1394-12-09 07:54
8061
57
28245
لکه های سیاه و وصله های ناجور در انتخابات؛

بروز تخلفات قانونی و اخلاقی در انتخابات علی آباد کتول !

 خریداری رای در محل شعب ، توهین به یک قومیت که رای شما با یک ساندویچ قابل خردیداری است و جابجایی رای دهندگان در سطح حوزه انتخابیه با وسایل نقلیه و ... ؛ حاشیه هایی است که بر انتخابات علی آباد کتول سایه انداخته است .

به گزارش گلستان ما، هفتم اسفند تمام شد، کام ملت ایران از این حماسه شیرین باد.

290 نماینده برای تعیین سرنوشت کشور روی کرسی ها خواهند نشست. در این میانه هستند اندک نفراتی که با تخلف های گسترده انتخاباتی آهنگ ورود به مجلس کرده اند. نقاط تاریکی که برقبای سفید انتخابات کشور نشست.

برخی از این بی اخلاقی هادر حوزه انتخابیه شهرستان علی آباد کتول شکل گرفت و باعث شد کام همه مزه شیرین حضور حداکثری مردم شهرستان را حس نکند و نگاه ها نگران آینده شود. روندی که اگر ادامه داشته باشد چیزی جز دلسردی و ناامیدی مردم از تعیین سرنوشتشان را نخواهد داشت. 

دیده ها و شنیده ها جو مسموم انتخاباتی را روایت می کند 

تعرفه های به کار رفته در بعضی شعب آنقدر زیاد است که خیلی ها انگشت به دهان مانده اند، یکی از شاهدان عینی می گوید: روستایی که حدود 700 واجد شرایط رای داشته، نزدیک به 1400 تعرفه پر شده که اگر تعداد مهمان های روستا را هم در نظر بگیریم، باز این رقم غیر طبیعی است که البته این مساله در بسیاری از شعب دیگر هم صدق می کند.

خیلی ها می گویند اکثر رای دهندگان نا آشنا بودند و معلوم است که اصلاً گذرشان سالی یکبار هم به علی آباد نمی افتد اما در روز انتخابات احساس دینشان به این شهرستان گل کرده و سر و کله شان پیدا شده بود.

بر اساس آمار استانداری گلستان، تعداد آمار واجدین شرایط رای در علی آباد کتول 97 هزار نفر است اما تا ساعت 21 شب یعنی 2 ساعت قبل از پایان رای گیری، 123 هزار تعرفه توزیع شد.

از نقاط تاریک این رقابت بزرگ سیاسی فعالیت گسترده طرفداران برخی کاندیداها در حاشیه شعب اخذ رای بود که انصافاً هم روز پرکاری را برای خرید آرا مردم داشتند.

کسانی سرنوشت مردم را از 30 هزار تا 100 هزار تومان ارزش گذاری کردند.

بسیاری از شاهدان عینی بعضی از شعب اخذ رای می گویند، دست اندرکاران شعب فقط نظاره گر بوند و هیچ مداخله ای برای ممانعت از این اقدام نادرست نمی کردند. نزدیک هر شعبه رای بیشتر از 50 خودرو و بیش از 100 نفر از صبح زود جهت ایجاد فضای امن برای خریداران رای مستقر شده بودند. 

گفتنی است؛ حدود 24 نفر نیز در جریان انتخابات در شهرستان علی آباد کتول دستگیر شدند. 

بر اساس نظر افراد مطلع و برخی کارشناسان سیاسی، این خبرها نشان از آن دارد که کاندیدا یا کاندیداهایی با وعده های نسیه و پرداخت های نقدی و سواستفاده از ضعف بنیه اقتصادی خانواده ها و دست و پبنجه نرم کردن آن ها با مشکلات مالی برای امرار معاش، اقدام به استفاده از مردم حاشیه شهرستان برای اخذ رای در شعب این حوزه انتخابیه کردند.

علی آباد کتول از سمت ترکمن صحرا با ناحیه آق قلا همجوار بوده، از غرب به قرق و از شرق به حوزه انتخابیه آزادشهر متصل است که به گفته ساکنان روستاها، شهروندان و بعضی از اعضای شعب اخذ رای، در بیشتر شعب وانت بارها و مینی بوس هایی حامل افراد ناشناس وارد شده و اقدام به رای ریزی کرده بودند. 

