هستند که توجه به مسائل گردشگری و صنایع دستی در این استان می تواند باعث رونق اقتصادی این استان شود.

گلستان که از مرز ریلی، هوایی، دریایی و جاده ای برخوردار است  نتوانسته از ظرفیت های کشورهای حوزه سی.ای.اس با توجه به وجود اقوام ترکمن و قزاق در این منطقه بهره ببرند.

با وجود اقلیم های مختلف می شود از ظرفیت های این استان برای رونق اقتصادی بهره بیشتری برد، برای مثال هنوز از فضای کویری ترکمن صحرا برای ایجاد گردشگری آنگونه که باید بهره نبردیم و می توانستیم علاوه بر پیست های اسب سواری به موضوع ایجاد پیست های شتر سواری که کشورهای منطقه خلیج فارس به آن علاقه زیادی دارند و سهم زیادی از گردشگری کشور را به خود اختصاص دادند را به این منطقه باز کنیم.

استفاده از ظرفیت های گردشگری سلامت از دیگر موضوعاتی بود که می توانستیم از آن در این استان بهره برد البته شرط آن این است که ظرفیت های حوزه سلامت نیز پذیرای چنین فضاهایی باشند.

سال ها است که گلستان نتوانسته از سواحل خود در حوزه گردشگری استفاده کند چرا که این سواحل در طرح های بلند مدت بدون سرمایه گذاری به شرکت های خارجی واگذار شده که جز فنس و دیوار کشی اقدام دیگری در آن صورت نگرفته است و حتی شنیده می شود ده ها هکتار از سواحل یکی از شهرهای استان گلستان تنها ماهانه یک میلیون تومان اجاره می رود.

در کنار این مسائل توجه به حوزه گردشگری کشاورزی هم می توانیم مرهمی بر دردهای این حوزه باشد و باید دولت و مسئولان در این بخش برنامه ریزی درست براساس چشم انداز استان داشته باشند.

از سویی دیگر در صورتی که به موضوع گردشگری مذهبی نیز در این استان توجه شود با توجه به آنکه در مسیر عبوری زائران رضوی قرار دارد قطعا می توانیم ظرفیت های اقامت گردشگران را در این استان ارتقاء دهیم.

همچنین برخی از پروژه ها مثل قطب گردشگری آشوراده که در دولت قبل قول آن به مردم ارائه شده است هنوز بلاتکلیف باقی مانده است که نیاز است دولت سیزدهم در خصوص این پروژه تعیین و تکلیف کند.

ایجاد تله کابین در گلستان یکی از دیگر موضوعاتی است که مردم اعتقاد دارند که می تواند باعث رونق گردشگری این استان  شود.

احمد تجری، مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان گلستان در این رابطه می گوید: پیرو سفر  رئیس جمهور به گلستان قاعده بر این است که در حوزه های که نیاز به توجه و رویکرد ویژه ای از سوی دولت است مباحث جمع بندی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان گلستان ادامه داد: استان گلستان ظرفیت های خوبی در حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی دارد و باید در این مسیر برنامه ریزی شود.

تجری خاطرنشان کرد: مباحثی همچون دیوار دفاعی گرگان و بحث ساماندهی برج قابوس و  بازارچه های متعددی در دستور کار داریم و یکی از رویکردهای ما راه اندازی این بازارچه ها خواهد بود.

وی افزود: ظرفیت شاخصی در حوزه گردشگری داریم که اعتباراتی هم برای ساماندهی مراکز شاخص گردشگری با توزیع شهرستانی داشته باشیم.

این مقام مسئول یادآور شد: در حوزه تاسیسات گردشگری و عمرانی بحث اعتبارات مهم است که استان نیاز به کمک دولت دارد و نیاز است که منابع اعتباری و  بانکی به استان تزریق شود.

تجری خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت های بومگردی که در استان داریم قطعا در استان پروژه متعددی شامل یکصد بومگردی متقاضی تسهیلات بانکی هستند که با توجه به پایلوت بودن استان گلستان در حوزه گردشگری کشاورزی تقاضاهای خود را نیز در این مسیر در کنار هتل های در دست ساخت و مجتمع های تفریحی و توریسی تقسیم بندی کردیم و نیازهای اعتباری استان نیز در این بخش مشخص شده و امیدواریم بحث تجهیزاتی نیز به کمک همه بزرگواران رفع مشکل شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر توانایی اقامت شبانه روزی در تاسیسات و اقامتگاه های رسمی در حوزه گردشگری هشت هزار نفر است.
انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.