1401-08-15 07:27
1405
0
82144
یادداشت/ علی دیلم کتولی

شورای فرهنگ عمومی مجلسی فرهنگی، یا مجلسی فرمایشی و ناکارآمد؟ 

امید آنکه این یادداشت ، تحریک کننده احساسات مقدّسی باشد که قصد دارد با فتح باب «انتقاد سازنده و #جهاد_تبیین » ضمن بازسازی درونی ساختار نظام ، از تندروی های افراطی و تحرکات دشمنان در ناکارآمد نشان دادن نظام و اقدامات ضد امنیتی جلوگیری نماید.

به گزارش گلستان ما، اساس کارآیی و کارآمدی هر شورا و تشکلی درستی دریافت ها، صحیح بودن داده ها ، توانایی در حل آن مشکلات و بالطبع بدرد بخور بودن خروجی آن است. 

حجه الاسلام و المسلمین سید علی مهدی نژاد امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان علی آباد کتول در آستانه سالروز فرهنگ عمومی اظهار کرد: «شورای فرهنگ عمومی به عنوان اتاق فکری موثر و مجلسی فرهنگی می تواند تصمیم هایی را اتخاذ کند که اثرات آن را تا سال ها در بسترهای فرهنگی مشاهده کرد»

با شناختی که از امام جمعه محترم شهرستان علی‌آباد کتول دارم، در حُسن نیّت ایشان و کمال دلسوزی و صادقانه بودن بیان وی تردیدی ندارم .

امّا نکته اساسی این است که اساس کارآیی و کارآمدی هر شورا و تشکلی درستی دریافت ها، صحیح بودن داده ها ، توانایی در حل آن مشکلات و بالطبع بدرد بخور بودن خروجی آن است . 

علی الاصول هر شورا و تشکل فرهنگی و اجتماعی زمانی می تواند به نتیجه صحیح و درستی برسد که داده های دریافتی آن واقعی ، طبیعی و فارغ از پیش فرض های سیاسی و اندیشه ای باشد .

در این مجال قصد واکاوی چگونگی تشکیل شورای فرهنگ عمومی و نُرمال بودن ، جامع و فراگیر بودن و در نتیجه موثر بودن نتایج و تصمیمات آن نيست ، ولی ناگزیر هستیم به گذشته آن و همچنین بی اثر بودن تصمیمات «شورای فرهنگ عمومی» اشاره کنیم .

با نگاهی به تاریخ شکل‌گیری «شورای فرهنگ عمومی» در شهرستان علی‌آبادکتول و مصوبات آن و در عین حال استمرار مشکلات اجتماعی و فرهنگی موجود شهرستان، مؤید همین ادعای نگارنده است که ساختار ، تشکیلات ، فرآیند کسب اطلاعات و بطورکلی ورودی این مجموعه کاملا سازمانی ، دولتی ، ماورائی و در نتیجه خروجی این تشکیلات بی اثر ، دور از واقعیت و نتیجتا غیر قابل اجرا است .

مگر «شورای فرهنگ عمومی» شهرستان علی‌آبادکتول ، از داده‌ های آماری درباره مسایل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی شهرستان(طلاق ، فقر ، پایین بودن آمار ازدواج ، کمبود فضای آموزشی و تربیتی، اعتیاد ، نابسامانی اوضاع موزائیک شهری ، پولی شدن و کثیف بودن فرآیند انتخابات ، نارضایتی مردم از خدمات دستگاه های اجرایی و دولتی و... ) اطلاع ندارند ؟

آیا امام جمعه محترم و مؤمن شهرستان به این حجم از دغدغه‌ها ، آگاهی دارند و این ساختار را برای طرح این مشکلات و ارائه‌ی راهکارهای مناسب برای حل آنها کافی و موثر می دانند؟  

اگر جواب مثبت است ، پس چرا تا امروز نه تنها این مشکلات سیر نزولی نداشته ، بلکه به سرعت رو با افزایش است . پس کارکرد این شورا و نظایر آن را در کجا باید پیدا کرد؟ 

به امید آنکه این یادداشت ، تحریک کننده احساسات مقدّسی باشد که قصد دارد با فتح باب «انتقاد سازنده و #جهاد_تبیین » ضمن بازسازی درونی ساختار نظام ، از تندروی های افراطی و تحرکات دشمنان در ناکارآمد نشان دادن نظام و اقدامات ضد امنیتی جلوگیری نماید . 

ما فرزندان حضرت امام خمینی(ره)سربازان رسانه ای اسلام ، کشور و ولایت فقیه هستیم و هرچه نظام سیاسی، اجتماعی ، فرهنگی و... کارآمد تر ، موثرتر و خدمتگزار تر باشند ، فضا برای رسانه ای کردن نتایج خوب آنها بیشتر فراهم است و این نقدها و تجزیه و تحلیل ها برای رسیدن به آن افق روشن است .

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.