1399-01-24 11:27
2342
0
68143
تشریح آخرین جزئیات بیماری کرونا در استان گلستان :

بستری بیماران کرونایی به کمتر از 300 نفر رسیده / تشکر از نیروی های داوطلب و سپاه در طرح غربالگری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت : کار بزرگی در کشور انجام شد و آن هم طرح غربالگری بود که با کمک داوطلبان ، نیروهای مردمی ، بسیج و سپاه پاسداران انجام شد.

به گزارش گلستان ما ؛ دکتر عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان صبح امروز یکشنبه 24 فروردین ماه در جمع خبرنگاران در تشریح آخرین جزئیات بیماری کرونا در استان گلستان اظهار کرد : با توجه به اینکه از هفته اول فروردین شیب نزولی بیماری کرونا در استان گلستان آغاز شده بود ، خوشبختانه شیب نزولی بیماری کرونا در استان گلستان تا روز 23 فروردین همچنان ادامه داشته و به یک ثبات رسیده است .

دکتر فاضل افزود : بعد از شروع سال پیک بیماری را نداشتیم جز یک پیک خفیف در روز 15 فروردین که آن هم به دلیل ازدحام مردم در روزهای 28 و 29 اسفندماه در شلوغی بازار آخر سال بود .

وی تصریح کرد : خوشبختانه بار بیمارانی که به بیمارستان مراجعه می کنند تقریبا به یک چهارم رسیده و در حال حاضر کمتر از 300 بیمار بستری در بیمارستان های استان وجود دارد و عملا افرادی که الان به بیمارستان ها مراجعه می کنند بدحالی زمان پیک بیماری را ندارند ، در حال حاضر در حوزه درمان و هم بهداشت ثبات لازم را داریم .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد : کار بزرگی در کشور انجام شد و آن هم طرح غربالگری بود که با کمک داوطلبان ، نیروهای مردمی ، بسیج و سپاه پاسداران انجام شد.

فاضل اضافه کرد : در حال حاضر بجز یکی دو درصد مردم گرگان بقیه شهرستانها 100 درصد غربالگری شدند ، این طرح در بازه زمانی 5 فروردین الی 15 فروردین طی مدت 10 روز انجام شد و مردم عزیز استان که علائم مشکوکی همچون تنگی نفس ، سرفه ، گلودرد ، تب و لرز داشتند مورد سوال قرار گرفتند .

وی ادامه داد : در طرح غربالگری مردم استان گلستان مشخص شد از هر 1000 گلستانی یک نفر علائم مشکوکی چون سرفه ، تنگی نفس ، تب و لرز و گلودرد را دارد یعنی از از جمعیت 1 میلیون و 900 هزار نفری استان گلستان 1900 نفر دارای علائم این بیماری هستند .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان داشت : این میزان غربالگری جدا از بیماران و افرادی بودند که به بیمارستان مراجعه کردند و ما  در این مدت 5700 نفر را در بیمارستانها بستری کردیم که بعد از بهبودی به منازل خود بازگشتند اما متاسفانه 270 نفر هم که تست کرونا آنها مثبت بود فوت کردند .

دکتر فاضل تاکید کرد : در جمعیت سالم استان گلستان یک در هزار موارد مشکوک بیماری حاد تنفسی شامل سرفه ، تنگی نفس ، گلودرد و تب و لرز داشتیم .

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.