از نکات قابل تامل استقرار شعب اخذ رای در مناطق حاشیه ای بود که به دلیل تراکم کم، گاهاً عدم تراکم جمعیتی و بعضاً منتهی به مسیر های بدون تردد، هیچ گاه سابقه برگزاری انتخابات نداشتند.

از لکه های ننگی که در این حوزه انتخابیه رخ داد، توهین بزرگ از سوی یک کاندیدا با عنوان « قوم ..... رای خود را به یک ساندویچ هم می فروشند» بود که به یک قوم منتصب شد و زمینه نارضایتی بیشتر مردم را پدید آورد.

خاطر نشان می شود با توجه به وضعیت قرمز انتخابات در علی آباد کتول و جو حساس آن که نشات گرفته از عدم رعایت قانون و بد اخلاقی انتخاباتی از سوی برخی کاندیدا و طرفداران آن ها بود، در همان شب انتخابات جلسات شورای تامین برگزار شد و 2 نفر از کاندیدهایی که احتمال بروز اختلال از سوی طرفدارانشان می رفت، به فرمانداری شهرستان فراخوان و توجیه شدند.

با این حال هواداران یکی از کاندیدا پیش از موعد اعلام آراء آماده برگزاری جشن پیروزی در یکی از مکان های ورزشی شهر شدند و دعوتنامه فراگیر برای حضور در این مراسم را میان شبکه های اجتماعی توزیع کردند که با دعوت آن کاندید به فرمانداری و توضیح اینکه تا قبل از تایید شورای نگهبان نباید جشن برگزار شود، تدارکات مراسم متوقف شد.

اما از همان ساعات پایانی اخذ رای پایکوبی و مانور پیروزی در سطح شهرها و روستاهای شهرستان علی آباد کتول آغاز شد. جشن زود هنگامی تا دمدمه های صبح ادامه داشت و همه را در بهت و حیرت فرو برد.

آنچه سبب ابهام در اذهان می شود؛ این است که همه ی دست اندارکاران انتخابات اعم از ستاد اجرایی و هیئت نظارت علی آباد کتول، از ماه ها قبل فعالیت خود را با شعار حرکت بر مدار قانون برای برگزاری انتخاباتی سالم و حضور گسترده مردم آغاز کردند و همواره در جلسات و برنامه های مختلف به این نکته اذعان داشتند، به نظر می آید تدابیر لازم و کافی را برای پیشگیری از زیر پا گذاشتن قانون و بی اخلاقی ها در انتخابات در نظر نداشتند که تخلفاتی به این گستردگی در شهرستان علی آباد کتول انجام شد.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

سید

این اتفاق که یک اتفاق جدیدی نیست در تمامی دوره ها مبلغ پول و نهار رای دهنده ها از سوی دو کاندیدای مدنظر تهیه میگردد و حتی از شهرهای مازندران هم برای اخذ رای به علی آباد کتول میروند و متاسفانه این شهرستان در شمال کشور به این قضیه معروف است و مسئولین هم تاکنون نتوانستند این معضل را حل کنند و جمعه از 60 هزار تا 150 هزار تومان تبرک به رای دهندگان خاص داده اند !

0
0
پاسخ
1394-12-09 08:37
علی ابادی

ممنونم از اینکه حواستون به حق مردم هست

0
0
پاسخ
1394-12-09 09:01
ناشناس

حوزه انتخابیه رامیان و آزادشهر صحیح است. لطفا در متن اصلاح فرمایید. ممنون.

