1399-11-26 12:53
2193
0
73201
گزارش گلستان ما از یک انتخابات غیر قانونی ؛

شرق گلستان در لیست سیاه فرهنگ و ارشاد/ خبرنگاران: اطلاعی از برگزاری انتخابات هیات موسس خانه مطبوعات گلستان نداشتیم

خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای شرق گلستان بر اینکه شرق گلستان مورد بی مهری فرهنگ و ارشاد استان گلستان قرار گرفته اند؛ تاکید کرده و از برگزاری هیات موسس خانه مطبوعات استان گلستان اظهار بی اطلاعی کردند.

به گزارش گلستان ما، انتخابات هیات موسس خانه مطبوعات استان گلستان روز گذشته در حالی برگزارشد که با ابهامات فراوانی از جمله غیر قانونی بودن، دعوت گزینشی، استقبال سرد اهالی رسانه، بی توجهی به سراسر استان ، ترک چند تن از اعضا و اعتراضات فراوان همراه بود.

صاحب امتیاز راه اترک: بی احترامی به خبرنگاران شرق گلستان بخشیدنی نیست

رضا جامی خبرنگار و صاحب امتیاز پایگاه خبری تحلیلی راه اترک در گفتگویی اظهار داشت: عدم اطلاع خبرنگاران از برگزاری انتخابات هیات موسس، بی احترامی به خبرنگاران است.

وی افزود: از سال ۹۶ عضو خانه مطبوعات استان گلستان هستم، برای برگزاری انتخابات هیات موسس خانه مطبوعات از بنده دعوت نشد؛ ولی شاهد حضور افرادی به عنوان موسس هستیم که از عضویت آنها در خانه مطبوعات چند ماهی نمی گذرد.

صاحب امتیاز راه اترک تاکید کرد: بنده از این انتخابات اطلاعی نداشتم و اطلاع رسانی هم در این خصوص انجام نشده است و اگر قرار بود این انتخابات گزینشی و فرمایشی نباشد، باید از همه خبرنگاران دعوت بعمل می آمد و برای این اینکار می شود سازوکارهای انتخابات مجازی فراهم شود.

وی در پایان گفت: با تشکیل هیات موسس جدید، تمامی برنامه ها و سازوکارهای که در نامه مطبوعات قدیم برای خبرنگاران در نظر گرفته شده بود؛ بهم می‌خورد و باید مجددا همان برنامه ها از صفر شروع شود.

صاحب امتیاز سایت کلاله خبر : لازم باشد شکایت می کنم

روح انگیز مرادیانی هم در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: به شدت به این نوع برگزاری انتخابات گزینشی اعتراض دارم و اگر لازم باشد شکایت خواهم کرد.

وی افزود: مگر می شود چندین سال ما کرد و خاک رسانه را بخوریم و سابقه عضویت در خانه مطبوعات را داشته باشیم؛ ولی افرادی نو رسیده بجای ما تصمیم بگیرند؟.

صاحب امتیاز سایت کلاله خبر تاکید کرد: مسئولین برگزاری این انتخابات شأن خود را پایین آوردند و به خود بی احترامی کردند تا ما !

خبرنگار و فیلمبردار صدا و سیما در کلاله : بی توجهی به خبرنگاران شرق گلستان توهین محسوب می شود

محمد مردانی نیز در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: من به عنوان خبرنگار و فعال رسانه ای از برگزاری انتخابات هیات موسس خانه مطبوعات اطلاعی نداشتم و در این خصوص از سوی مسئولین برگزاری این انتخابات نیز اطلاع رسانی نشده است.

وی افزود: اگر برای برگزاری این انتخابات اطلاع رسانی می شد یا از خبرنگاران و فعالان رسانه ای دعوت به عمل می آمد و این افراد شرکت نمی کردند؛ جای انتقاد از خبرنگاران وجود داشت؛ اما وقتی از خبرنگاران برای تعیین سرنوشت مجموعه خود دعوت نمی شود؛ این یک توهین است.

صاحب امتیاز سایت نیلکوه : برخی نمی‌خواهند خبرنگاران شرق گلستان آگاه باشند!

