1401-06-11 22:50
889
0
81459
به قلم هادی احمدی؛

مشروعیت زایی دولت اسلامی در پرتو مبارزه با فساد/ خط و نشان دستگاه های نظارتی گلستان برای مدیران مفسد

فعال رسانه ای استان گلستان نوشت:

به گزارش گلستان ما؛ هادی احمدی در یادداشتی نوشت: یکم.چهار سال از پروپوزال حرکتی جمهوری اسلامی ایران(بیانیه گام دوم) می گذرد که مهم ترین هدف آن شکل گیری تمدن نوین اسلامی در سایه حرکتی دولت اسلامی است که به عقیده برخی کارشناسان اکنون پس از ۴۴ سال انقلاب اسلامی در مرحله تشکیل دولت اسلامی است.

دوم. در بیانیه گام دوم اسلامی که مبنای حرکتی جامعه اسلامی قرار گرفته عدالت و امید دو بال حرکتی قرار داده شده اند تا بتوان با تزریق امید، عدالت و شایسته سالاری را در نظام مدیریتی جامعه رواج دهند تا بتوان در سایه دولت اسلامی مبدا تمدن نوین اسلامی را ام القری جهان اسلام یعنی ایران قرار داد.

سوم.مسئله فساد در دنیا اگر برای تمامی حکومت‌ها و کشورها اهمیت دارد، بایستی برای مسئولان و مدیران جمهوری اسلامی ایران دو چندان اهمیت داشته باشد چرا که جمهوری اسلامی «نیازمند مشروعیّتی فراتر از مشروعیّت‌های مرسوم و مبنائی‌تر از مقبولیّت اجتماعی است و اساس مشروعیت و مقبولیت یک حکومت، اعتماد مردم به آن حکومت و نظام است و این در حالی است که تحقیقات مختلف داخلی و خارجی نشان می‌دهد که وجود فساد و ناعدالتی در حکومت‌ها موجب کاهش و از بین رفتن اعتماد مردمی نسبت به حکومت‌ها می‌شود به همین جهت مقام معظم رهبری توصیه چهارم بیانیه گام دوم را به مسئله «عدالت و مبارزه با فساد» اختصاص داده‌اند و در ابتدا هم مسئله مبارزه با فساد را مطرح نموده‌اند.

چهارم. با توجه به اینکه کشور در جنگ تبیینی و رسانه ای قرار دارد هر اشتباهی می تواند خواسته یا ناخواسته بازی در میدان دشمن باشد و مانعی باشد برای حرکت جمهوری اسلامی ایران در مسیر عدالت به همین جهت فعالان عرصه خبر و رسانه باید در عرصه اطلاع رسانی نیز همچون سربازان گمنام دید تحلیلگر و آینده نگری داشته باشند تا مبادا نگرش اشتباه و انتشار مطالب ناامید کننده موجب گسترش شوند بلکه این مخاطب است که شیوه نگریستن خود را از منتشر کننده دریافت می کند برای مثال:«در همین خبر امیدوار کننده دستگیری اخیر در شهرداری گرگان که نشان از اهتمام ویژه و بدون تعارف با متخلفان در هر جایگاهی دارد» اگر منتشر کننده اخبار نگاه مبارزه با فساد را در اخبار غالب کند به تبع آن می تواند امید و اعتماد به دولت و جامعه را درو کند به قول مثال معروف«هر چه بکاری همان را برداشت میکنی».

پنجم.در بیانیه گام دوم ، اصلی‌ترین مانع برای مبارزه با فساد، وجود مدیران و مسئولینی است که از «زهد انقلابی و ساده زیستی» دور شده و بعضاً «طهارت اقتصادی که شرط مشروعیت همه مقامات حکومت جمهوری اسلامی است» را از دست داده‌اند، یعنی مسئله ما وجود مدیران و مسئولینی است که طهارت اقتصادی ندارند که با ذکاوت مثال زدنی دستگاه های نظارتی مرکز استان نشان داده شد عدالت و برخورد با فساد اولویت اصلی دولت انقلابی در گام های نخست خود است.

ششم. حال گوی و میدان در زمین تصمیم گیران مدیریت شهری از جمله اعضای شورای شهر است با وجود اینکه بارها نسبت به مسئله گلوگاه های فساد در برخی از دستگاه ها از جمله مدیریت شهری توسط رسانه گلستان ما، نخبگان و حتی برخی اعضای شورای شهر گوشزد شده بود اما عدم نظارت مستمر کار را به جایی رساند که نباید می رسید، اکنون یک فرصت دیگر به اعضای شورای شهر داده شد تا بار دیگر انتخاب کنند اولویت شایسته سالاری بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب است یا....؟

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.