0
0
پاسخ
1394-12-09 09:54
جمعه باشقره

سلام و احترام ساعت چهار عصر شد یکباره ماشین هایی آمدند در روستای بدراق نوری عرفان اباد کوچک استاجیق و نظرخانی و علنا اعلام کردند سی هزار تومان ، و رای و بردند به صندوق سنگدوین و اخراش رفتند مزرعه کتول .هفت شب شد حالا دیدیم افراد ناشناسی که تعداد شان هم زیاد بود آمدن روستای باغه شورتپه بدراق نپری و عرفان اباد که جا نبود هر چی اعتراض کردیم توجهی نشد .دلسردی به آخرین حد رسید در ضمن در هرگروه تعدادی هم بودند مه نقش بادیگارد را داشتن .ما که شهر را ترک کردیم آمدیم پیش امام رضا شکایت کنیم

0
0
پاسخ
1394-12-09 10:27
محمد

با عرض سلام و خسته نباشید؛حالا که این اتفاق افتاده است آیا استانداری و فرمانداری در خصوص بررسی انتخابات در این شهرستان جلسه ای برگزار نکرده است؟

0
0
پاسخ
1394-12-09 10:48
شهروند کتول

باید تاسف خورد رفتن به مجلس به چه قیمتی !!! بعنوان یک کتولی از مقامات خواستار بررسی چنین حرکت زشت هستیم .متزل ما نزدیک یه شعبه رای بود گاهی اوقات بیرون رو نگاه می کردم ماشین هایی با عکس یک کاندیدا با افراد ناشناس وارد کوچه می شد و در نزدیکی پیاده میشدند مجددا میرفت با یک گروه دیگر میامد جلو درب مدرسه شاهد افراد بودیم بعضی ها آشنا و بعضی دیگر آرام آرام تبلیغ کاندیدا می کردند انگار نگار تبلیغ ممنوع بود از مسولین می خواهیم بر اساس آمار واقعی شهر تصمیم بگیرند این همه جمعیت از کجا آمدند؟

0
0
پاسخ
1394-12-09 11:40
1539

متاسفم از عوامل اجرایی انتخابات . واقعا تا این حد من ندیده بودم بخدا قسم اگر این مسئله از طرف مقامات بالا علی اباد و استان که هیچی پیگیری نشه دیگه تو هیچ انتخاباتی راهپیمائی وحتی نمازجمعه ای شرکت نخواهم کرد . روز روشن اطراف صندوق ها داد میزدند رای 40 هزار. اینگار دارن گوجه خیار میفروشند این همه تلفن زدیم به مسئولین مختلف ، معلوم نبود پشت پرده چه خبراست

0
0
پاسخ
1394-12-09 21:55
احمد

اگه راست میگی فیلم ازش میگرفتی ! تو که فرصت داشتی.

0
0
پاسخ
1394-12-10 03:57
حافظ

با سلام با بسیاری از دوستان و آشنایان که صحبت میکنیم اکثرا اتفاق نظر دارند که اگر به همین منوال باشد دوره های بعد رای نخواهند داد و یکنوع دلسردی با این حرکات در بین مردم موج میزند .امیدوارم قاطع رسیدگی شود که باعث دلگرمی مردم بشود.

0
0
پاسخ
1394-12-10 05:01
علی ابادی

ابروی علی ابادی ها رو بردنددر حق اقای . ظلم شد.

0
0
پاسخ
1394-12-10 06:15
شهروند علی آبادی - ز

" مکرو مکرالله والله خیرالماکرین" بنده به نمایندگی از جمعی از دلسوزان شهر شهید پرور علی آباد( معروف به قم کوچک ) به مسئولین برگزار کننده استانی و شهرستانی خطاب می کنم : بدانید همه شما در برابر صیانت از تک تک این آرا مسئولید. نه تنها آرا بلکه این بدعت زشت و تهوع آور. اگر کسی از این درد بمیرد اجر زیادی دارد. ملت اصیل و حق طلب علی آبادکتول آمادگی کامل دارد همچون گذشته از اقدامات انقلابی و اسلامی مسئولین نظام حمایت علنی نماید. مسئولین شهرستان و استان من نترسید. خدا با شماست. ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم. ما ملت حق جوی علی آبادکتول اعلام می کنیم چه کشته شویم و چه بکشیم پیروزیم و معتقدیم برکت امورات از خداوند است نه بنده خدا. از مسئولین اجرایی و نظارتی شهرستان و بالاتر تقاضا داریم ضمن برگزاری مجدد انتخابات ٰخاطیان را طبق قانون برخورد کنند چرا که اینان هنوز به مجلس نرفته اند صلاحیت ناپاک خود را اینگونه به نمایش گذاشته اند. ننگ بر کوفیان زمان . ننگ بر جمل سواران زمان . ...چگونه انتظار دارید مدافعان حرم دختر فاطمه الزهراء به عقبه خود دلگرم باشند؟؟ اف!

