1398-05-17 11:47
3127
0
64869
در مراسم روز خبرنگار گلستان صورت گرفت :

قرائت بیانیه سیاسی در مراسم روز خبرنگار گلستان / از بی توجهی به نماز تا فراموشی زودهنگام خبرنگار فقید گلستانی !

مراسم روز خبرنگار امسال استان گلستان رنگ و بوی سیاسی گرفت و جالبتر اینکه امسال میزبان اجلاس سراسری نماز هستیم اما در این مراسم به مقوله نماز بی توجهی شد .

به گزارش گلستان ما ؛ مراسم روز خبرنگار استان گلستان ظهر امروز پنجشنبه 17 مرداد در هتل آذین گرگان برگزار شد .

**مهمان ویژه این مراسم دکتر سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود .

0004

** این مراسم با یک ساعت تاخیر ساعت 11 شروع شد در حالیکه تعداد مدیران کل ، همراهان آنها ، مسئولین دفتر و راننده آنها به همراه تعداد زیادی از اقوام و نزدیکان برخی خبرنگاران از تعداد خبرنگاران بیشتر بود .

** همچنین این مراسم تبدیل یک مهد کودک شده بود و تعدادی از کودکان و نوزادان به همراه مادران و والدین خود در این مراسم شرف حضور داشتند !

** امروز توگویی که روز کارکنان ارشاد گلستان بود نه روز خبرنگار چرا که همه آنها به همراه خانواده ها و فرزندان و اقوام خود حضور داشتند .

0003

** گویا اعلام اینکه این مراسم در هتل آذین که یک هتل 4 ستاره است برگزار می شود خیلی ها را ترغیب کرد به این مراسم بیایند ، حتی می گفتند این خربزه و هندوانه فروشان لب خیابان هم به داخل سالن امده بودند ، اما تنها قشری که امروز دیده نشد همین "خبرنگاران" بودند .

** بی برنامگی در اجرای این برنامه باعث شد تا سرپرست جنجالی روزنامه همشهری بدون اینکه نامش در بین صحبت کنندگان باشد با رانت رفاقت با خانم مدیر کل !! بتواند پشت تریبون قرار بگیرد و از تیم دولت ، معاون سیاسی امنیتی که اخیرا برای رهایی همشهری از مشکلات مالی تشکیل جلسه داده بود و هم جناحی های خود تشکر کند .

** عدم پذیرایی(صبحانه) از خبرنگاران هم باعث شد تا خیلی از آنها به دلیل طولانی شدن مراسم احساس ضعف و گرسنگی کنند یا شاید هم پذیرایی بود ولی شرایط آن جوری بود که هر کسی وارد سالن شد ترجیح داد بنشیند.

** استفاده از مجری "مشهدی" در حالیکه استان گلستان این همه مجری خوش ذوق و خوش صحبت دارد هم مورد انتقاد برخی از کارشناسان و خبرنگاران حاضر در جلسه قرار گرفته بود .

** اهدا جوایز هم بخش پرانتقاد این برنامه بود که متاسفانه بجز چند نفر ، افرادی به خاطر حضور در سیل تقدیر شدند که اصلا یک روز هم در سیل نبودند مثل ... و چند نفر دیگر .

0002

** متاسفانه این مراسم بهانه ای بود تا مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از برخی فعالان رسانه ای هم طیف سیاسی با خود مانند روح الله کلانتری(آفتاب گلستان) و مریم قرانی(گلشن مهر نشریه سوگلی مدیر کل)  و .. تشکر نماید .

** اما جنجالی ترین قسمت این برنامه بیانیه سیاسی بود که رضا بارچیان فعال سیاسی چپ پشت جایگاه قرار گرفت و خواند که البته با واکنش نه چندان مثبت استاندار مواجه شد چرا که هنگام گفتن این صحبتها استاندار چهره ای ناراحت بخود گرفت .

754

** بارچیان گفت که به نیابت از فرزند خود حامد بارچیان عکاس ایسنا که در تهران هست به اینجا آمده و پسرم یک متنی نوشته که من قسمت آخر آن را می خوانم که نوشته بود من هدیه شما را به نشانه اعتراض نمی گیرم ، هدیه من آزادی زندانیان سیاسی است که در زندان هستند .

** این حرفها واکنش های زیادی بین خبرنگاران حاضر در سالن ایجاد کرد و باعث شد تا آنها به کشمیری به خاطر این سیاسی کاری بتازند و اعلام کنند که این قضیه هماهنگ شده بود . یکی از خبرنگاران شرق گلستانی می گفتند خبرنگار هیچ وقت زندانی نمی شود آنها جاسوس بودند که زندانی شدند !

0001

** متاسفانه علیرغم تاکیدات مکرر فعالین رسانه ای و خبرنگاران به مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در خصوص تجلیل از خانواده سمیه عرب خبرنگار فقید گلستانی که ماه گذشته به دلیل تصادف به رحمت خدا پیوست ، اما این کار امروز انجام نشد .

** متاسفانه در این مراسم به مقوله نماز بی توجهی شد و در حالیکه صدای اذان امد اما مراسم تا نیم ساعت بعد از نماز ادامه یافت و بعد از اتمام مراسم همه به اتاق پذیرایی ناهار رفتند ، جالب اینکه با این بی توجهی که فرهنگ و ارشاد استان نسبت به نماز داشته،  میزبان اجلاس سراسری نماز در آبان ماه هم هستیم !!

** نکته آخر اینکه یک سفره ای به بهانه روز خبرنگار در گلستان برپا شد  ؛ در حالیکه ما بیش از 150 خبرنگار نداریم نزدیک به 400 نفر امروز به هتل آذین رفتند و ناهار خوردند و خوش بودند در حالیکه این مراسم برای خبرنگاران گلستانی هیچ دستاوردی نداشت .

0005

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.