1399-02-02 09:37
3288
0
68285
گلستان ما بررسی می کند :

زوایای تازه از جوجه کشی در گلستان / نقش نظارتی اداره تعاون روستایی کجاست؟

طبق اطلاعاتی که خبرنگار ما کسب کرده در قضیه کشتن جوجه های یک روزه یک واحد مرغداری در استان گلستان نسبت به این اقدام زشت و غیر اخلاقی مبادرت ورزیده است.

به گزارش گلستان ما ؛ انتشار تصاویرکشتن جوجه های یک روزه و زیر خاک کردن آنها دل هر مومن و مسلمانی را به درد آورد ، صحنه ای که ما را یاد دولت های لیبرال می اندازد که به بهانه تنظیم بازار گندم و پر کردن جیب سرمایه داران ، آنها را به اقیانوس می ریزد .

استان گلستان یکی از سه قطب تولید مرغ کشور است به عبارت دیگر گوشت مرغ یک نفر از هر 10 ایرانی در استان گلستان تولید می‌شود ، گلستان با تولید حدود 300 هزارتن گوشت سفید  بهره‌وری بسیار بالا در صنعت طیور کشور و جایگاه مهمی در تأمین گوشت سفید ایران دارد.

بیش از 966 واحد مرغداری گوشتی در گلستان با ظرفیت قریب به 30 میلیون قطعه فعالیت می کنند.

طبق اطلاعاتی که خبرنگار ما کسب کرده در قضیه کشتن جوجه های یک روزه یک واحد مرغداری در استان گلستان نسبت به این اقدام زشت و غیر اخلاقی مبادرت ورزیده است.

در همین رابطه رئیس دستگاه قضا با اشاره به برخی توجیهات پیرامون این اقدام گفت : این کار غیر شرعی, غیرقانونی و غیراخلاقی بود ، توجیهاتی که بیان کردند از خود اقدام بدتر است وعذر بدتر از گناه بود.

رئیس جمهور نیز به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص از بین بردن جوجه‌های یک روزه دستور داد که در اسرع وقت و با نهایت حساسیت موضوع بررسی، متخلفین به مراجع قضایی معرفی و موضوع با شفافیت برای افکار عمومی تبیین شود.

تعاون روستایی باید فعال تر باشد

متولی نظارت بر فعالیت  اتحادیه مرغداران استان گلستان به عهده مدیریت تعاون روستایی  می باشد ، کارشناسان این حوزه معتقدند : در صورتی که پیگیری تامین به موقع نهاده های تولید و خوراک مرغ برای  مرغداران و توزیع آن در سطح استان که دومین تولید کننده گوشت سفید در کشور می باشد ، موضوع زنده کشی جوجه های یکروزه اتفاق نمی افتاد.

در واقع پیگیری تامین نهاده برای مرغ داران  و پیگیری تسهیلات بانکی کم بهره و برنامه ریزی برای جوجه ریزی که انباشت تولید اتفاق نیفتد به عهده اتحادیه مرغداران می باشد که زیر نظر اداره کل تعاون روستایی است و این موارد نشان می دهد که تعاون روستایی باید فعال تر عمل می کرد.

سوال اینست : دراین شرایط بوجود آمده مرغ در استان نقش شرکت تعاونی واتحادیه شرکتهای تعاونی کشاورزی مرغداران استان گلستان و نقش  نظارتی مدیرتعاون روستایی استان گلستان بعنوان حمایت از اعضا تعاونیها که همان مرغداران می‌باشندو شرکت پشتیبانی بعنوان تامین کننده نهاده مرغداران کجاست ؟آیا تعاونی مرغداران باید حیاط خلوت مدیران نظارتی باشد؟

اگر  مدیران سالم و برنامه محور ومتعهد ودلسوز در تعاونیها انتخاب کنیم به جرات می توان گفت که نیاز به نظارت هم نمی باشد ، سهل انگاری و عدم مدیریت زیر مجموعه در ابتدای  سال جهش تولید قابل توجیه نیست و باید استاندار گلستان و مراجع نظارتی به این موضوعات ورود کنند.

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.