0
0
پاسخ
1394-12-10 08:34
تیر غیب

لازم است یاداور شویم که شما بی طرف نیستید چون کاندیدایتان درعلی آباد رای نیاوردلازم است بدانید رای دادن هر فردی طبق قانون در هر جای ایران ازاد است .لازم است بدانید که در گفتارتان تناقض است مجریان برگزار انتخابات برخورد با تخلفات نکردند ولی 24 نفر دستگیر شدن ؟توضیح دادید که 123 هزار تعرفه صادر شد درحالی که این نیست ودر ضمن وقتی به شعبه ای تعرفه تحویل میدهند با هر مقداری با نظارت هیات نظارت و هیاتهای اجرائی است اسکناس هم نمیشمرند داری سریال است و معمولا با درصد بالاتری این تعرفه تحویل می شود مثلا 20 درصد تا برای مردم رای دهنده مکلی پیش نیاید .و باقی طبق رسید عودت می شود .رای خرها از .... بوده ان که در بازداشت بودند و شامل رافت اسلامی شدند. اختلاف آرائ بیش از 10هزار تاست اگر 10هزار تا خریدند حرف شما ... است و اگر هم هزار تا خریده باشند تاثیری در انتخاب ملت ندارد و.....

0
0
پاسخ
1394-12-10 10:15
R.m.star92@gmail.com

اینا ک چیز جدیدی نیس.....سالای پیشم این اتفاق میوفتاد.....امسال سر صداش دراومده بخاطر اینکه نماینده مورد علاقه بومی های علی آباد رای آورده ..و پذیرشش برای طرفدارای نماینده مقابل سخته.

0
0
پاسخ
1394-12-10 10:36
nazak

دفعه های قبلم اینطور بود ...ولی ایندفعه سرصدا کرد...چون نماینده ی قشر خاص رای نیاوورد... اگ رای میاوورد بازم این حرفارو میزدن؟

0
0
پاسخ
1394-12-10 10:38
حسن

حالا چرا به شما برخورد فرد قبلی شما که نه اسم برد نه اشاره ای به فرد خاصی کرد.......

0
0
پاسخ
1394-12-11 12:56
شغال تپه

سلام خواهشا اینطوری نکنید توی مراحل دیگه هم باعث میشه که هر مرحله رو با پول بخرن خواهشا رسیدگی کنید التماس دعا

0
0
پاسخ
1394-12-12 10:58
سعید اشرفی

اولا اگه رای خریدن بود 24 نفر و دستگیر کردن که مشخص از طرف کدام کاندیدا هستند دوما اونایی که دم از خدا و پیغمبر میزنن و رفتن حرم امام رضا مگه یادشان رفته از دوره قبلی ایا اون دوره‌ای قبلی یادشان به خدا و ائمه بود . انسان خوب که همش به یاد خدا باشه ثالثا این ...

0
0
پاسخ
1394-12-12 20:30
نگاهی نو

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت همه شما بزرگوارانی که همیشه در صحنه حاضرید.اما....اما واقعا به چه قیمتی بایدسرنوشت شهرستان،شهر،روستا یا حتی دهکده ی خودمون رو نادیده فرض کنیم و به بها و بهانه ای رفتارهای ناشایستی را شاهد باشیم که گفتار آن هم بسی جای لبخندی ملیح را در گوشه لبان ما آشکار می سازد؟تا زمانی که ما قومیتی فکر کنیم پیشرفتی نخواهیم داشت....دیگر زمان قوم و قبیله وبرتری نژادی به پایان رسیده است.این افکار فقط ما را از اهداف اصلی دور میکند.چرا با این همه منابع باید جز آخرین شهرهای اقتصادی ایران باشیم؟؟؟اگر فقط به همین سوال حتی در نزد خود پاسخ دادید،ما مشکل دیگری نخواهیم داشت.موفق باشید.

0
0
پاسخ
1395-01-12 12:07
حقگو

عزیزم دلت خوشه؟؟؟؟ابر و باد و مه و خورشید............

0
0
پاسخ
1395-01-13 14:56

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.