1394-06-19 03:46
4230
6
20273
در دارالمومنین گرگان چه می گذرد ؟

نفوذ فرهنگ آمریکایی در گرگان / از نمایشگاه حیوانات خانگی و پهن کردن فرش قرمز زیر پای دختر یانکی تا اجرای دیجی و hip-hop dance برای بانوان

هنوز چند روزی از سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر جلوگیری از راه های نفوذ فرهنگی آمریکا به داخل کشور نگذشته است که شاهدیم در شهر دارالمومنین گرگان رقص دیجی بانوان اجرا خواهد شد.

به گزارش گلستان ما ؛ در حالیکه رهبر معظم انقلاب بارها در دیدارهای گوناگون خود با مسئولین فرهنگی در دولتهای مختلف بر داشتن دغدغه های جدی در مقوله فرهنگی تاکیدات قاطعی داشته اند و حتی با ذکر این عبارت دغدغه های فرهنگی گاها خواب را از چشمان من می گیرد بر اهمیت فوق العاده این مسائل اشاره کرده اند اما همچنان کم توجهی و بی توجهی و گاها وادادگی مسئولین و متولیان امر در این عرصه خودنمایی می کند .

قرار است همایشی در روز پنجشنبه 19 شهریوراز ساعت 19:30 الی 22:30 در گرگان برگزار شود و طی آن زن ها خود برای رقص هیپ هوپ و بریک دنس و دیجی و ... آماده کنند و شبی شاد را بگذرانند.

از طرفی امشب یادواره شهدای غواص و یادواره سرداران و 313 شهید شهرستان کردکوی و برخی شهرها و محلات دیگر نیز برگزار می شود و همزمانی این گونه همایش های سخیف با شب های جمعه که معمولا شب دعا و نیایش می باشد بنظر می رسد ، تعمدی بوده و نوعی دهن کجی به فرهنگ اصیل مردم است .

جالبتر اینجاست که در سال منتهی به انتخابات و سوء استفاده احتمالی از ابزار زنان در این عرصه ، اما بازهم مراجع نظارتی و اماکن نیروی انتظامی به این راحتی مجوز می دهند اما برای برخی همایش های سالم که محصولات فرهنگی شهدا عرضه می شود می گویند ما باید بسته های فرهنگی را بررسی و تایید کنیم .

مشکل فرهنگی دیگری که داریم این است که نهادهای متولی فقط به آمار و ارقام می اندیشند و کاری با محتوای نمایش و برنامه های اجرا شده ندارند و هیچ نظارت محتوایی روی این برنامه ها نمی شود و چوب آن را خانواده ها و آیندگان خواهند خورد.

البته این هشدارها در سالهای گذشته داده شده بود که به بهانه مختلفی مانند روز گرگان و غفلت مسئولین فرهنگی برنامه هایی چون نمایشگاه و فروش حیوانات خانگی در پارک شهر و همایش چگونگی استفاده از لوازم آرایشی در تالار فخرالدین اسعد در گرگان برگزار می شد اما مسئولین جدی نگرفتند . در ادامه زیر پای دختر یانکی ، نمایشی که در برخی شهرها جلوی اکران آن را گرفته بودند ، در گرگان فرش قرمز پهن شد و در تالار طی چند شب برنامه اجرا کردند و تا جایی رسید که در یک ماه 4 کنسرت برگزار گردید .

حال این موج ناجوانمردانه ضد فرهنگی ، بانون و دختران را آماج حمله های خود قرار داده و بناست رقص های شکسته و تکنو و دیجی را به آنان آموزش دهد و شادشان کند .

نکته جالب توجه در برنامه های اخیر این است که هیچ فرد یا مجموعه ای حاضر نیست آشکارا مسئولیت برگزاری این برنامه ها را برعهده بگیرد و شاید برای اولین بار است که در تبلغات این برنامه ها بدون ذکر نام هیچ اداره یا مجموعه ای منتشر شده است . اما برگزاری یکی از آنها بنام "روز گرگان" تا حدود زیادی نقطه اتصال آن به یک مجموعه فرهنگی که در برخی موارد سابق الذکر هم رد پایش وجود داشت ، نشان می دهد .

خدا آخر و عاقبت ما را بخیر کند ...

رهبر معظم انقلاب در سال 1373 در دیدار با هنرمندان و مسؤولان فرهنگی کشور چنین فرموده اند :

« و اما در عرصه ی فرهنگ ، بنده به معنای واقعیِ کلمه ، احساس نگرانی می کنم و حقیقتاً دغدغه دارم .

این دغدغه از آن دغدغه هایی است که آدمی به خاطر آن ، گاهی ممکن است نصفِ شب هم از خواب بیدار شود و به درگاه پروردگار تضرّع کند . من چنین دغدغه ای دارم .

البته در سخنرانی ها، از این دغدغه با مردم نخواهم گفت؛ اما نمی شود که به شما نگویم .

شما خودتان دست اندرکاران مسائل فرهنگی هستید و باید از این دغدغه ی من خبر داشته باشید .

خودِ من هم آدمی بی اطّلاع از مسائل فرهنگی نیستم ؛ همان طور که از مسائل کشور نیز هیچگاه بی خبر نبوده ام . لذاست که حقیقتاً در باب فرهنگ ، احساس نگرانیِ عمیقی دارم . »

** تصاویری از تبلغات این برنامه ها در گرگان :

photo 2015-09-08 13-20-13

photo 2015-09-08 13-20-18

 انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

مومنین

خاک بر سر ... چشممان روشن

0
0
پاسخ
1394-06-19 03:59
رضا

وقتی برخی مسولین دل در گرو دین نداشته باشند این موارد طبیعی است.در همین همایش احتمالا چندین نفر از همسران مدیران ... حضور دارند.

0
0
پاسخ
1394-06-19 09:58
ن

چشم نور شهر گرگان روشن

0
0
پاسخ
1394-06-19 14:01
یاسین

یادمان باشد که ما خون داده ایم...یک بیابان مرد مجنون داده ایم. یادمان باشد به عهد آفتاب .... دست نااهلان نیفتد انقلاب.

0
0
پاسخ
1394-06-20 03:13
رضا

متاسفم برای نظرات ساختگی

0
0
پاسخ
1394-06-23 14:52
میلاد

بگذارید دختران ما در جمع خودشون بدون هیچ عامله خارجی خوش باشند. اینجا راه رو ببندید جای دیگه دنبال راه میگردن. یا مهدی عج

0
0
پاسخ
1394-06-24 10:38

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.