امین کوهی نیز در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: از این انتخابات خبرنداشتم و به نظر می رسد که خانه مطبوعات به مرکز استان تعلق دارد و بین دو سه گروه مرکز استان دست به دست می شود.

وی با بیان اینکه نگاه شخصی در خانه مطبوعات حکم فرما است؛ گفت: متاسفانه هیچ کار و خدماتی برای خبرنگاران انجام نمی شود؛ ۵ الی ۶ سال قبل اعضا خانه به مناسبت هفته خبرنگار با راه انداختن کاروانی از تعداد خودشان به شهرستانها برای تجلیل و غیزه به دیدار مسئولین آن شهرستان رفتند اما از خبرنگاران آن شهرستانها که عضو خانه بودند؛ دعوت نشدند.

وی اذعان کرد: برخی هم نمیخواهند خبرنگاران شرق متوجه شوند و حضور داشته باشند.

کوهی تاکید کرد: عدم حضور و دعوت از خبرنگاران شرق موجب تشکیل خانه حداقلی از آرا شده که مشروعیت کمتری خواهد داشت.آنها نمی خواستند کسی حضور داشته باشد مگر نه مانند انتخابات خانه مطبوعات که یک ماه قبل لغو شد به اعضای خانه و خبرنگاران فعال اطلاع می دادند.

فعال رسانه شرق گلستان با اشاره به شرایط کرونایی تصریح کرد: باید برای حضور اهال رسانه در شهرستان ها به ویدئو کنفرانس و انلاین تمهیداتی اندیشیده می شد؛ نه اینکه بخواهند آنها را حق خودشان محروم کنند.

خبرنگار صدا و سیما در کلاله : من از انتخابات هیات موسس خانه مطبوعات اطلاعی نداشتم

جمشید نجاری در گفتگو با خبرنگار ما، ضمن گلایه از برگزاری چنین انتخاباتی، اظهار داشت: من به عنوان خبرنگار صدا و سیما و عضو خانه مطبوعات استان گلستان از برگزاری چنین انتخاباتی بی خبر هستم.

خبرنگار ایرنا در کلاله : من در لیست سیاه هستم/ از برگزاری انتخابات خبری ندارم

حاج محمد خدری هم در گفتگو با خبرنگار، اظهار کرد: متاسفانه سهم شرق گلستان از خانه مطبوعات و تغییر و تحولات آن ناچیز است و حتی برای حق مسلم خود هم باید از دیگران از آخرین تحولات صورت گرفته آگاه شویم.

وی افزود: متاسفانه از برگزاری انتخاباتی با خبر شدم که به اطلاع هیچ یک از خبرنگاران شرق گلستان نرسیده بود که گویا و اثبات کننده ادعای ما مبنی بر بی اهمیت بودن فعالیت فعالان رسانه ای شرق، برای مرکز استان است.

وی با بیان اینکه چنین انتخاباتی که با تعداد اندک و بدون اطلاع اعضای قدیمی خانه مطبوعات انجام شده است؛ از مشروعیت و مقبولیت اندکی برخوردار خواهد شد.

خبرنگار صدا و سیما در مراوه تپه : در حق خبرنگاران شرق گلستان اجحاف می شود

عطابردی خانی در گفتگو با خبرنگار گلستان ما، تصریح کرد: متاسفانه خبرنگاران شرق گلستان که سهم زیادی در اطلاع رسانی مشکلات مردم و‌ خدمات نظام به مردم دارند و بیشترین سهم رسانه و اخبار استان را به خود اختصاص می دهند؛ همواره مورد بی مهری قرار می‌گیرند.

وی افزود: نه تنها این خبرنگاران دچار سوی مسئولین غیر مرتبط مورد حمایت قرار نمی گیرند، بلکه از تغییر تحولات مجموعه خود نیز بی اطلاع هستند و بنده به عنوان فعال رسانه ای بعد از برگزاری انتخابات هیات موسس خانه مطبوعات از این موضوع خبر دار شدم؛ این در حالی است که خبرنگاران شرق گلستان نیز می‌توانستند در سرنوشت خانه مطبوعات سهم اندکی ایفا کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.