1398-06-23 02:39
1726
0
65425
بخشی از #رمان_قفس_خرس_ها؛

با کدخدا بستن راحت‎ تر است یا با خدا !!؟ / پیش ‎بینی ‎ام از سرنوشت دولت اعتدال در مسکو (۱۳۹۲) !

دو سال از عمر دولت اعتدال باقی مانده است و این زمان حقیقتا فرصت مناسبی برای توبه آن و بازگشت به سوی خدا و بستن تمام کارها با اوست .اکنون همگان آثار ویرانگر ابتدایی این امید بستن به کدخدا را دیده و با تمام وجود آنرا لمس کرده اند و قطعا برای در امان ماندن از آثار ثانوی پیش روی آنان براساس حدیث قدسی ،جز کلید توبه و بازگشت بسوی خدا هیچ راه دیگری نیست.

به گزارش گلستان ما، حسن روحانی نامزد انتخابات یازدهم و رئیس مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام بعد از ظهر دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ با حضوردر جمع دانشجویان دانشگاه شریف و در برنامه ای که از سوی بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار شده بود، اعلام نموده بود که : " مذاکره با آمریکا امکان پذیر و شدنی است اما سخت است هرچند بنده معتقدم مذاکره با آمریکا راحت تر از مذاکره با اروپاست چرا که اروپایی ها به دنبال آقا اجازه از آمریکا هستند. از این رو دولت آینده باید بتواند رابطه ایران و آمریکا را از حالت تخاصم به مرحله تنش که یک مرحله پایین تر است برساند."

وی در انتهای سخنانش نیز پرحاشیه ترین کلام که با همین عنوان در تمام این سالها شهرت یافت و با همین شهرت از او و تیمش یاد شد و می شود را به زبان آورد که :" آمریکایی ها کدخدای ده هستند، با کدخدا بستن راحت تر است"!

بیش از ۶سال از این اظهارات گذشت و کاملا بر همگان آشکار شد که با خدا بستن راحت تر است و تمام تحولات منطقه ای و پیروزی جبهه مقاومت و همچنین بعض عرصه های داخلی بوضوح این موضوع را اثبات می کند.

البته در ارتباط با علل و عوامل شکست راهبرد با کدخدا بستن راحت تر است ،تحلیل ها و نظرات بسیاری داده شده و همگی در جای خود ارزشمند و قابل توجه است اما هیچ کدام از این تحلیل ها نتوانسته اند به ریشه های این شکست و آثار مفرط آن یعنی ناامیدی و بی اعتباری در بین مردم پاسخ بدهند؟ چرا این راهبرد اصلی و تعیین کننده این جریان در حوزه سیاست خارجی و تاثیرگذار در حوزه داخلی به این نتیجه کنونی ختم شد و در دو سال آینده چه سرنوشتی در انتظار این جریان خواهد بود؟

باور داشته باشیم که تجربه ، علم و دانش بشری بعض جاها اصلا جواب نمی دهد و برای داشتن تحلیل ریشه ای و دقیق می بایست همه آنها را کنار گذاشت و اینکه مثلا من فارغ التحصیل دانشگاه وزارت خارجه روسیه ام و روابط بین الملل و دیپلماسی را خوب می شناسم و...جواب نمی دهد!چون پاسخ جایی دیگر است و اگر به آن باور نداشته باشی ، همین تو را زمین گیر خواهد کرد.

سال ۹۲ و ایام انتخابات ریاست جمهوری در مسکو بودم ؛ در یک نشست تحلیلی رسانه ای جمعی خصوصی از ایرانیان از من راجع به آینده دولت جدید نظر خواستند !؟اینکه بنظرت این آغاز به کجا ختم می شود؟

 در مقدمه سخنانم گفتم با این تحلیل ها و نظراتی که مطرح می شود کاری ندارم و همه را می گذارم کنار ! ضمن اشاره به سخنان صدرالاشاره دکتر روحانی در ۲۴اردیبهشت ،این روایت و حدیث قدسی را برای آن جمع خواندم و گفتم نظر من این است،همین و بس!

آیت الله میرزا جواد آقا ملکی تبریزی عارف بالله در کتاب سراسر نور المراقبات حدیث قابل تأملی آورده است که : " حسن بن علوان از امام صادق علیه السلام روایت کرده است در مجلس مذاکره علمی بودیم و من خرجی خود را در سفر گم کرده بودم. یکی از دوستان گفت چه کسی می تواند مشکل تو را حل کند؟ گفتم فلانی. گفت او مشکل تو را حل نکرده. امیدت را ناامید و به مقصود نمی رسی.

گفتم خدا تو را رحمت کند. تو از کجا فهمیدی؟ گفت امام صادق علیه السلام به من فرمودند که خداوند متعال می فرماید قسم به عزت و جلال و مجد و ارتفاع من بر عرشم بلاشک امید هر کسی را که به غیر من امیدوار شود حتما امیدش را قطع می کنم و بدون تردید و حتما لباس خواری نزد مردم به او می پوشانم و یقینا و به طور قطع او را از قرب خود کنار می زنم و بی تردید و بلاشک او را از پیوستن به خود دور می کنم. در حالی که سختی ها در دست من است، او در سختی ها به دیگران و به دیگران امیدوار است . در دیگران را می کوبد، در حالی که کلید درها در دست من بوده و درها هم بسته است و درِ من برای کسی که ما را بخواند باز است. کیست که در حوادث ناگوار به من امید بسته و من امید او را برای برطرف شدن ناگواری هایش قطع کرده باشم. کیست که برای کار مورد علاقه اش به من امیدوار شده و من امید او را از خود قطع نموده باشم.

آیا نمی دانید اگر حادثه ای از حوادث ناگوار من به او برسد کسی جز من نمی تواند آن را بر طرف کند؟ آیا امیدواران نمی ترسند که به غیر من امیدوار می شوند؟ و... "

دو سال از عمر دولت اعتدال باقی مانده است و این زمان حقیقتا فرصت مناسبی برای توبه آن و بازگشت به سوی خدا و بستن تمام کارها با اوست .اکنون همگان آثار ویرانگر ابتدایی این امید بستن به کدخدا را دیده و با تمام وجود آنرا لمس کرده اند و قطعا برای در امان ماندن از آثار ثانوی پیش روی آنان براساس حدیث قدسی ،جز کلید توبه و بازگشت بسوی خدا هیچ راه دیگری نیست.

به قلم حسن بایرجمندی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.