1398-10-30 14:33
6592
0
67213
در بازدید سرزده رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به گرگان رخ داد؛

"زیارت" اولین قربانی را گرفت / مدیر کل ثبت اسناد و املاک گلستان عزل شد

در جریان بازدید اخیر رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و معاونین وی از واحدهای ثبتی استان گلستان ،عملکرد مدیر کل ثبت این استان که 13 ماه سکاندار این سمت بوده زیر ذره بین رفته و مدیر کل عزل شد.

به گزارش گلستان ما ؛ در بازدید های سرزده دکتر خداییان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از ادارات کل ثبت استان های مختلف که معاونان سازمان و مسئولان دستگاه های نظارتی و حفاظتی وی را همراهی می کنند، بصورت محسوس و نامحسوس از کلیه واحدهای ثبتی استان ها بازدید به عمل می آید و ضمن بررسی عملکرد واحدهای ثبتی، از مردم و مراجعان نظر خواهی می شود.

همچنین با توجه به نتیجه بازرسی ها، نسبت به تشویق مدیران و کارکنان پر تلاش و زحمتکش اقدام و با مدیران و کارکنانی که از عملکرد مناسب برخوردار نبوده و یا تخلفاتی را داشته باشند، برخورد می شود.

از آثار این بازرسی ها ارزیابی همه جانبه عملکرد مدیریت استان ها و اتخاذ تصمیم مقتضی در فاصله زمانی کوتاه نسبت به بازرسی است.

در جریان بازدید اخیر رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و معاونین وی از واحدهای ثبتی استان گلستان نیز، عملکرد مدیر کل ثبت این استان که 13 ماه سکاندار این سمت بوده است، طی چندین جلسه در سازمان مورد بررسی قرار گرفت و با دستور دکتر خداییان مدیر کل جدید استان گلستان منصوب و معارفه گردید.

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گلستان با حضور جناب آقای سعادتیان معاون املاک سازمان برگزار گردید.

در آئین تودیع و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گلستان که با حضور جمعی از مسئولین قضایی و روسای دستگاههای اداری استان در گرگان برگزار شد، سیدصادق سعادتیان معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت با اشاره به تعدیات صورت گرفته به اراضی ملی و منابع طبیعی در روستای زیارت گرگان گفت: علت مهم ساخت و سازهای فراوان در این روستا، اجرا نشدن کاداستر است و متاسفانه در استان گلستان فقط 202 هزار هکتار از اراضی ملی در سامانه کاداستر تثبیت شده که باید این روند هرچه زودتر تسریع شود.

وی افزود: باید در جهت حفظ حقوق بیت المال و مردم و جلوگیری از تعدی به اراضی ملی و املاک دولتی، از ظرفیت سازمان بازرسی، شورای حفظ حقوق بیت المال و شورای پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری های استانها استفاده کرد.

معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت با بیان اینکه این سازمان نیازمند همکاری و عمل تمامی دستگاههای اجرایی به تعهد خود در پیشبرد طرح کاداستر می باشد و متاسفانه کم کاری برخی دستگاهها باعث شده حدود 35درصد از پرونده های ورودی به دستگاه قضایی را اختلافات ملکی تشکیل دهد، اظهار داشت: قانون حدنگار که در سال 1393 به تصویب رسید، کلیه دستگاههای اجرایی را مکلف کرده که در طی 5 سال اجرای این قانون ، نقشه های استاندارد املاک خود را جهت جانمایی و تثبیت در بانک جامع املاک و کاداستر و صدور سند مالکیت کاداستری در اختیار سازمان ثبت قرار دهند و برای این کار نیز برای دستگاههای متولی، منابع لازم در بودجه پیش بینی شده است ولی متاسفانه الان که به پایان این دوره 5 ساله رسیده ایم از حدود 130 میلیون هکتار اراضی ملی کشور، فقط 28 میلیون هکتار آن در بانک جامع املاک و کاداستر تثبیت شده که این قابل قبول نیست.

گفتنی است: در این مراسم حمید کشاورز رئیس اداره ثبت اسناد و املاک منطقه یک شیراز به عنوان مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک این استان منصوب شد.

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.