1399-10-23 14:39
2065
0
72613
یادداشت محمد دیلم کتولی :

مشخصه جشنواره ابوذر تقویت بن مایه های ابوذرگونه است / منتظر دمیدن شور و شوق رسانه "ابوذری" هستیم

فعال رسانه ای گلستانی نوشت : بی صبرانه منتظر برگزاری«جشنواره رسانه ای ابوذر استان گلستان» و دمیدن شور و شوق « رسانه ابوذری » به استان گلستان هستیم.

به گزارش گلستان ما ؛ محمد دیلم کتولی فعال فرهنگی رسانه ای شهرستان علی آباد کتول طی مطلبی نوشت :

قدرت رسانه، سبب شده است که همه جوانب زندگی انسان وحیات اجتماعی او ، تحت تاثیر و سیطره رسانه ها باشد، در واقع رسانه ها به عنوان بازوی فرهنگی جوامع، جز لاینفک زندگی افراد به ویژه جوانان به شمار می آیند، به طوری که در دنیای امروز نسل جوان از طریق رسانه ها با بخش عظیمی از قوانین حاکم بر اخلاق، آداب، ارزش ها و به طور کلی فرهنگ جامعه خود و سایر جوامع آشنا می شود، بنابر این رسانه های گروهی در جامعه اطلاعاتی و ارتباطی امروز، نقشی بنیادی بر عهده گرفته اند.

رسانه طراز انقلاب باید بداند که باید به آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی متعهد بوده وآن راجزء لاینفک خود بداند و هم تخصص لازم در برخورد با این نرم افزارهای جنگی را داشته باشد.

قطعا در این مسیر الگوها و نماد هایی لازم است تا بتوان در طراز آن شخصیت ها تولید اصحاب رسانه انقلابی نمود ، سید شهیدان اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی ، شهید غلامرضا رهبر و در استان گلستان خودمان شهید طاهری ، شهید دکتر محمد رضا معززی و... نمادهای زنده و حیات بخش این راهند .

از شهید غلامرضا رهبر ، به عنوان مبدع شیوهٔ خبرنگاری دفاع مقدس یاد می‌شود. حضور او در خط مقدم به‌قدری جدی بود که نه تنها به عنوان یک خبرنگار بلکه به‌عنوان یک منبع خبری موثق برای فرماندهان به‌شمار می‌رفت. تا جایی که محسن رضایی فرمانده جنگ در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که تا خبری توسط غلامرضا رهبر مخابره نمی‌شد از صحت آن اطمینان نداشتم.

صدای عجیبی داشت هنوز هم عاشقان جبهه، همان‌هایی که از آن روزها به یادگار مانده‌اند، صدای رهبر را احساس می‌کنند؛ حس صدای رهبر را می‌شناسند. همیشه هم در گزارش‌هایش آیه‌ای از قرآن می‌خواند.

رسانه تراز انقلابی می بایست دارای هوشمندی و تلاش و کارآمدی باشند . فردی که در رسانه تراز انقلابی مشغولیت دارد یا ماموریت های رسانه ایی دارد ، باید بتواند بیش و پیش از دیگران به آگاهی های محیطی دست پیدا بکند .

اصحاب رسانه باید با هوشمندی بتوانند به انتقال اطلاعات به شهروندان، چونان عمل کنند که این اطلاعات موجب تقویت نظام رفتاری معقول در میان مردم بشود وعقلانیت جمعی مبتنی بر نظریه ی انقلاب اسلامی را تثبیت بکند.

رسانه طراز انقلاب اسلامی باید ایدئولوژی انقلاب اسلامی ایران از مدیر یک رسانه تا تمامی عوامل و کارمندان زیردست آن مجموعه را بپذیرد.در واقع نوعی تعهد به آرمان‌های انقلاب و تلاش در راستای تحقق آن داشته باشد.

واقع‌گرایی به صورتی که نه به دنبال سیاه‌نمایی باشد و نه به دنبال انکارمشکلات باشد را در دستور کار خود قرار دهد. توجه به مسئله وحدت ملی و هم‌افزایی اقوام و اقشار مختلف، اصل جدا ناپذیر یک رسانه در تراز انقلاب اسلامی است.

مسئولان دلسوز و انقلابی باید بدانندکه نباید با حضور در هر رسانه و فعالیت رسانه ای که این روزها غالب فضای مجازی گرفته است، می تواند به آنان در بالابردن سطح اقداماتشان کمک کنند. مسئولان باید بدانند که هر رسانه ای نمی تواند به آنان در راستای خدمت رسانی به مردم یاری رسان باشد.

مسئولان باید بدانند که تلنگر هر رسانه نما نباید و نمی تواند در خدمت رسانی به آنها کمک کند. مسئولان باید بدانند که توجه و حمایت به هر رسانه نما یا فعال تلگرامی نمی تواند آنان را در جامعه و مردم تاثیر گذار نماید.

مسئولان باید بدانند که باحمایت های خود از رسانه های طراز انقلاب اسلامی، هم به بالا بردن سطح تاثیر خود در جامعه کمک کرده اند و هم به بالا بردن اعتماد مردم به انقلاب اسلامی.

بی تردید یکی از فعالیت های تحرک آفرین در عرصه رسانه کشور و به تَبع آن استان گلستان، جشنواره های رسانه ای است.

این جشنواره ها می توانند انگیزه های فعّالان رسانه ای را با جهت دادن به سمت رسانه انقلابی با شاخص های یاد شده ، شور وشوق خاصّی به این فعّالیت های ایثار گرانه ببخشد.

فعّالان رسانه ای که گَرد و خاک خستگی و تلاش بی وقفه طول سال را بر دوش خَسته خود اِحساس می کنند علاوه بر امید به دریافت جایزه و نشان ، خود نیز به دنبال بازیابی و پشتیبانی از رسانه های انقلابی هستند  .

یکی از مُشخّصه های«جشنواره رسانه ای ابوذر» آفرینش و تقویت بُن مایه های « ابوذر گونه» اَست. بی صبرانه منتظر برگزاری«جشنواره رسانه ای ابوذر استان گلستان» و دمیدن شور و شوق « رسانه ابوذری » به استان گلستان هستیم.

ضمن گرامیداشت روز رسانه و بزرگداشت شهید غلامرضا رهبر ، برای روح مطهر مادر این شهید بزرگوار که در روزهای گذشته رحلت نمودند آسایش و غفران الهی را آرزومندیم.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.