1398-07-07 05:24
2683
0
65689
کنعانی : در محیط زیست داریم شق القمر می کنیم

30 هزار اسلحه مجاز بزرگترین تهدید محیط زیست استان / 73 درصد پست های محیط بانی استان بلاتصدی است / سرانه نقدی هر محیط بان شبانه روز فقط 7100 تومان است

مدیر کل محیط زیست استان گلستان گفت :429 پست سازمانی محیط بانی در اداره کل استان داریم که ۷۳ درصد آن بلاتصدی و خالی است و ما تقریبا با یک‌چهارم نیروها داریم از حجم زیاد محیط زیست استان حفاظت می کنیم .

به گزارش گلستان ما ؛ محمدرضا کنعانی مدیر کل محیط زیست استان گلستان شامگاه گذشته ۶ مهرماه در جمع خبرنگاران در چادر گاوبانگی چه‌جا علی آباد کتول اظهار کرد : مرال ها هر ساله پانزدهم شهریور الی پانزده مهرماه با اجرای گاو بانگی جفتگیری می کنند ، در این کار ابتدا مرال نر با ایجاد صدایی خاص مرال ماده را متوجه خود  کرده و ‌او‌ را به سوی خود می کشد و جفتگیری می کند.

کنعانی افزود : 429 پست سازمانی محیط بانی در اداره کل استان داریم که ۷۳ درصد آن بلاتصدی و خالی است و ما تقریبا با یک‌چهارم نیروها داریم از حجم زیاد محیط زیست استان حفاظت می کنیم .

وی تصریح کرد : 30 هزار اسلحه مجاز در استان وجود دارد و حدود ۲۰ هزار نیز به صورت غیر مجاز تخمین زده می شود ، این‌حجم از سلاح در دست مردم غیر قابل باور است و‌تهدیدی برای محیط زیست ، به ازای هر ۵۰ تا ۶۰ هکتار یک اسلحه داریم ولی در ازای هر ۱۸ هزار هکتار یک محیط بان داریم .

مدیر کل محیط زیست استان گلستان خاطرنشان کرد : در همان مکان که شهید باشقره پارسال در آنجا به شهادت رسیده بود ، همین یک ماه گذشته دو بار درگیری مستقیم رخ داد و شکارچیان غیر مجاز از اسلحه ‌گرم استفاده کردند.

کنعانی با اشاره به کمبود اعتبارات این حوزه اعلام کرد : محیط بانان در شبانه روز ۷۱۰۰ تومان سرانه نقدی دارند که واقعا با این‌وضعیت اقتصادی تعجب آور است ، آنها در ماه ۲۵۶ ساعت مازاد بر سایر کارمندان کار می کنند بدون اینکه اضافه‌کاری یا حق ماموریت داشته باشند .

وی اضافه کرد : عرصه های تحت حفاظت استان گلستان حدود ۶ درصد است در حالیکه میانگین کشوری ۱۴ درصد است و این خوب نیست که بخشی از مدیریت پارک ملی گلستان در اختیار خراسان شمالی و ‌بخشی در اختیار سمنان باشد .

کنعانی همچنین یادآور شد : بدنه کارشناسی اداره ، رسانه ها ، سمن ها و سازمانهای مردم نهاد و‌جوامع محلی چهار رکن اصلی حفظ محیط زیست هستند و اگر هر یک از ارکان کار نکنند با مشکل مواجه خواهیم شد.

این مقام مسئول بیان کرد : در همین علی آباد توله خرس هشت ماهه را با گلوله زدند بدون اینکه پوستش را بگیرند یا روغنش را و همین جور نیمه جان رها کردند تا اینکه بدنش کرم افتاد .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.